مطالب پر بازدید
مدل گردنبند طلا زنانه جدید؛ با دیدن این مدل ها دیکه نیازی به گشتن نیست

مدل گردنبند طلا زنانه جدید؛ با دیدن این مدل ها دیکه نیازی به گشتن نیست

مدل گردنبند طلا زنانه جدید در دنیای مد و زیورآلات، “مدل گردنبند طلا زنانه جدید” همیشه جزو داغ‌ترین موضوعات است. خانم‌های ایرانی که …

نحوه ست کردن شلوار جین سفید؛ بررسی انواع مختلف شلوار جین و ست کردن آنان

نحوه ست کردن شلوار جین سفید؛ بررسی انواع مختلف شلوار جین و ست کردن آنان

ست کردن شلوار جین سفید در دنیای مد و پوشاک، شلوار جین زنانه جایگاه ویژه‌ای دارد و میان جوانان از محبوبیت بالایی برخوردار …

مدل شومیز خوشگل زنانه؛ برای خانم های اهل مد

مدل شومیز خوشگل زنانه؛ برای خانم های اهل مد

مدل شومیز خوشگل زنانه مدل شومیز خوشگل زنانه، انتخابی بی‌نظیر برای خانم‌های ایرانی که می‌خواهند در مهمانی‌ها و مجالس بدرخشند. این روزها، شومیزها …

درمان تیرگی و سیاهی زیر چشم


معجزه ای برای تیرگی دور چشم
قرص برای رفع سیاهی دور چشم
رفع تیرگی زیر چشم نی نی سایت
علت سیاهی زیر چشم
رفع گودی و سیاهی زیر چشم
ماسک زیر چشم خانگی
بهترین کرم برای سیاهی دور چشم

سیاهی دور چشم یک عارضه بسیار ناخوشایند است که چهره افراد را تحت تاثیر خود قرار میدهد، این مشکل باعث می شود افراد ظاهری خسته و بی حال داشته باشند. در این مقاله ما به بررسی چند راه ساده برای از بین بردن این مشکل می پردازیم.

علت ایجاد سیاهی دور چشم چیست؟ درمان سیاهی زیر چشم

سیاهی دور چشم‌ به دلایل مختلفی ایجاد میشود، این دلایل ممکن است فقر آهن، عوامل ارثی، اگزما، استرس، حساسیت پوستی، کم خوابی، مصرف زیاد نمک، آلرژی و اختلال خواب باشد.برای از بین بردن سیاهی زیر چشم بهتر است ابتدا دلایل ایجاد آن را بررسی کنید و سپس برای درمان آن اقدام کنید. اکنون چند مورد از دلایل ایجاد گودی زیز چشم را برای شما بیان میکنیم.

🟥 نور خورشید: تیرگی دور چشم میتواند در اثر برخورد اشعه فرابنفش خورشید با پوست در طولانی مدت باشد که سبب ایجاد اختلال در رنگدانه ها میشود‌.

🟥 کم آبی: بهتر است در طول شبانه روز ۸ لیوان آب بنوشید تا از ایجاد سیاهی زیر چشم در اثر کم آبی جلوگیری کنید.

🟥 کم خونی: کمبود آهن در بدن یکی از شایع ترین دلایل سیاهی زیر چشم است، که با گذشت زمان باعث ایجاد تیرگی زیر چشم، چین و چروک و خشکی پوست میشود‌.

🟥 بیماری: بیماری نارسایی کلیه، مشکلات معده و مشکلات عصبی می تواند دلیلی برای ایجاد تیرگی زیر چشم باشد.

🟥 دخانیات: مصرف دخانیات و نوشیدن قهوه و الکل می تواند باعث ایجاد سیاهی زیر چشم شود.

🟥 افزایش سن: با کاهش میزان کلاژن سازی پوست در اثر افزایش سن لطافت پوست از بین رفته و باعث ایجاد تیرگی زیر چشم میشود‌.

درمان گودی زیر چشم

در ادامه چند راه آسان و کم هزینه برای درمان سیاهی زیر چشم به شما معرفی میکنیم.

ماسک لیمو و نارگیل

آب نارگیل تازه، چند قطره آب لیمو، سه قاشق چایخوری خاک رس، یک عدد خامه و دو قاشق غذاخوری خیار رنده شده را باهم ترکیب کنید، سپس با استفاده از یک پد یا کمی پنبه این ماده را روی چشمان خود به مدت ۲۰ دقیقه قرار دهید، در آخر چشمان خود را با آب بشویید.

ماسک خیار

خیار را به صورت حلقه ای خرد کنید، سپس آن را به مدت ۱۰ دقیقه روی چشمان خود قرار دهید. بعد از گذشت این زمان چشمان خود را با آب بشویید‌.

ماسک نعناع و عسل

مقداری عسل و یک مشت نعناع خشک شده را با هم ترکیب کنید سپس‌ آن را به مدت ۱۵ دقیقه اطراف چشم خود قرار دهید. در آخر چشمان خود را با آب سرد بشویید.

سیب زمینی خام

یک سیب زمینی خام را رنده کنید، سپس آب آن را بگیرید آن را در یخچال قرار دهید تا خنک شود. پنبه را به این محلول آغشته کرده و ۱۵ دقیقه روی صورت خود قرار دهید. سپس با آب سرد آبکشی کنید.

ماسک خیار و سیب زمینی

نصف یک خیار و یک سیب زمینی را رنده کرده و آن ها را باهم مخلوط کنید، سپس عصاره آن را بگیرید. یک پد را به عصاره آغشته کنید و ۱۵ دقیقه روی چشمان خود قرار دهید. سپس با آب سرد آبکشی کنید.

ماسک گلاب

یک پد یا مقداری پنبه را به گلاب آغشته کنید و به مدت ۱۵ دقیقه روی چشمان خود قراردهید بعد از گذشت ۱۵ دقیقه آن را با آب سرد بشویید.

ماسک گوجه فرنگی و لیمو

نصف یک قاشق چایخوری آب لیمو و یک قاشق چایخوری گوجه فرنگی را باهم ترکیب کنید، آن را روی تیرگی های چشم خود بمالید و بعد از ۱۰ دقیقه آن را با بشویید.

ماسک های آماده

طبق بررسی های انجام شده ماسک های زیر چشم می توانند ناحیه تیره زیر چشم را درمان کنند. این ماسک ها حاوی مرطوب کننده هستند و سیاهی های زیر چشم را هیدراته کرده و آن ها را از بین می برند.

با استفاده مداوم از موارد گفته شده در بالا می توانید سیاهی زیر چشم خود را در مدت زمان کوتاهی درمان کنید، و به ظاهر دلخواه خود برسید.

آخرین بروز رسانی در : شنبه 6 خرداد 1402

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام مجله یتو و لینک مستقیم بلا مانع است. تمامی تصاویر از سطح اینترنت جمع‌آوری شده‌اند. برای حذف تصاویر با ایدی تلگرام @siz_dah ارتباط برقرار کنید.