راه چاق شدن مچ دست و ساعد + تمرینات تقویت عضلات دست

چاق شدن ساعد و مچ دست


چاق شدن دست در یک هفته
تمرینات مچ و ساعد
ایا مچ دست چاق میشود
چاق شدن سریع
چگونه انگشتان دست را چاق کنیم
برای چاق شدن پاها چه بخوریم

استخوان بندی افراد باهم‌ متفاوت است، برخی درشت تر و برخی ریزتر هستند. این تفاوت بیشتر به دلیل وراثت، شرایط محیطی و وضعیت تغذیه فرد در دوران کودکی به خصوص سن رشد در بین افراد مختلف ایجاد شده است. در چاقی و قدرت مچ دست استخوان بندی و عضلات نقش مهمی را ایفا می کنند. اگر دوست دارید مچ دست و ساعدی قوی و تپل تر داشته باشید با ما همراه شوید.

برای چاق شدن دست چی خوبه؟ چاق شدن مچ و ساعد دست با غذا

برای قوی تر و تپل تر شدن ساعد و مچ دست دو روش وجود دارد ورزش و روش های سنتی در ادامه با هر دوی این راه ها به خوبی آشنا می شویم.

راهکار طب سنتی

دریافت کالری بیشتر

🟥 مصرف بیشتر مواد غذایی سبب چاق شدن کل بدن، مچ دست و ساعد می شود. می توانید غذای بیشتری بخورید یا اگر نمیتوانید کل کالری مورد نیاز را یک جا دریافت کنید تعداد وعده های غذایی را افزایش دهید.

مصرف نوشیدنی سالم

🟥 همه ما میدانیم که نوشیدن آب در طول روز یکی از واجبات در حفظ سلامتی است‌. نوشیدن آب و در کنار آن نوشیدنی های سالم همچون آبمیوه های طبیعی، شیر و اسموتی های خانگی به افزایش وزن کمک بسیاری میکنید.

وعده های غذایی سالم

🟥 اگر میخواهید با افزایش وزن و مصرف کالری بیشتر باعث چاق شدن ساعد و مچ دست خود شوید بهتر است از غذاهایی با چربی سالم، حاوی ویتامین و پروتئین استفاده کنید. در عوض از مصرف انواع فست فود و غذاهای مضر حاوی چربی اشباع به شدت پرهیز کنید.

پروتئین و کربوهیدرات

🟥 عضله سازی در بدن با کمک پروتئین و کربوهیدرات انجام میشود. به همین علت شما باید مواد غذایی مثل گوشت، تخم مرغ، سینه مرغ، برنج، سیب زمینی و ذرت را به دلیل داشتن حجم زیادی از پروتئین و کربوهیدرات بیشتر مصرف کنید.

پرهیز از نوشیدن آب در بین غذا

🟥 هرگز هنگام خوردن غذا آب ننوشید این کار با مختل کردن اشتها و پر کردن حجم زیادی از معده باعث کاهش وزن و جلوگیری از روند چاقی میشود همچنین توجه داشته باشید خوردن آب در بین غذا سبب چرب شدن کبد شما نیز می شود.

چاق شدن ساعد و مچ دست با ورزش

میتوانید در ادامه با انجام ورزش هایی که به شما معرفی میکنیم ماهیچه ساعد و مچ دست خود را تقویت کنید.

چرخش مچ با دمبل

🟪 ابتدا کنار نیمکت زانو زده و سپس ساعد را در حالت محکمی قرار دهید طوری که بتوانید مچ دست هایتان را به راحتی بچرخانید. دمبل را در دست گرفته و مچ دست هایتان را در هر جهتی که راحت هستید بچرخانید. انجام این تمرین هم به صورت نشسته و هم ایستاده امکان پذیر است.

وزنه برداری با طناب

🟪 یک طناب ۹۰ سانتی را به دور میله ای فلزی یا چوبی محکم‌ گره بزنید سپس سر دیگر طناب را به وزنه وصل کنید. دو طرف میله را در دست خود نگه دارید و سعی کنید با حرکت مچ دست میله را طوری حرکت دهید که وزنه به سمت بالا حرکت کند.

🟪 حرکت را به طور برعکس تکرار کنید تا وزنه شما به سمت زمین حرکت کند. سرعت انجام این حرکت را کنترل کنید. بهترین حالت قرارگیری برای انجام این تمرین ایستاده، بازوها چسبیده به بدن و قرار گرفتن ساعد به صورت افقی است.

چند نکته در خصوص تمرینات

⭕️ماهیچه ها را به صورت یکنواخت تکان دهید تا ماهیچه درست به کار خود ادامه دهد.

همچنین بخوانید:  کمبود چه ویتامینی باعث پیسی میشه؟ | علت و راه های جلوگیری از آن

⭕️وزنه را با سرعتی کمتر از سرعت بلند کردن به زمین نزدیک کنید.

⭕️تمرینات ریسکی باعث آسیب جسمی شما میشوند آنها را رها کنید.

⭕️اگر رگ‌ گردنتان کش آمد تمرین را متوقف کنید.

⭕️تکنیک های اشتباه را کنار بگذارید.

با انجام راه های گفته شده ساعد و مچ دست شما به خوبی تقویت شده و توان انجام فعالیت های سنگین تر برای شما فراهم خواهد شد‌. این روش ها را به صورت مداوم انجام دهید تا به نتیجه دلخواه خود برسید.

تاریخ انتشار: یکشنبه 14 خرداد 1402

نظرات کاربران

Loading more posts...
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام مجله یتو و لینک مستقیم بلا مانع است. تمامی تصاویر از سطح اینترنت جمع‌آوری شده‌اند. برای حذف تصاویر با ایدی تلگرام @siz_dah ارتباط برقرار کنید.