درمان غبغب با طب سنتی + روش سریع از بین بردن غبغب در خانه

رفع غبغب

 سریعترین راه رفع غبغب هزینه رفع غبغب در یک جلسه داروی از بین بردن غبغب رفع غبغب با مزوتراپی بهترین روش از بین بردن غبغب داروی گیاهی برای از بین بردن غبغب دستگاه از بین بردن غبغب

از بین بردن و آب کردن غبغب یکی از معضلات خیلی از افراد خصوصا افراد چاق و دارای اضافه وزن است. غبغب در اصل چربی اضافی اطراف چانه است. وجود غبغب و اضافه وزن ارتباط نزدیکی باهم دارد، به گونه ای که هر چقدر اضافه وزن در شما بیشتر باشد غبغب شما هم بزرگتر خواهد بود. امروزه راه های زیادی برای از بین بردن و رفع غبغب به وجود آمده که کارساز ترین آنها ورزش است. در مطلب شما را با روش های خانگی رفع غبغب آشنا میکنیم.

سریع ترین راه طبیعی رفع غبغب چیست؟روش های گیاهی رفع غبغب

دلیل ایجاد غبغب چیست؟

در ادامه به سه تا از اصلی ترین دلایل ایجاد غبغب می پردازیم.

🟢سن: بالا رفتن سن با افزایش غبغب ارتباط مستقیم دارد. هر چقدر سن فرد بالاتر می رود میزان غبغب و چربی های اطراف چانه هم بیشتر میشود.

🟢اضافه وزن: با افزایش وزن و جمع شدن مقدار بیشتری چربی در زیر چانه پوست چانه شما خاصیت کشسانی خود را از دست داده و افتادگی این ناحیه بیشتر میشود.

🟢ژنتیک: ژنتیک نیز تاثیر زیادی در وجود غبغب دار، ممکن است شما فردی لاغر و بدون اضافه وزن باشید ولی به دلیل وجود این ژن در خانوادتان شماهم به این مشکل دچار شوید.

درمان های خانگی برای رفع غبغب

در ادامه به شما بهترین راه های خانگی درمان غبغب را معرفی میکنیم:

استفاده از محلول سفیده تخم مرغ

🔴سفیده تخم مرغ در بستن منافذ پوست و سفت کردن آن تاثیر بسیار زیادی دارد. یک عدد سفیده تخم مرغ را از زرده آن جدا کنید و داخل کاسه بریزید، سپس یک قاشق غذاخوری شیر، یک قاشق غذاخوری عسل و یک قاشق غذاخوری آبلیمو را با هم ترکیب کرده و به ناحیه غبغب خود بمالید. بعد از گذشت ۳۰ دقیقه با آب گرم آبکشی کنید. از این محلول روزی یکبار استفاده کنید تا نتیجه آن را مشاهده کنید.

روغن نارگیل

🔴چرخاندن یا قرقره کردن روغن در دهان یکی از راه های ضدعفونی کردن دهان و از بین بردن باکتری های دهان و دندان است. این روش علاوه بر فواید گفته شده با به کار گیری عضلات چانه تا حد زیادی به از بین بردن غبغب کمک میکند. از یک قاشق غذاخوری روغن کنجد یا نارگیل استفاده کنید، به مدت ۱۰ تا ۱۲ دقیقه این روغن را در دهان خود بچرخانید سپس روغن را از دهان خود بیرون بریزید. این کار را هرروز پیش از مسواک زدن انجام دهید.

روغن جوانه گندم

🔴روغن جوانه گندم به دلیل وجود ویتامین تا حد بسیار زیادی باعث جمع و سفت شدن پوست میشود. ماساژ غبغب با این روغن یکی از درمان های بسیار موثر در رفع غبغب است. چانه خود را با استفاده از روغن جوانه گندم به مدت ۱۰ تا ۵ دقیقه ماساژ دهید، توجه داشته باشید جهت ماساژ به سمت بالا باشد. این کار را هر روز تکرار کنید و بگذارید روغن یک صبح تا شب بر روی چانه شما باقی بماند.

آدامس بجوید

🔴جویدن آدامس با قوی تر کردن عضلات چانه و گردن شما را قوی تر میکند و با به کارگیری این عضلات غبغب شما را تا حد بسیار زیادی نابود میکند.

فشار زبان

🔴زبان خود را به سقف دهانتان بچسبانید و آن را به سمت جلو و عقب حرکت دهید و سعی کنید با جمع کردن زبانتان این کشش را بیشتر کرده و در سه ست ۱۰ تایی مجددا این روش را تکرار کنید تا متوجه نتیجه این کار در از بین رفتن چربی های ناحیه چانه خود شوید.

بیرون آوردن زبان

🔴این حرکت را در سه ست ۱۲ تایی تکرار کنید. در انجام این حرکت باید زبان خود را تا جای ممکن از دهان خود خارج کرده و توجه داشته باشید هر چقدر میزان بیشتری از زبان خود را بیرون بیاورید باعث درگیر شدن بیشتر عضلات زیر گردن خود خواهید شد و زودتر به نتیجه دلخواه خود می رسید.

نکات مهم در زمینه از بین بردن غبغب

🔵کالری کمتری مصرف کنید.
🔵راه های گفته شده را به صورت روزانه تکرار کنید.
🔵سبزیجات و میوه بیشتری مصرف کنید.
🔵از غذاهای چربی سوز در رژیم غذایی خود استفاده کنید.

در آخر بهتر است بدانید بهترین راه از بین بردن غبغب ورزش و راه های خانگی است. البته روش های زیبایی و پزشکی زیادی نیز امروزه به منظور رفع غبغب و چربی نواحی چانه به وجود آمده اما اغلب این راه ها با عوارض جانبی مخصوص به خود همراه هستند.

همچنین بخوانید:  روغن کنجد برای پوست و مو چه خواصی داره؟ | آیا کنجد برای پوست بی‌خطر است؟
تاریخ انتشار: دوشنبه 5 تیر 1402

نظرات کاربران

Loading more posts...
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام مجله یتو و لینک مستقیم بلا مانع است. تمامی تصاویر از سطح اینترنت جمع‌آوری شده‌اند. برای حذف تصاویر با ایدی تلگرام @siz_dah ارتباط برقرار کنید.