آموزش گام به گام مکرومه بافی مدرن برای مبتدیان + گالری تصاویر

مکرومه بافی مدرن

 

آموزش مکرومه بافی مدرن

 

مکرومه بافی مدرن یکی از اون هنرهایی هست که این روزا حسابی بین مردم جا افتاده و طرفدارای زیادی داره. با اینکه مکرومه بافی یه هنر قدیمیه، اما با اضافه کردن طرح‌های جدید و خلاقانه بهش، مکرومه بافی مدرن تبدیل شده به یه ترند جذاب برای دکوراسیون خونه‌ها و حتی پوشاک. این هنر با استفاده از نخ‌های مختلف و تکنیک‌های بافت ساده یا پیچیده، می‌تونه بهت کمک کنه تا وسایل شیک و جذابی مثل آویزهای دیواری، پرده، کیف و حتی پوشاک درست کنی. هر کسی می‌تونه با کمی تمرین و استفاده از وسایل درست، به راحتی این هنر زیبا رو یاد بگیره و باهاش کلی چیزای جذاب بسازه.

اگه تازه شروع به مکرومه بافی کردی یا دنبال اینی که تجهیزات بهتری برای کارت پیدا کنی، شاید برات سوال باشه که “وسایل مکرومه بافی از کجا بخرم؟”. خب، جواب این سوال خیلی ساده‌ست! می‌تونی به مغازه‌های مخصوص لوازم هنری یا فروشگاه‌هایی که نخ‌ها و ابزارهای بافتنی می‌فروشن، سر بزنی. این مغازه‌ها معمولا تنوع زیادی دارن و می‌تونی انواع نخ‌های مکرومه و حتی حلقه‌ها و چوب‌های مخصوص رو پیدا کنی. نخ‌های مکرومه با جنس‌های مختلفی مثل نخ پنبه‌ای، پلی‌استر، کتان و حتی نخ‌های بازیافتی موجودن که هر کدوم ویژگی‌های خاص خودشون رو دارن.

البته یکی از مزایای خرید از فروشگاه‌های محلی اینه که می‌تونی جنس نخ رو از نزدیک ببینی و لمس کنی. برای مکرومه بافی مدرن، نخ‌های با کیفیت و مقاوم انتخاب خوبی هستن چون هم کار راحت‌تره و هم نتیجه نهایی زیباتر از آب درمیاد.

همچنین بخوانید:  مدل ایده تزیین یلدا؛ کلی ایده بسیار دوست داشتنی و خلاقانه

 

آموزش رایگان مکرومه بافی

***

آموزش صفر تا صد مکرومه بافی

***

انواع وسایل مکرومه بافی

 

مکرومه بافی وسایل خیلی زیادی لازم نداره، ولی همین چند تا وسیله‌ای که نیاز داری باید حتما کیفیت خوبی داشته باشن تا کارای نهاییت جذاب و مقاوم باشن. اولین و مهم‌ترین وسیله، نخ‌های مخصوص مکرومه‌ست. این نخ‌ها می‌تونن ضخیم یا نازک باشن و جنس‌های مختلفی دارن. برای کارای بزرگ و دکوراسیونی، معمولا نخ‌های ضخیم و پنبه‌ای بهترن. اما برای کارای ظریف‌تر مثل ساخت زیورآلات یا کیف، نخ‌های نازک‌تر مناسب‌ترن.

وسایل دیگه‌ای که برای مکرومه بافی نیاز داری شامل چوب‌های مخصوص برای آویز دیواری، حلقه‌های فلزی برای ساخت پرده یا وسایل دکوری، و قیچی تیز برای بریدن نخ‌ها می‌شه. اگه بخوای یه کار خیلی حرفه‌ای و تمیز داشته باشی، ممکنه به یه شانه مخصوص برای شونه کردن و منظم کردن نخ‌ها هم نیاز پیدا کنی. حتی بعضی از هنرمندان برای ساخت آویزها از مهره‌های چوبی یا پلاستیکی هم استفاده می‌کنن تا کارشون جذاب‌تر و خاص‌تر بشه.

 

انواع مکرومه بافی

***

وسایل مکرومه بافی

***

پیج آموزش رایگان مکرومه بافی

 

اگه دوست داری مکرومه بافی رو یاد بگیری، اصلا نگران نباش! چون مکرومه بافی یکی از اون هنرهایی هست که هم ساده‌ست و هم خیلی سریع می‌تونی چیزای قشنگی باهاش درست کنی. آموزش مکرومه بافی مدرن معمولا با یادگیری گره‌های پایه شروع می‌شه. این گره‌ها شامل گره ساده (لرزش)، گره مربع، و گره پیچ هستن. وقتی این گره‌ها رو یاد بگیری، دیگه تقریبا همه چیز دستت میاد و می‌تونی طرح‌های پیچیده‌تر رو هم اجرا کنی.

برای شروع، بهترین کار اینه که یه تکه نخ و یه چوب ساده داشته باشی و گره‌ها رو یکی یکی تمرین کنی. بعد از مدتی که با این گره‌ها آشنا شدی، می‌تونی پروژه‌های بزرگ‌تری مثل آویز دیواری یا حتی پرده‌های مکرومه‌ای رو شروع کنی. مکرومه بافی مدرن خیلی خلاقیت رو درگیر می‌کنه، پس هر چی بیشتر تمرین کنی، طرح‌های جذاب‌تر و خاص‌تری می‌تونی بسازی.

همچنین بخوانید:  چیدمان میز غذا | بهترین روش‌های چیدمان میز ناهار خوری شش نفره + 15 مدل عکس

 

مکرومه بافی برگ

***

وسایل مکرومه بافی از کجا بخرم

***

وسایل مکرومه بافی

 

یکی از خوبی‌های دنیای امروز اینه که آموزش رایگان مکرومه بافی به راحتی در دسترس همه هست. خیلی از سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی پر از ویدئوها و آموزش‌های رایگان مکرومه بافی هستن که به صورت قدم به قدم و با توضیحات ساده، بهت کمک می‌کنن این هنر زیبا رو یاد بگیری. توی این آموزش‌ها، همه مراحل از پایه توضیح داده می‌شه، از انتخاب نخ مناسب گرفته تا اجرای گره‌ها و حتی تموم کردن کار.

این آموزش‌های رایگان معمولا شامل پروژه‌های مختلفی هستن. مثلا می‌تونی با یه آموزش ساده، یه کیف مکرومه‌ای یا یه آویز دیواری زیبا درست کنی. از اونجایی که خیلی از این آموزش‌ها رایگان و با کیفیت هستن، دیگه لازم نیست برای یادگیری مکرومه بافی هزینه‌های زیادی خرج کنی یا به کلاس‌های حضوری بری. فقط با یه ذره صبر و حوصله و البته خلاقیت، می‌تونی به راحتی این هنر رو یاد بگیری و ازش لذت ببری.

 

انواع وسایل مکرومه بافی

***

آموزش مکرومه بافی مدرن

***

آموزش رایگان مکرومه بافی

 

آموزش مکرومه بافی از پایه خیلی راحت‌تر از اونیه که فکرش رو بکنی. وقتی از پایه شروع کنی و قدم به قدم جلو بری، هم بهتر یاد می‌گیری و هم از کار کردن لذت بیشتری می‌بری. برای شروع، فقط به چند تا نخ و یه چوب یا حلقه نیاز داری. با یادگیری چند گره ساده مثل گره مربع و گره پیچ، می‌تونی خیلی سریع وارد دنیای مکرومه بافی بشی و چیزای جذاب و خلاقانه‌ای بسازی.

یکی از مهم‌ترین نکات در آموزش مکرومه بافی اینه که عجله نکنی و هر مرحله رو به دقت انجام بدی. گره‌ها باید محکم باشن تا کار نهایی تمیز و شیک بشه. یادت باشه که با تمرین و پشتکار می‌تونی توی این هنر پیشرفت کنی و حتی پروژه‌های بزرگ‌تری مثل پرده‌های مکرومه یا کیف‌های دستی رو بسازی. مهم اینه که با دل و جون کار کنی و از خلاقیتت استفاده کنی تا هر چی می‌سازی، خاص و متفاوت باشه.

همچنین بخوانید:  مدل میز ناهار خوری سنگی؛ مدرن ترین مدل های میز ناهار خوری را اینجا ببینید

 

آموزش مکرومه بافی از پایه

***

 مکرومه بافی از پایه

تاریخ انتشار: جمعه 30 شهریور 1403

نظرات کاربران

Loading more posts...
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام مجله یتو و لینک مستقیم بلا مانع است. تمامی تصاویر از سطح اینترنت جمع‌آوری شده‌اند. برای حذف تصاویر با ایدی تلگرام @siz_dah ارتباط برقرار کنید.