راه از بین بردن خط خنده + آموزش ماسک خانگی رفع خط خنده

از بین بردن خط خنده

 از بین بردن خط خنده در دو هفته نی نی سایت بهترین روغن برای از بین بردن خط خنده از بین بردن خط خنده با نخ بهترین کرم برای از بین بردن خط خنده از بین بردن خط خنده با چسب بهترین کرم برای از بین بردن خط خنده نی نی سایت درمان قطعی خط،خنده از بین بردن خط خنده با یخ

خط خنده یکی از چین و چروک هایی است که در اثر افزایش سن، کاهش کلاژن، نور خورشید و مصرف دخانیات ایجاد می شود. با افزایش سن و ایجاد این خطوط بر روی صورت باید به دنبال راهی برای رفع آنها بود. اما سوال اصلی این است که برای از بین بردن آنها چه راهی وجود دارد؟ به دو صورت می توان آنها را رفع کرد یکی از طریق مواد طبیعی و راه حل های خانگی و دیگری از طریق بوتاکس، فیلر و روش های پزشکی. در این مقاله ما سعی داریم راه های خانگی برای از بین بردن خط خنده را به شما معرفی کنیم.

 

رفع خط خنده در خانه با مواد طبیعی در ۲ هفته

راهکار های مناسب برای از بین بردن خط خنده بیشتر تاثیر در سبک زندگی شما دارد.

آب بنوشید

کمبود آب در بدن باعث خشک شدن پوست و در نتیجه ایجاد چین و چروک در سطح آن می شود. باید روزانه بین ۸ تا ۱۲ لیوان آب بنوشید. لازم به ذکر است افرادی با بدن کم آب بیشتر با چین ک چروک در سطح پوست خود مواجه می شوند. چای و قهوه هر دو باعث افزایش کم آبی در بدن می شوند. هر دوی این نوشیدنی ها با افزایش ادرار آب بدن را تا حد زیادی کاهش میدهند.

به اندازه بخوابید

کم خوابی یکی از علت های ایجاد چین‌ و چروک در سطح پوست است. کم خوابی باعث ترشح کورتیزول در بدن می شود که وجود این‌ ماده تا حد زیادی برای پوست ضرر دارد. همچنین هنگام خواب پوست با ترمیم و بازسازی خود باعث از بین رفتن چین و چروک ها تا حد زیادی می شود.

پرهیز از مصرف دخانیات

مصرف دخانیات باعث توقف کلاژن سازی و در نتیجه کاهش میزان اکسیژن رسانی به سطح پوست و ایجاد چین و چروک می شود.

ضد آفتاب

پوست هایی با خاصیت کشسانی و ارتجاعی، کمتر با چین و چروک رو به رو می شوند. آفتاب خاصیت کشسانی پوست را تا حد زیادی از بین می برد. تا حد امکان سعی کنید در معرض نور آفتاب خصوصا به صورت مستقیم و بدون ضدآفتاب قرار نگیرید. از یک کرم ضد آفتاب با SPF مناسب استفاده کنید و هر دو ساعت یکبار ضد آفتاب خود را تجدید کنید.

کاهش استرس

رادیکال ها یکی از مواد و عامل های مهم در زمینه پیری و چین و چروک هستند. رادیکال ها در اثر ترشح هورمون کورتیزول ناشی از استرس در بدن ایجاد میشوند. برای کاهش میزان چین و چروک از حمام آب گرم، پیاده روی،موسیقی گوش دادن و انجام فعالیت های مورد علاقه میتوان استفاده کرد.

روش های طبیعی برای از بین بردن خط خنده

اکنون تعدادی از روش های طبیعی برای از بین بردن خط خنده به شما معرفی میکنیم.

🔴روغن زیتون: استفاده از روغن زیتون یکی از بهترین راه ها برای از بین بردن خطوط صورت خصوصا خط خنده است. روغن زیتون تا حد زیاد حاوی ویتامین های A، D، K، E است. روغن زیتون یک رطوبت رسان بسیار قوی است.

همچنین بخوانید:  راه های پرپشت شدن مو های کم پشت؛ این راهکار های عملی رو از دست نده

 

🔴روغن نارگیل: روغن نارگیل با از بین بردن رادیکال های آزاد از پوست در برابر پیری و چین و چروک مراقبت میکند. روغن نارگیل را هر شب قبل از خواب بر روی ناحیه مورد نظر ماساژ دهید تا ضمن رطوبت رسانی چین و چروک های پوست را از بین ببرد.

 

🔴روغن آرگان: ویتامین های A و E موجود در روغن آرگان برای از بین بردن خطوط صورت بسیار عملکرد مناسبی دارد. روغن آرگان را برای از بین بردن خطوط خنده به صورت دورانی ماساژ دهید.

 

🔴ژل آلوئه ورا: آلوئه ورا کلاژن سازی را تا حد بسیار زیادی در پوست افزایش می دهد. ژل آلوئه ورا حاوی مواد مغذی مثل گلیسیرین، کربنات، سدیم و سوربیتول است و به تغذیه پوست از داخل کمک فراوانی می کند.از ژل داخل برگ آلوئه ورا سه بار در هفته و هر بار ۱۵ دقیقه استفاده کنید.

 

 

 
 

🔴ماسک عسل: کمی عسل، روغن هسته انگور، چای سبز و ماست را باهم ترکیب کنید و بر روی نقاط حاوی چین و چروک به آرامی ماساژ دهید. این ماسک باعث سفت شدن ماهیچه های صورت و جلوگیری از ایجاد چین و چروک در آن می شود.

 

🔴آب گوجه فرنگی: گوجه فرنگی با لایه برداری از پوست باعث تحریک پوست به ترمیم خود و در نتیجه کاهش چین و چروک می شود. همچنین گوجه فرنگی سرشار از ویتامین و مواد مغذی از بین برنده آکنه نیز هست.

 

روش های شیمیایی

روش هایی شیمیایی و پزشکی که در کلینیک های زیبایی انجام میشوند نیز در از بین بردن خط خنده از روی صورت موثر هستند. در ادامه چند مورد از آن ها را برای شما نام می بریم:

همچنین بخوانید:  نحوه درمان و مراقبت زخم چطوریه؟ | بهترین روش های درمان زخم چیست؟

🟢از بین بردن چین و چروک و خط خنده با بوتاکس

🟢تزریق ژل

🟢رفع خط خنده با لیزر

🟢کرم های از بین برنده خطوط صورت

در این مقاله ما انواع روش های از بین برده خط خنده را به شما معرفی کردیم. اما چند توصیه برای شما داریم. اول اینکه سعی کنید استفاده از مواد شیمیایی را تا حد امکان کاهش دهید، با یک متخصص پوست در ارتباط باشید و مراقبت های لازم برای حفظ سلام پوست خود را به طور مداوم دنبال کنید. در آخر باید بدانید پیر شدن یک امر طبیعی و اجتناب ناپذیر برای همه افراد است.

تاریخ انتشار: جمعه 26 خرداد 1402

نظرات کاربران

1 دیدگاه

  1. فرح ژوئن 23, 2023 at 11:04 ق.ظ

    ممنون از مطالب خوبتون پربار بود سپاس از شما و مدیر سایت

Loading more posts...
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام مجله یتو و لینک مستقیم بلا مانع است. تمامی تصاویر از سطح اینترنت جمع‌آوری شده‌اند. برای حذف تصاویر با ایدی تلگرام @siz_dah ارتباط برقرار کنید.