ایده تزئین میز پذیرایی | چطور یه میز شیک و جذاب داشته باشیم؟ + تصاویر

تزئین میز پذیرایی

چیدمان میز پذیرایی مهمان

 

تزئین میز پذیرایی یکی از اون کاراییه که وقتی مهمون داریم، حسابی ذهنمون رو مشغول می‌کنه. چیدن یه میز شیک و جذاب نه تنها حس احترام و مهمون‌نوازی ما رو نشون می‌ده، بلکه به فضایی که خلق می‌کنیم هم یه انرژی خاص و دوست‌داشتنی می‌ده. اما واقعاً چه جوری می‌تونیم یه میز پذیرایی رو طوری تزیین کنیم که هم شیک باشه و هم کاربردی؟ از وسایل دکوری گرفته تا ظرف و ظروف خاص و حتی نحوه چیدن غذا و نوشیدنی‌ها، همه و همه می‌تونن توی این فرایند نقش داشته باشن. تو این مقاله با هم به چند تا ایده خفن برای تزئین میز پذیرایی، ناهارخوری، میز شام و غیره می‌پردازیم.

 

تزیین میز جلو مبلی سلطنتی

***

تزیین میز جلو مبلی کلاسیک

***

اکسسوری تزیین میز جلو مبلی چوبی

 

میز ناهارخوری یکی از مهم‌ترین بخش‌های خونه‌ست، جایی که همه دور هم جمع می‌شن و از یه وعده غذای خوشمزه لذت می‌برن. اما وقتی صحبت از تزیین میز ناهارخوری می‌شه، باید به سادگی و شیکی فکر کنیم. یه رومیزی ساده و زیبا می‌تونه اولین قدم باشه. بعد می‌تونیم از ظرف‌های شیک و رنگی استفاده کنیم که با بقیه دکور هماهنگ باشه. اضافه کردن چند شاخه گل طبیعی توی وسط میز یا استفاده از شمع‌های بلند و شیک هم می‌تونه حال و هوای میز رو خیلی تغییر بده. فراموش نکن که قرار دادن دستمال سفره‌های پارچه‌ای به همراه حلقه‌های دستمال هم می‌تونه به میزت یه جلوه لوکس بده.

 

چیدمان میز جلو مبلی مدرن

***

تزیین میز پذیرایی عروس

***

تزیین میز مهمانی ساده

 

وقتی مهمون داریم، میز پذیرایی یکی از اولین جاهایی‌ست که چشم مهمونا بهش می‌افته. بنابراین، چیدمانش خیلی اهمیت داره. اولین نکته برای تزئین میز پذیرایی از مهمان، استفاده از وسایل کاربردیه که هم شیک و هم راحت باشن. مثلاً بشقاب‌ها و لیوان‌های زیبا، چیدمان متناسب و منظم ظرف‌ها و حتی ظروفی که برای سرو خوراکی‌ها استفاده می‌کنی. می‌تونی از یه ظرف میوه‌خوری بزرگ و زیبا در مرکز میز استفاده کنی و میوه‌ها رو به‌طور هنرمندانه تزیین کنی. استفاده از رنگ‌های ملایم و طبیعی هم می‌تونه به جذاب‌تر شدن فضای میز کمک کنه.

همچنین بخوانید:  چیدمان میز غذا | بهترین روش‌های چیدمان میز ناهار خوری شش نفره + 15 مدل عکس

چیدمان میز شام شاید یکی از مهم‌ترین کارهایی باشه که برای داشتن یه شام به‌یادماندنی باید انجام بدیم. یه میز شام زیبا و شیک می‌تونه حس خوبی به مهمونا بده و لحظات خوشی رو براشون بسازه. برای این کار می‌تونی از ظرف‌های هم‌رنگ و هم‌سبک استفاده کنی. رومیزی تمیز و مرتب با طرحی ساده هم می‌تونه کمک کنه که بقیه وسایل بیشتر به چشم بیان. یه ظرف بزرگ سالاد یا غذا در مرکز میز، به همراه ظروف سرو شیک و مناسب هم خیلی مهمه. البته نگران نباش، چون با چند تا جزئیات مثل یه دستمال سفره خاص و چیدن قاشق و چنگال در جای درست، می‌تونی میزت رو تبدیل به یه میز شام لوکس کنی.

 

چیدمان میز پذیرایی مهمان

***

میز مهمانی عصرانه

***

چیدمان میز مزه مشروب

 

اگه دنبال این هستی که یه میز شام لاکچری و خاص داشته باشی، باید به جزئیات خیلی دقت کنی. از انتخاب ظرف‌های کریستال و لوکس گرفته تا شمع‌های بلند و رومیزی‌های مخملی، همه چیز باید به دقت انتخاب بشه. چیدمان قاشق و چنگال‌های نقره‌ای یا طلایی، استفاده از گل‌های تازه و شمع‌های معطر می‌تونه فضایی لوکس و متفاوت رو خلق کنه. حتی می‌تونی از بشقاب‌های چند لایه استفاده کنی، مثل یه بشقاب اصلی و یه بشقاب کوچک برای سالاد یا پیش‌غذا. استفاده از لیوان‌های بلند برای نوشیدنی هم حتماً پیشنهاد می‌شه.

 

میز پذیرایی مهمان ساده

***

تزیین میز مهمانی دوستانه

***

میز تنقلات ساده

 

یه میز مزه جذاب می‌تونه قلب هر مهمونی باشه. این میز معمولاً پر از خوراکی‌های خوشمزه مثل انواع پنیرها، میوه‌های خشک، آجیل، چیپس و دیپ، سوشی و غیره‌ست. چیدمان این خوراکی‌ها روی یه میز مزه می‌تونه خیلی خلاقانه و هنرمندانه باشه. مثلاً می‌تونی از سینی‌های چوبی یا سنگی استفاده کنی تا خوراکی‌ها رو به شکل دایره‌ای یا زیگزاگی روی میز بچینی. ترکیب رنگ‌ها هم خیلی مهمه. مثلاً می‌تونی از میوه‌های رنگارنگ و متنوع کنار هم استفاده کنی تا هم مزه‌ها و هم ظاهر میزت جذاب‌تر بشه.

همچنین بخوانید:  مدل میز عسلی چوبی؛ مدل های مدرن و فوق العاده شیک برای هر سبک دکوراسیون

وقتی می‌خوای میوه‌ها رو روی میز بچینی، باید به ترکیب رنگ و اندازه میوه‌ها فکر کنی. مثلاً می‌تونی میوه‌های درشت مثل سیب یا انار رو در مرکز بذاری و دورش از میوه‌های کوچیک‌تر مثل انگور یا توت فرنگی استفاده کنی. میوه‌ها رو می‌تونی به صورت کامل یا حتی به شکل برش‌خورده روی یه سینی بزرگ بچینی. اگه دنبال یه تزیین خاص و متفاوت هستی، می‌تونی میوه‌ها رو به شکل‌های هنری برش بدی و با برگ‌های تازه یا گل‌های طبیعی تزیینشون کنی.

 

تزیین میز عصرانه

***

میز عصرانه لاکچری

تاریخ انتشار: شنبه 14 مهر 1403

نظرات کاربران

Loading more posts...
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام مجله یتو و لینک مستقیم بلا مانع است. تمامی تصاویر از سطح اینترنت جمع‌آوری شده‌اند. برای حذف تصاویر با ایدی تلگرام @siz_dah ارتباط برقرار کنید.