درمان خانگی و قطعی دندان درد + درمان سریع دندان درد

درمان خانگی دندان درد


درمان سه سوته دندان درد
درمان سریع دندان درد در شب
درمان خانگی دندان درد شدید نی نی سایت
درمان دندان درد فوری
درمان سریع دندان درد در شب خانگی
قاتل دندان درد
درمان قطعی دندان درد
درمان دندان درد خانگی فوری بزرگسالان

 

ممکن است گاهی درد در ناحیه دندان زمانی به سراغ شما بیاید، امکان مراجعه به دندانپزشک فراهم نباشد. درد دندان جزو آزارد هنده ترین درد ها است که اغلب فرد برای تسکین آن حاضر است به هر روشی متصل شود.  در این مواقع درمان های خانگی به عنوان یک درمان موقت برای تسکین درد دندان شما راه مناسبی است. راه های زیادی برای جلوگیری از ایجاد این اتفاق وجود دارد. راه هایی نظیر استفاده از مسواک، خلال دندان، نخ دندان و مراجعه به دندانپزشک جهت بررسی دندان ها. امروز در این مطلب از سایت یتو چند راه ساده برای تسکین و درمان خانگی دندان درد به شما معرفی میکنیم‌. با ما همراه شوید.

مسکن قوی دندان درد خانگی | درمان سریع دندان درد

درمان های خانگی تسکین دندان درد

در ادامه روش های موثر برای تسکین درد های دندان را به شما معرفی میکنیم. البته باید توجه داشته باشید، در زمان رو به رو شدن با مشکلات دندان بهترین راه در ابتدا مراجعه به پزشک است، در صورت عدم دسترسی می توانید به سراغ درمان های خانگی بروید. این درمان ها هیچ گونه عوارضی ندارند و به طور موقت درد شما را کاهش میدهند. همچنین بسیار کم هزینه و در دسترس هستند‌.

کمپرس سرد

⭕️کمپرس سرد تا حد زیادی جریان خون را کاهش میدهد. کاهش جریان خون در محل دارای درد، باعث کاهش التهاب، تورم و بی حس دندان میشود که نتیجه آن تسکین درد در ناحیه مورد نظر است. کمپرس سرد باعث قطع خونریزی در دندان و لثه نیز خواهد شد. کمپرس سرد را به مدت ۲۰ دقیقه بر روی صورت خود قرار دهید، سپس ۲۰ دقیقه کمپرس را از روی صورت خود بردارید. درست است که کمپرس سرد تا حد زیادی باعث کاهش درد میشود ولی یک درمان اصولی برای این مشکل محسوب نمیشود. برای درمان قطعی مشکلتان باید به پزشک مراجعه کنید.

داروهای تسکین درد دندان

⭕️به منظور کاهش درد دندان میتوانید از برخی مسکن ها استفاده کنید‌‌. این داروها را می توانید بدون نسخه پزشک نیز مصرف کنید، اما باید بدانید قرص های مسکن مانند دیگر درمان های خانگی تنها تا زمان محدودی درد شما را کاهش میدهند و یک راه حل دائمی و همیشگی نیستند. برای درمان کامل باید به متخصص مراجعه کنید.

روغن میخک

⭕️میخک یکی از محبوب ترین و پرطرفدار ترین داروها برای درمان درد دندان است. این دارو در زمان احساس درد خفیف یا متوسط به دلیل خواص ضد باکتریایی و ضد التهابی خود درد را تا حد زیادی کاهش میدهد. بعد از احساس درد در دندانتان چند قطره روغن میخک را به طور مستقیم روی دندان بریزید و یا به شکل محلول شوینده دهانتان را شست و شو دهید.

سیر

⭕️سیر یکی از قدیمی ترین و کاربردی ترین راه ها برای تسکین درد دندان است. سیر علاوه بر تسکین درد به دلیلی خاصیت آنتی بیوتیکی خود سرعت تاثیر و تکثیر باکتری ها را کاهش میدهد. سه عدد حبه سیر را خرد و کمی نمک به آن اضافه کنید و روی دندان آسیب دیده خود قرار دهید. اگر امکان دسترسی به سیر تازه برای شما فراهم نبود از پودر سیر استفاده کنید.

پیاز

⭕️پیاز یک ضدعفونی کننده و یک ضد باکتری قدرتمند است. بلافاصله پس از احساس درد در دندانتان یک تکه پیاز را به خوبی بجوید، آب پیاز پس از تماس با محل آسیب دیده درد دندان شما را تسکین میدهد.

آب نمک

⭕️ یک فنجان آب گرم و یک قاشق غذاخوری نمک را با یکدیگر مخلوط کرده و در دهانتان بچرخانید، نمک یک درمان موثر برای درد دندان است. این ماده غذایی باعث کاهش تورم و التهاب دندان شده و درد شما را تا حد زیادی تسکین میدهد.

زرد چوبه

⭕️کورکومین موجود در زردچوبه باعث درمان درد لثه و دندان میشود.این ماده دارای خواص ضد التهاب و آنتی اکسیدانی است. این ادویه ارزان قیمت و در دسترس همه افراد قرار دارد. زردچوبه همچنین به کاهش درد معده و کلسترول نیز کمک بسیاری میکند.

در این مطلب سعی کردیم شما را با انواع راه های خانگی تسکین درد دندان آشنا کنیم، اما همانطور که قبل تر گفتیم درمان درد دندان تنها با مراجعه به پزشک به صورت قطعی انجام میشود و درمان های خانگی همه موقتی هستند.

همچنین بخوانید:  چگونه در یک هفته 3 کیلو گرم وزن کم کنیم؟ | لاغری سریع در یک هفته
تاریخ انتشار: چهارشنبه 7 تیر 1402

نظرات کاربران

Loading more posts...
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام مجله یتو و لینک مستقیم بلا مانع است. تمامی تصاویر از سطح اینترنت جمع‌آوری شده‌اند. برای حذف تصاویر با ایدی تلگرام @siz_dah ارتباط برقرار کنید.