عفونت لثه چگونه درمان میشود؟ + درمان عفونت لثه در خانه

عفونت لثه

 درمان عفونت لثه در خانه چرک خشک کن قوی برای عفونت لثه برای عفونت لثه چی بخوریم زردچوبه برای عفونت لثه درمان عفونت لثه فوری عکس عفونت لثه آنتی بیوتیک برای عفونت لثه برای ورم لثه چه قرصی بخوریم

عفونت لثه نوعی عفونت خطرناک در ناحیه دهان و دندان ها است که در صورت رو به رو شدن با آن باید حتما به یک پزشک مراجعه کنید. در زمان ایجاد این مشکل تنها دردناک بودن مسئله مورد بحث نیست بلکه می تواند ریشه در وجود یک بیماری دندانی پیشرفته داشته باشد. التهاب لثه تا حد بسیار زیادی به بافت لثه و ریشه دندان ها آسیب وارد میکند. به دلیل حمایت لثه ها از دندان ها و نقش پر رنگ آنها در حفاظت و جلوگیری از آسیب دیدگی دندان ها بهترین کار این است که به سلامت آنها اهمیت لازم را داشته باشید. با ما همراه شوید تا به بررسی علت و درمان عفونت لثه بپردازیم.

برای عفونت لثه چی بخوری؟ درمان فوری عفونت لثه

علت ابتلا به عفونت لثه

به تجمع تعداد زیادی باکتری در بافت و ناحیه های اطراف دندان ها عفونت لثه گفته میشود. دهان ما تا حد بسیار زیادی دارای انواع باکتری ها است و اینکه بتوانیم با استفاده از مسواک، نخ، خلال دندان و دیگر محصولات بهداشتی آن را از شر این باکتری ها خلاص کنیم در امر حفظ سلامت لثه و دندان ها بسیار موثر است. اگر پلاک اطراف دندان های شما از بین برده نشود با گذشت زمان سخت تر شده و باعث ایجاد خرابی، جرم و رسوب بر روی دندان های شما میشود.

عوامل زیادی در میزان عفونت لثه تاثیر گذار است که در ادامه به آنها اشاره میکنیم.

🟪دیابت

🟪ژنتیک

🟪استرس و اضطراب

🟪تغییرات هورمونی

🟪ضعف سیستم ایمنی

🟪کج بودن دندان ها

همچنین بخوانید:  عوارض رنگ مو بر سلامت پوست سر چیه؟ | چیز های مهمی که باید بدونی

🟪مصرف داروهایی با عوارض خشک کردن آب دهان

علاوه بر این ها قرار گیری اجسام خارجی در دهان نیز می تواند به ایجاد عفونت لثه دامن بزند. دندان های مصنوعی، پر شدن ناقص دندان ها، سیم هایی که به درستی سرجای خود قرار نگرفته اند و عدم رعایت صحیح بهداشت دهان عاملی صد در صدی در ایجاد عفونت دهان خواهد بود. باکتری های داخل دهان با افزودن مواد مدنی به پلاک ها باعث انباشتگی رسوبی بر روی سطح دندان ها و آسیب به ریشه دندان شما خواهد شد. در چنین حالتی بدن به صورت ورم لثه به این پیش آمد پاسخ میدهد.

درمان عفونت لثه

درمان التهاب لثه یا بیماری های مربوط به دندان می تواند تا حد زیادی به پاکسازی کاملی در لثه و محیط نزدیک به دندان نیاز داشته باشد. همچنین در صورت مشاهده آبسه در دهان بسیار مهم است که به سرعت به دندانپزشک مراجعه کنید. به منظور رفع این مشکل چند راه حل برای شما وجود دارد که در ادامه شما را با آنها آشنا میکنیم.

🟥درمان با آنتی بیوتیک: آنتی بیوتیک درمانی برای کاهش و رفع کامل عفونت هستند که در زمان التهابات لثه نیز کاربرد دارند. در چنین موقعیتی ممکن است پزشک آنتی بیوتیک را به زخم شما تزریق کند و یا به شما استفاده از قرص های آنتی بیوتیک را توصیه کند.

🟥درمان ریشه ای: این درمان هنگامی مورد استفاده قرار میگیرد که عفونت در لثه شما پیشرفت کرده باشد. در این روش درمانی بین لثه ها و دندانها به طرز عمیقی پاکسازی میشود.

همچنین بخوانید:  آیا برنج برای لاغری مناسب است؟ | رژیم غذایی بر پایه برنج چگونه است؟

🟥جراحی: در صورت ابتلای شدید به عفونت لثه، ممکن است پیوند بافت و استخوان به لثه شما انجام شود.

اگر التهابات لثه در مدت زمان کوتاهی و در مراحل اولیه شناسایی شود، می تواند تا حد زیادی از تحلیل و نابودی دندان ها جلوگیری کند.

چه زمانی مراجعه به پزشک لازم است؟

مهم است که حتی اگر در مراحل ابتدایی عفونت دندان قرار دارید حتما و به سرعت به یک دندانپزشک مراجعه کنید. تا از پیشرفت و آسیب های بیشتر به لثه و دندان خود جلوگیری کرده باشید. زیرا با پشت گوش انداختن این موضوع ممکن است دندان های خود را از دست بدهید که حل این مشکل از نظر مالی بسیار سخت و گران خواهد بود، و همچنین بر زیبایی ظاهری شما نیز تاثیر خواهد گذاشت.

تاریخ انتشار: پنج شنبه 9 شهریور 1402

نظرات کاربران

Loading more posts...
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام مجله یتو و لینک مستقیم بلا مانع است. تمامی تصاویر از سطح اینترنت جمع‌آوری شده‌اند. برای حذف تصاویر با ایدی تلگرام @siz_dah ارتباط برقرار کنید.