از بین بردن جوش سر سیاه با ماسک خانگی + طرز تهیه

درمان جوش سرسیاه


جوش سر سیاه به انگلیسی
تخلیه جوش های سر سیاه
کرم برای جوش های سر سیاه
جوش سر سیاه نی نی سایت
ماسک برای جوش صورت
از بین بردن جوش سر سیاه بینی با خمیردندان
جوش سر سیاه بزرگ
از بین بردن جوش سر سیاه بینی نی نی سایت

داشتن پوستی شفاف ،صاف،  به دور از آکنه و لک یکی از اصلی ترین فاکتورهای زیبایی محسوب می شود. جوشها و آکنه ها انواع مختلفی دارند، جوش های سرسیاه یک نوع بسیار آزار دهنده از آکنه هستند که اغلب روی بینی خودنمایی میکنند. در این مقاله ما به شما چند ترفند خانگی ساده برای از بین بردن جوش های سرسیاه ارائه می دهیم.

 

راه خانگی از بین بردن جوش سر سیاه

جوش های سرسیاه یکی از شایع ترین انواع آکنه هستند که به دلیل رنگ سیاه خود به این اسم شناخته می شوند. رنگ سیاه جوش های سر سیاه به دلیل اکسید شدن مواد داخل آکنه ایجاد می شود. این عارضه پوستی اغلب زمانی رخ می دهد که منافذ باز پوست توسط چربی های مرده پوست، گرد و خاک یا آلودگی پر شده و به شکل حفره های کوچک سیاه رنگ در سطح پوست دیده می شوند.

راه بهبود جوش سرسیاه

اکنون چند راه ساده برای از بین بردن این جوش ها به شما معرفی میکنیم.

شستن صورت

🟩 شستن صورت یک الی دو بار در زور با آب سبب از بین رفتن چربی و آلودگی های سطح پوست شده و باعث درخشندگی و طراوت هرچه بیشتر پوست شما می شود. اگر پوست خشکی دارید بعد از شست و شو حتما از کرم آبرسان یا مرطوب کننده استفاده کنید.

ماسک خاک رس

🟥 تهیه خاک رس بسیار آسان است می توانید آن را از تمام عطاری ها تهیه کنید، این خاک به دلیل وجود بنتونیت یک پاک کننده مناسب برای پوست است.

🟥 طرز تهیه: خاک رس را با مقداری آب مخلوط کنید، یک ماسک خمیری شکل تهیه کنید که نه شل باشد نه بیش از حد سفت سپس آن را روی صورت خود بمالید تا زمانی که خشک شود بعد آن را با آب ولرم بشویید و با یک حوله یا پارچه تمیز پاک کنید.

ماسک شیر و عسل

🟪 عسل خاصیت ضد میکروبی و ضد باکتریایی قوی دارد و شیر نیز باعث نرمی و درخشندگی پوست شما می شود.

🟪 طرز تهیه: مقداری شیر و عسل را باهم مخلوط کنید و به مدت پنج تا ۱۰ دقیقه آن را گرم کنید، سپس اجازه دهید دمای ماسک به دمای محیط برسد. آن را روی صورت خود بمالید و یک پارچه نخی روی آن قرار دهید بعد از ۲۰ دقیقه صورت خود را بشویید.

ماسک لیمو و عسل

🟦 لیمو یک پاک کننده مناسب برای پوست است و میزان PH پوست را کنترل می کند.

🟦 طرز تهیه: سه قطره آب لیمو مقداری سفیده تخم مرغ را باهم مخلوط کرده سپس یک دستمال روی آن قرار دهید. بعد از گذشت ۲۰ دقیقه صورت خود را بشویید. این ماسک را دو بار در هفته استفاده کنید.

علاوه بر ماسک های خانگی راه های دیگری نیز برای از بین بردن جوش های سرسیاه وجود دارد.

لیزر درمانی

🟨 در این روش از پرتوهای لیزر برای نفوذ به لایه های زیرین پوست استفاده می شود و با از بین بردن باکتری و چربی ها سبب از بین رفتن جوش های سر سیاه می شود.

تخلیه جوش های سر سیاه

🟧 متخصصان پوست با استفاده از دستگاه های مخصوص توده های داخل منافذ که باعث ایجاد جوش های سر سیاه شده اند را از بین میبرند و باعث تخلیه جوش سر سیاه و انواع دیگر جوش ها می شوند.

چسب جوش سرسیاه

🟫 چسب های مخصوصی برای از بین بردن جوش های سر سیاه وجود دارد اما این جوش ها با از بین بردن مواد مفید پوست باعث ایجاد خشکی می شوند پس بهتر است بعد از استفاده از آنها حتما از اّبرسان استفاده کنید.

لایه برداری

⬛️انجام لایه برداری حداقل دو بار در هفته از ایجاد جوش های سر سیاه جلوگیری میکند. می توانید برای لایه برداری از لیف حمام، یک شوینده آنزیمی یا یک لایه‌ بردار گلیکولیک استفاده کنید.

از بین بردن جوش های سرسیاه به روش اصولی باعث درمان آن ها به طور صد در صد و جلوگیری از بازگشت آنها می شود. علاوه بر راه های گفته شده در بالا می توانید با یک متخصص پوست مشورت کرده و در صورت نیاز از پاک کننده های شیمیایی استفاده کنید.

آخرین بروز رسانی در : شنبه 6 خرداد 1402
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام مجله یتو و لینک مستقیم بلا مانع است. تمامی تصاویر از سطح اینترنت جمع‌آوری شده‌اند. برای حذف تصاویر با ایدی تلگرام @siz_dah ارتباط برقرار کنید.