تخته سرو چوبی بهترین راه برای سرو مزه‌ها و پیش‌غذاها + عکس

تخته سرو

تخته سرو چوبی گرد

 

تخته سرو این روزا دیگه فقط یه وسیله معمولی تو آشپزخونه نیست؛ بلکه به یکی از وسایل ضروری برای پذیرایی تبدیل شده. شاید قبلاً تخته‌ها بیشتر برای برش استفاده می‌شدن، اما الان تخته سرو یه نقش مهم توی دکوراسیون و پذیرایی پیدا کرده. این تخته‌ها معمولاً از جنس چوب‌های مختلف ساخته می‌شن و خیلی از آدم‌ها دوست دارن غذاهاشون رو با یه جلوه خاص و طبیعی سرو کنن. برای مثال، وقتی که یه پیتزا یا چند تیکه استیک خوشمزه رو روی یه تخته چوبی سرو می‌کنی، غذا هم بهتر به نظر می‌رسه و هم یه حس سنتی و طبیعی به مهمون‌ها می‌ده. حالا بیایم دقیق‌تر به انواع مختلف تخته سرو بپردازیم.

 

تخته سرو روستیک

***

تخته مزه

***

تخته پذیرایی

 

یکی از محبوب‌ترین انواع تخته سرو، “تخته سرو چوبی گرد” هست. این تخته‌ها به خاطر شکل گردشون خیلی محبوبن و برای سرو غذاهایی مثل پیتزا یا حتی پنیر و میوه خیلی کاربرد دارن. گرد بودن تخته، باعث می‌شه که غذا به صورت دایره‌ای چیده بشه و ظاهر زیباتری به سفره یا میز بده. به علاوه، این مدل تخته‌ها معمولاً از چوب‌های محکم مثل بلوط یا گردو ساخته می‌شن که هم ظاهر زیبایی دارن و هم دوام بالایی. یه تخته گرد خوب می‌تونه سال‌ها همراهت باشه و هر بار که ازش استفاده می‌کنی، حس تازگی بهت بده. خیلی‌ها از این تخته‌ها برای مهمونی‌ها استفاده می‌کنن، چون هم استفاده‌ش آسونه و هم باعث می‌شه غذاها شیک‌تر به نظر برسن.

یه نوع خاص از تخته‌ها که خیلی جذابه، “تخته سرو گوزن” هست. این تخته‌ها معمولاً طراحی‌هایی به شکل گوزن دارن که یا روی تخته حک شده یا دسته‌هایی به شکل شاخ گوزن دارن. این مدل تخته‌ها بیشتر برای کسانی مناسبه که دنبال یه چیز خاص و متفاوت توی وسایل پذیراییشون هستن. تخته سرو گوزن می‌تونه یه حس طبیعی و زمستونی به میز پذیراییت بده، به خصوص وقتی توی فصل‌های سرد سال ازش استفاده کنی. این تخته‌ها معمولاً از چوب‌های طبیعی ساخته می‌شن و با طراحی‌های خاصشون، خیلی شیک و منحصربه‌فرد به نظر می‌رسن.

همچنین بخوانید:  بهترین ماگ ورزشی 2024 | گزینه‌هایی برای سبک زندگی فعال

تخته سرو گوزن

***

تخته گرد ام دی اف رد

***

تخته سرو چوبی بزرگ

 

حالا اگه دنبال یه استایل خاص‌تر و قدیمی‌تر هستی، “تخته سرو روستیک” همون چیزیه که دنبالش می‌گردی. این نوع تخته‌ها معمولاً ظاهری طبیعی‌تر و دست‌نخورده دارن؛ یعنی لبه‌های چوبی‌شون به صورت خام و ناصافه، طوری که انگار از دل طبیعت دراومدن. این تخته‌ها معمولاً با یه نوع لاک طبیعی یا روغن محافظ پوشونده می‌شن تا هم زیباتر بشن و هم دوام بیشتری داشته باشن. استفاده از تخته سرو روستیک توی مهمونی‌های دوستانه یا حتی کافه‌های سبک روستایی خیلی طرفدار داره. وقتی که غذاها یا مزه‌های مختلف رو روی این تخته‌ها می‌چینی، حس می‌کنی یه تیکه از طبیعت رو به خونه‌ت آورده‌ای.

 

تخته گوشت

***

 تخته سرو چوبی گرد

***

تخته سرو روستیک

 

یکی دیگه از انواع تخته‌هایی که خیلی استفاده می‌شه، “تخته مزه” هست. تخته مزه برای سرو خوراکی‌های سبک و تنقلات مثل زیتون، پنیر، نون، یا حتی میوه‌ها خیلی عالیه. معمولاً این تخته‌ها سایز کوچک‌تر و جمع‌وجورتری دارن و بیشتر برای دورهمی‌های کوچیک یا مهمونی‌های خودمونی استفاده می‌شن. با چیدن انواع مختلف مزه‌ها روی این تخته، می‌تونی یه پذیرایی شیک و خلاقانه داشته باشی که هم مهمون‌ها ازش لذت ببرن و هم برای خودت راحت باشه. تخته مزه بیشتر از چوب‌هایی مثل بامبو یا گردو ساخته می‌شه که هم سبک باشن و هم ظاهر شیک و طبیعی داشته باشن.

 

تخته مزه

***

تخته پذیرایی

***

تخته سرو گوزن شیک

 

“تخته پذیرایی” هم یه گزینه خیلی عالی برای پذیرایی‌های رسمی‌تره. این تخته‌ها معمولاً بزرگ‌تر و پهن‌تر از تخته‌های معمولی هستن و می‌تونی روشون یه عالمه غذا بچینی. مثلاً انواع پیش‌غذاها، مثل مزه‌ها، پنیرها، گوشت‌های سرد و حتی دسرها رو می‌تونی روی یه تخته پذیرایی بزرگ سرو کنی. این تخته‌ها به خاطر سایزشون خیلی جذابن و باعث می‌شن مهمون‌ها بتونن به راحتی از هر چیزی که روی تخته هست بردارن و لذت ببرن. برای مهمونی‌های رسمی، تخته پذیرایی خیلی مورد استفاده قرار می‌گیره و حتی بعضی‌ها برای دکوراسیون هم ازش استفاده می‌کنن.

همچنین بخوانید:  طرح تاتو مردانه | طرح های زیبا و خفن برای آقایان با سلیقه

 

تخته سرو گوزن جدید

***

تخته سرو گوزن تخته سرو

تاریخ انتشار: سه شنبه 10 مهر 1403

نظرات کاربران

Loading more posts...
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام مجله یتو و لینک مستقیم بلا مانع است. تمامی تصاویر از سطح اینترنت جمع‌آوری شده‌اند. برای حذف تصاویر با ایدی تلگرام @siz_dah ارتباط برقرار کنید.