علت و درمان تیرگی آرنج در بانوان + راه خانگی و قطعی

علت و درمان تیرگی آرنج


رفع سریع تیرگی آرنج نی نی سایت
بهترین کرم برای از بین بردن سیاهی  آرنج نی نی سایت
وازلین برای تیرگی ارنج
کرم جی برای رفع تیرگی  آرنج
رفع تیرگی ارنج با خمیر دندان
رفع تیرگی  آرنج در یک روز نی نی سایت
علت سیاهی  آرنج
سیاهی  آرنج نوعروس نی نی سایت

تیره شدن آرنج ها و زانو یک اتفاق طبیعی در بدن هر خانمی است به طور کلی برخی نواحی بدن کمی تیره هستند ولی راه های زیادی برای درمان و جلوگیری از تیره تر شدن آنها وجود دارد‌. سیاهی آرنج می تواند باعث کاهش اعتماد بنفس هر خانمی شود به گونه ای که از پوشیدن لباس هایی با آستین های کوتاه پرهیز کند یا از وجود این مشکل خجالت زده باشد، حتی در برخی موارد آقایان نیز از وجود این مشکل احساس نارضایتی میکنند و در پی خلاصی از آن هستند. اما جای نگرانی وجود ندارد ما در این مطلب شما را با علت و درمان تیرگی آرنج آشنا می کنیم. با ما همراه شوید.

رفع تیرگی آرنج با درمان های خانگی | دلیل سیاه شدن آرنج

علت ایجاد سیاهی در آرنج

🟪وراثت

🟪تجمع سلول های پوستی مرده

🟪عدم استفاده از مرطوب کننده

🟪اصطکاک

🟪خشکی شدید پوست

🟪قرارگیری در برابر نور آفتاب مستقیم

🟪اگزما

🟪داروهای بارداری خاص

🟪کک و مک

روش های خانگی رفع تیرگی آرنج

روش های خانگی و کلینیکی زیادی برای رفع تیرگی آرنج وجود دارد، اما راه های طبیعی و خانگی به دور از هرگونه عوارض و هزینه هنگفتی هستند و شما را به نتیجه دلخواه می رساند. در ادامه راه های خانگی درمان سیاهی آرنج را به شما معرفی میکنیم.

روغن زیتون

🟦یه قاشق غذاخوری روغن زیتون را همراه با یک قاشق غذاخوری نمک دریایی ترکیب کنید، این مخلوط مانند یک اسکراب فوق العاده قوی عمل کرده و تیرگی های ناحیه آرنج را تا حد زیادی از بین می برد. همچنین روغن زیتون باعث نرمی بیشتر پوست شما میشود. از این ترکیب یک روز در میان استفاده کنید تا به نتیجه دلخواه خود برسید.

زرد چوبه

🟦زردچوبه به دلیل خواص روشن سازی و شفاف کنندگی که به دلیل وجود کورکومین در خود دارد به ادویه زیبایی مشهور است. یک قاشق زردچوبه و نصف قاشق عسل را باهم مخلوط کنید، تا یک ماده عالی برای رفع تیرگی آرنج خود بسازید. این ترکیب را بر روی آرنج خود به آرامی ماساژ دهید و بعد از گذشت ۱۵ دقیقه آن را با آب ولرم شست و شو دهید.

لیمو ترش

🟦لیمو یک لایه بردار و روشن کننده بسیار قوی محسوب می شود. برای استفاده از لیمو ترش به منظور رفع سیاهی آرنج خود می توانید یک لیمو را از وسط به دو نیم تقسیم کنید و بر روی آرنج ماساژ دهید.

همچنین بخوانید:  آلرژی به نور خورشید چیست؟ | تشخیص و درمان اگزمای آفتابی

در صورت ترکیب لیمو ترش با شکر و عسل خاصیت روشن کنندگی آن تا چند برابر تقویت می شود. شکر یک لایه بردار و عسل نرم کننده ای بسیار موثر است. این ترکیب به طور قطعی شما را به نتیجه دلخواهتان میرساند.

روغن نارگیل

🟦روغن نارگیل به دلیل خواص بالایی که دارد در بیشتر محصولات و لوازم آرایشی و بهداشتی مورد استفاده قرار میگیرد. کمی روغن نارگیل از عطاری تهیه کنید و آن را به آرامی بر روی آرنج خود ماساژ دهید و اجازه دهید تا ۳۰ دقیقه بر روی آرنج شما باقی بماند سپس با آب ولرم آبکشی کنید.

روغن نارگیل یک رطوبت رسان بسیار قوی است و با مرطوب نگه داشتن پوست ناحیه آرنج می تواند به خوبی از ایجاد تیرگی در این ناحیه جلوگیری کند.

سرکه سیب

🟦سرکه سیب را با استفاده از مقدار کمی آب رقیق کنید، این محلول یک لایه بردار و روشن کننده برای سطوح تیره بدن محسوب می شود. اگر به دنبال راهی برای تاثیرگذاری بیشتر و رسیدن به یک نتیجه بهتر هستید، می توانید یک قاشق سرکه سیب را همراه با دو قاشق عسل ترکیب کرده و به مدت ۲۰ الی ۳۰ دقیقه بر روی آرنج خود قرار دهید و سپس با آب آبکشی کنید. از این ترکیب چندین بار در هفته استفاده کنید.

راه های کلینیکی

🟦راه های پزشکی زیادی برای درمان تیرگی ناحیه آرنج وجود دارد، راه هایی نظیر لیزر و فتوشاپ پوست که در انواع کلینیک های زیبایی انجام میشود. اما به یاد داشته باشید این راه ها هزینه بر و همراه با عوارض جانبی مخصوص به خود هستند.

در آخر لازم به ذکر است برای رسیدن به نتیجه دلخواه با استفاده از راه های خانگی باید تداوم و حوصله به خرج دهید. این راه ها بدون عوارض هستند و هیچ خطری از جانب آنها برای شما ایجاد نخواهد شد.

همچنین بخوانید:  فواید بخور صورت چیه؟ | بررسی کامل و تخصصی این روش سنتی
تاریخ انتشار: چهارشنبه 21 تیر 1402

نظرات کاربران

Loading more posts...
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام مجله یتو و لینک مستقیم بلا مانع است. تمامی تصاویر از سطح اینترنت جمع‌آوری شده‌اند. برای حذف تصاویر با ایدی تلگرام @siz_dah ارتباط برقرار کنید.