درمان خانگی زخم معده در خانه + درمان قطعی و خانگی

درمان خانگی زخم معده

 درمان زخم معده دکتر خیراندیش درمان زخم معده چقدر طول میکشد درمان سریع زخم معده بهترین دمنوش برای زخم معده درمان قطعی زخم معده بهترین قرص برای زخم معده برای زخم معده چی بخوریم صبحانه برای زخم معده

هنگامی که لایه مخاطی و ضخیم درون معده که از آن محافظت میکند دچار آسیب میشود، باعث ایجاد زخم در دیواره داخلی معده شده و این زخم با استفاده از اسید معده تا حد زیادی تشدید میشود. رخم معده یک بیماری شایع است و طی تحقیقات انجام شده از هر ده نفر یک نفر به این بیماری دچار است. این بیماری در اثر علل مختلفی نظیر وجود باکتری هلیکوباکتر پیلوری که از طریق غذای آلوده وارد معده میشود، برخی قرص ها مثل آسپرین، ناپروکسن و ایبوپروفن و یا افزایش میزان تولید اسید معده ایجاد میشود. برای درمان این بیماری راه های شیمیایی زیادی وجود دارد، اما همانطور که میدانید این راه ها عوارض مربوط به خود را دارند.  در مطلب ما قصد داریم درمان خانگی زخم معده را به عنوان یک راه اساسی برای حل این مشکل  به شما معرفی کنیم. با ما همراه شوید.

برای درمان زخم معده چی بخوریم؟ درمان قطعی زخم معده

علائم زخم معده

🟣زخم معده با علائم خاصی همراه است که شامل موارد زیر است:

🟣درد ناحیه شکم

🟣سوء هاضمه

🟣تهوع

🟣سنگینی در شکم

🟣نفخ

🟣رنگ پریدگی

🟣دل درد شدید

🟣استفراغ

🟣سرگیجه

🟣سختی در تنفس

🟣کاهش وزن

🟣مدفوع تیره خستگی

درمان خانگی زخم معده

اکنون به سراغ معرفی چند درمان خانگی برای زخم معده میرویم. در ادامه چند راه خانگی موثر را به شما معرفی میکنیم.

 عسل

🟠عسل یک ماده طبیعی با خواص بسیار زیاد است. این ماده  خوراکی میتواند باعث بهبود سریع زخم ها، سوختگی و جراحات مختلف شود. یکی از محبوب ترین و بهترین راه های درمان زخم معده استفاده از عسل است. عسل، خصوصا عسل مانوکا به دلیل وجود خاصیت ضد میکروب هلیکوباکترپیلوری که در خود دارد، یک درمان کارآمد در زمینه بهبود زخم معده است.

زنجبیل

🟠زنجبیل یک محافظ تمام عیار به منظور حفاظت از دستگاه گوارش است. از زنجبیل به منظور درمان نفخ، یبوست و التهاب معده استفاده میشود. زنجبیل برای درمان و همچنین جلوگیری از بروز زخم معده عملکرد فوق العاده ای دارد. یک قاشق چایخوری پودر زنجبیل خشک یا دو قاشق چایخوری پودر زنجبیل رنده شده را داخل قوری ریخته و همراه با آب جوش بر روی حرارت قرار دهید، سپس کمی عسل یا نبات به آن اضافه کرده و بخورید. مصرف این دمنوش تا حد زیادی درد و التهابات ناشی از زخم معده را کاهش میدهد.

سیر

🟠سیر یک ضد میکروب و ضد باکتری فوق العاده قوی و منحصر به فرد است، این ماده فوق العاده روند بهبود زخم ها را تا حد زیادی تسریع میکند و از رشد و پیشرفت باکتری زخم معده تا حد بسیار زیادی جلوگیری میکند. مصرف روزانه دو حبه سیر هنگام غذا خوردن یا در کنار غذا باعث کاهش اثرات باکتری های زخم معده خواهد شد.

شیرین بیان

🟠شیرین بیان دارای ترکیبات موثر و بسیار کاربردی در زمینه کنترل باکتری هلیکوباکتر است. این گیاه در اصل برای درمان بسیاری از بیماری های التهابی و همچنین پیشگیری و درمان زخم معده عملکرد قابل توجهی دارد. شیرین با افزایش میزان ترشح مخاط از لایه درونی معده به خوبی حفاظت میکند. البته توجه داشته باشید مصرف شیرین بیان همزمان با دیگر داروها میتواند باعث ایجاد تداخل دارویی و پدید آمدن برخی عوارض شود به همین منظور بهتر است پیش از استفاده با پزشک مشورت لازم را به عمل آورید.

کندر

🟠به طور کلی کندر یک درمانگر فوق العاده برای مشکلات دستگاه گوارش به شمار می آید. مصرف یک گرم کندر در هر روز توانایی لازم برای کاهش ۳۰ درصدی مشکلات گوارشی خصوصا مشکلات مربوط به معده را دارد. می توانید برای کاهش التهابات ناشی از زخم معده به مدت ۱۴ روز از آدامس کندر استفاده کنید. مصرف این آدامس سه بار در روز باعث کاهش ۷ تا ۱۵ درصدی عفونت های ناشی از  هلیکوباکتر خواهد شد.

میخک

🟠یکی از درمان های ثابت شده به منظور کاهش درد ناشی از زخم معده مصرف گیاه میخک است. میخک تا حد زیادی ترشحات مخاط در معده را افزایش داده و از اسهال و استفراغ جلوگیری میکند.خوردن یک قاشق غذاخوری عسل همراه با پودر میخک هر شب پیش از خواب یک درمان موثر برای رفع درد و التهابات ناشی از زخم معده است.همچنین برای تهیه دمنوش میخک می توانید چند گل میخک را همراه با مقداری آب جوش روی حرارت غیر مستقیم و ملایم قرار دهید و بعد از ۱۵ دقیقه آن را میل کنید. مصرف این دمنوش به صورت روزانه از شما در برابر باکتری های ایجاد کننده زخم معده محافظت میکند.

دمنوش ها و راه های خانگی گفته شده در این مطلب می توانند تا حد بسیار زیاد التهابات معده و زخم معده را کاهش دهند، اما توصیه ما به شما این است که پیش از استفاده از این راه ها با پزشک خود مشورت های لازم را انجام دهید تا با عوارض جانبی ناشی از این راه ها رو به رو نشوید. همچنین با ایجاد تغییرات کوچک در سبک زندگی خود نظیر تغذیه و رژیم مناسب می توانید آسیب های ناشی از زخم معده را کاهش داده و از پیشروی آن جلوگیری کنید.

همچنین بخوانید:  خواص شگفت انگیز روغن آرگان برای پوست و مو را بدانید + خواص روغن آرگان برای چروک صورت

 

 

 

تاریخ انتشار: یکشنبه 11 تیر 1402

نظرات کاربران

Loading more posts...
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام مجله یتو و لینک مستقیم بلا مانع است. تمامی تصاویر از سطح اینترنت جمع‌آوری شده‌اند. برای حذف تصاویر با ایدی تلگرام @siz_dah ارتباط برقرار کنید.