راه خانگی رفع سفیدی مو در خانه را بیاموزید | کاملا ساده و گیاهی

رفع سفیدی موها

 رفع سفیدی مو از ریشه رفع سفیدی مو دائم رفع سفیدی مو نی نی سایت درمان سفیدی مو دکتر خیراندیش رفع سفیدی مو 5040 قرص سفیدی مو درمان سفیدی مو با پروملانین کمبود کدام ویتامین باعث سفیدی مو میشود

سفید شدن موها در اکثر مواقع به دلیل بالا رفتن سن در افراد اتفاق می افتد، اما ممکن است عوامل دیگری نیز در پروسه سفید شدن موها دخیل باشند. به منظور جلوگیری یا رفع موهای سفید راه های زیادی وجود دارند. در این مقاله سعی داریم چند راه خانگی برای درمان این مشکل به شما معرفی کنیم.

 

برای درمان سفیدی موها چی استفاده کنیم؟ رفع دائم سفیدی مو

همانطور که بالاتر گفتیم سفیدی موها ممکن است تنها به دلیل کهولت سن در افراد ایجاد نشود گاها دلایلی مانند وراثت، آسیب جسمی و روحی نیز میتواند در این امر دخیل باشد. سفید شدن موها از سن ۲۰ تا ۴۰ سالگی آغاز میشود. عوامل دیگری مثل استرس، آلودگی، تغذیه ناسالم نیز در سفید شدن موها نقش دارند.

چه افرادی بیشتر در معرض سفید شدن مو قرار می گیرند؟

سفید شدن موها طبیعتا در افرادی که سن بالایی دارند بیشتر از دیگر افراد بروز پیدا میکند. علاوه بر این اگر افراد زیادی در خانواده شما دارای موهای سفید باشند احتمال ابتلای شما به سفیدی مو از طریق وراثت بیشتر است. در آخر قرار گرفتن طولانی مدت در معرض نور خورشید نیز می تواند دلیلی برای سفید شدن موها باشد.

آیا در رابطه با سفیدی موها باید به پزشک مراجعه کرد؟

برای جلوگیری از سفیدی موها هیچ روش پزشکی وجود ندارد. تنها برخی از درمان های خانگی جوابگو هستند.

راه از درمان سفیدی مو

در ادامه چند درمان خانگی به منظور سفیدی موها به شما ارائه میدهیم.

سیاه دانه و روغن زیتون

🟣 ترکیب سیاه دانه و روغن زیتون باعث تقویت فولیکول ها، درخشندگی و جلوگیری از سفیدی موها میشود.

 

🟣 طرز تهیه ماسک: دو قاشق غذاخوری روغن زیتون و دو قاشق غذاخوری روغن سیاه دانه را باهم ترکیب کنید. روی موها بمالید و بعد از ۲ ساعت با آب ولرم‌ بشویید.

آب پیاز و آبلیمو

🔵 آب پیاز به سبب وجود آنزیم های خنثی کننده هیدروژن پراکسید باعث جلوگیری از سفید شدن موهای شما میشود.

🔵 طرز تهیه ماسک: یک پیاز متوسط را پوست کنده و آب آن را بگیرید، سپس همراه آبلیمو ترکیب کرده و هر شب بر روی موهای خود بمالید و صبح آن را با شامپو و آب ولرم آبکشی کنید.

حنا

🟠 حنا باعث پاکسازی ظاهری موها میشود و اگر آن را با سدر ترکیب کنید روی سر رنگ‌ نخواهد داد. استفاده از حنا از سفیدی موهای شما به خوبی جلوگیری میکند.

🟠 طرز تهیه ماسک: مقداری حنا و سدر را با کمی‌ آب یا گلاب مخلوط کرده و بر روی موهای خود بمالید این ماسک را هشت بار در هفته استفاده کنید تا شاهد نتیجه آن باشید.

روغن بادام و کنجد

🟡 اسید های چرب موجود در این دو روغن بسیار برای موها مفید هستند و با تقویت ریشه موها از سفید شدن آنها جلوگیری میکند.

🟡 طرز تهیه ماسک: یک قاشق غذاخوری روغن کنجد و چهار قاشق غذاخوری روغن بادام را با هم ترکیب کنید این مخلوط را روی موها مالیده و اجازه دهید به مدت ۲۰ دقیقه باقی بماند سپس با آب ولرم و شامپو آبکشی کنید.

برگ توت

🟢 توت سیاه علاوه بر رفع سفیدی می تواند سبب تقویت موها شده و رنگ‌ طبیعی موهای شما را به خوبی حفظ کند.

🟢 طرز تهیه ماسک: روغن کنجد و مقداری برگ توت را باهم مخلوط کنید و روی موها اسپری کنید.

از دست دادن رنگدانه موها در اثر افزایش سن یک امر طبیعی است اگر دوست دارید می توانید با رنگ های فانتزی آن ها را بپوشانید. اما با استفاده از روش های طبیعی به طور مداوم می توانید این روند را معکوس یا حداقل پیشرفت آن را کند کنید.

 

آخرین بروز رسانی در : جمعه 12 خرداد 1402
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام مجله یتو و لینک مستقیم بلا مانع است. تمامی تصاویر از سطح اینترنت جمع‌آوری شده‌اند. برای حذف تصاویر با ایدی تلگرام @siz_dah ارتباط برقرار کنید.