راه درمان سریع گرمازدگی برای کودکان و بزرگسالان در خانه

 درمان گرمازدگی

 برای درمان گرمازدگی چه بخوریم علائم گرمازدگی بزرگسالان درمان گرما زدگی و حالت تهوع علائم گرمازدگی و درمانش علائم گرمازدگی در کودکان گرمازدگی چند روز طول می کشد درمان خانگی گرمازدگی علائم گرمازدگی نی نی سایت

با شروع فصل تابستان و افزایش دما گرما زدگی تا حد زیادی بین افراد مختلف افزایش پیدا میکند. فرقی نمیکند چند سال داشته باشید ممکن است شما هم به این مشکل دچار شوید. اما نکته مهم این است که در این شرایط چه باید کرد؟ چگونه به فرد گرما زده کمک کنیم؟ با ما همراه شوید تا به این سوالات به درستی پاسخ دهیم.

برای درمان گرما زدگی‌چی بخوریم؟ علائم گرمازدگی و درمان

درمان های لازم‌برای گرما زدگی بسته به شدت آن است. اگر شدت گرما زدگی در یک فرد شدید باشد باید بلا فاصله با پزشک‌ تماس بگیرید. اولین اقدام برای نجات فرد کاهش دمای بدن او است. در ادامه شما را با چند درمان خانگی برای گرما زدگی آشنا خواهیم کرد.

ماست بخورید

ماست به دلیل وجود طراوت باعث کاهش دمای بدن و جلوگیری از گرما زدگی میشود. این ماده غذایی حاوی مقدار زیادی مواد پروییوتیک، پروتئین، مواد معدنی و ویتامین است. خوردن ماست همراه آب بسیار برای جلوگیری از گرما زدگی مناسب است. برای درمان‌گرما زدگی میتوانید دو قاشق ماست، مقداری نمک و زیره را در آب حل کرده و میل کنید.

حمام آب خنک

یکی از اقدامات ضروری در کاهش گرمای بدن و کنترل گرما زدگی دوش گرفتن با آب خنک است. قرار گرفتن در آب خنک و یا حمام آب سرد به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه میتواند دمای بدن را تا حد زیادی کاهش دهد. این اقدام یکی از ضروریات پیش از رساندن فرد گرما زده به بیمارستان است.

نکته: حمام کردن با آب یخ در هنگام گرمازدگی درجه حرارت بدن را تا حد زیادی کاهش میدهد، که این امر میتواند مشکل ساز باشد و فرد دچار تشنج یا سکته شود.

طب چینی

ماش یک گیاه مناسب برای کاهش دما و درمان گرما زدگی است. جوشانده ی ماش میتواند به دفع سموم بدن کمک زیادی بکند. یک فنجان ماش را همراه با سه فنجان آب بر روی حرارت ملایم قرار دهید تا بجوشد‌. این عصاره یک درمان سنتی برای از بین بردن گرمازدگی است. در طب سنتی چینی ماش به عنوان یک درمانگر طبیعی برای کنترل دمای بدن استفاده میشود‌.

روغن گیاهی

روغن نعنا، روغن زیتون، روغن اسطوخودوس و روغن بادام را به یک نسبت مساوی با یک دیگر ترکیب کنید و به پشت گردن، کتف، کف دست و داخل مچ دست خود بمالید این کار باعث کاهش دمای بدن شما میشود‌. همچنین روغن نعنا تاثیر بسیاری در کاهش دما دارد و روغن زیتون برای درمان پوست در زمان آفتاب سوختگی مناسب است.

آب پیاز

برای درمان با استفاده از پیاز دو راه وجود دارد‌:

همچنین بخوانید:  مراقبت از مو به سبک کره ای در خانه + آموزش مرحله به مرحله

راه اول این است که بعد از گرمازدگی دو قاشق آب پیاز را با یک قاشق عسل مخلوط کنید و بخورید.

راه دوم این است که با مشاهده اولین علائم گرمازدگی آب پیاز را در پشت گوش، زیر پا و قفسه سینه خود بمالید. این‌کار به کاهش دمای بدن شما تا حد زیادی کمک میکند.

بهتر است این ترکیب را تا چند روز بعد از گرمازدگی استفاده کنید تا کاملا روند درمان شما تکمیل شود.

آب تمبر هندی

تمیر هندی یک میوه با تب سرد مناسب برای از بین بردن تب،گرمازدگی و تهوع است. این‌ میوه را در آب جوش بجوشانید سپس عصاره آن را با شکر یا عسل ترکیب کرده و میل کنید.

سرکه سیب

سرکه سیب یک ماده غذایی فوق العاده برای از بین گرمازدگی است. یک قاشق سرکه سیب را در یک لیوان آب ریخته و بنوشید. سرکه حاوی ویتامین ها و مواد معدنی برای ترمیم یا بازسازی مجدد الکترولیت های از بین رفته در اثر گرمازدگی است.

آب گشنیز

نوشیدن آب گشنیز باعث رفع تهوع و استفراغ میشود. گشنیز یک سبزی مناسب برای کاهش دمای بدن  است.

نکات مهم در مورد گرما زدگی

⭕️در زمان گرما زدگی به هیچ عنوان خود را در معرض بادکولر قرار ندهید، آب سرد ننوشید و از گرفتن دوش آب یخ پرهیز کنید.

⭕️در هنگام گرمازدگی فرد اشتیاق بسیاری به مصرف مایعات سرد دارد، اجازه ندهید به سرعت مقدار زیادی مایعات سرد بنوشد.

⭕️میوه هایی مثل، هندوانه، آلبالو و خیار باعث کاهش دمای بدن میشوند. میتوانید از یک حوله خنک برای کاهش دمای فرد گرمازده استفاده کنید.

در آخر اگر گرمازدگی درمان نشود یا بسیار شدید باشد دمای بدن به ۴۰ درجه میرسد و فرد دچار گرماگرفتگی میشود. این یک حالت اورژانسی و خطرناک است که باید فرد را به سرعت به اورژانس برسانید تا او را از آسیب مغذی دائمی حفظ کنید.

همچنین بخوانید:  راه چاق شدن مچ دست و ساعد + تمرینات تقویت عضلات دست
تاریخ انتشار: شنبه 27 خرداد 1402

نظرات کاربران

Loading more posts...
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام مجله یتو و لینک مستقیم بلا مانع است. تمامی تصاویر از سطح اینترنت جمع‌آوری شده‌اند. برای حذف تصاویر با ایدی تلگرام @siz_dah ارتباط برقرار کنید.