آموزش رنگ کردن مو در خانه برای مبتدی ها مرحله به مرحله + نکات

آموزش رنگ کردن مو در خانه

رنگ مو بدون دکلره رنگ مو هایلایت نحوه رنگ کردن مو با رنگ فانتزی رنگ کردن مو به انگلیسی برای رنگ کردن مو باید تمیز باشد روشن کردن مو بدون دکلره رنگ مو چند دقیقه باید روی سر بماند شستن مو بعد از رنگ کردن

رنگ‌ کردن موها باعث ایجاد یک تغییر بزرگ و جذاب در ظاهر افراد می شود. امروزه با اضافه شدن تکنیک و مدل های مختلف رنگ مو مثل آلیاژ ، آمبره و هایلایت مراجعه  بانوان به آرایشگاه ها افزایش یافته که این خود بسیار هزینه بر است. ما در این مقاله به منظور صرفه جویی در وقت و هزینه به شما شیوه صحیح رنگ کردن موها در خانه را آموزش می دهیم.

چگونه موهایمان را در خانه رنگ کنیم؟ مقدار اکسیدان در رنگ مو

🟪 شناخت انواع رنگ ها: رنگ ها سه دسته هستند، رنگ های فرعی، اصلی و خنثی . رنگ های اصلی شامل قرمز، زرد و آبی رنگ های فرعی شامل نارنجی، بنفش و سبز هستند.رنگ های خنثی کننده مانند رنگ های اصلی و فرعی زیر مجموعه خاصی ندارند و طریقه کار آنها به گونه ای است که رنگ قرمز خنثی کننده رنگ سبز است، رنگ زرد خنثی کننده رنگ بنفش و رنگ آبی خنثی کننده رنگ نارنجی است.

🟪 آشنایی با رنگ پایه موهای خود: دامنه پایه رنگ موها از ۰۱ یعنی کاملا سیاه تا ۱۰ یعنی بلوند خیلی روشن ادامه دارد. باید هنگام استفاده از رنگ موها به پایه موی خود برای رنگ گیری بهتر دقت لازم را داشته باشید در غیر این صورت ممکن است موهای شما نارنجی شود یا روند رنگ‌گیری به درستی انجام نشود.

🟪 توجه به مقدار آسیب پذیر بودن موها:  اگر موهای شما بیش از حد آسیب پذیر یا خشک و آسیب دیده باشند، رنگ کردن موها یک کار کاملا اشتباه است زیرا موهای شما آسیب شدیدی می بینند.

ابزار مورد نیاز برای رنگ کردن موها

🟥 اکسیدان

🟥 رنگ مو

🟥 برس رنگ مو

🟥 کاسه پلاستیکی

🟥 شانه دم‌ باریک

🟥 کلاه رنگ

🟥 دستکش

🟥 وازلین

🟥 کلیپس

نحوه رنگ کردن مو

🟦 مرحله اول:  موهای خود را از طریق یک خط افقی و یک خط عمودی به چهار قسمت تقسیم کنید و با کلیپس از هم جدا کنید.

🟦 مرحله دوم: پیشانی و گوش های خود را با وازلین چرب کنید. سپس رنگ کردن موها را به صورت لایه ای از پشت گردن آغاز کنید، توجه داشته باشید فاصله بین اماده کردن رنگ و استفاده از آن خیلی طولانی نشود.

 

🟦 مرحله سوم: اول ساقه مو و سپس ریشه را رنگ کنید. زیرا ریشه نسبت به ساقه در مدت زمان کمتری رنگ می گیرد و این کار از روشن تر شدن ریشه جلوگیری می کند.

 

🟦 مرحله چهارم: پس از رنگ کردن موها با یک‌ شانه دندانه درشت آن ها را از بالا به پایین‌ شانه کنید سپس کلاه را روی موها قرار دهید.

 

🟦 مرحله پنجم: بعد از اتمام رنگ گذاری، حدود ۳۰ تا ۴۵ دقیقه صبر کنید تا موهایتان به خوبی رنگ بگیرد. سپس موها را با آب تقریبا سرد به خوبی بشویید، بعد از ماسک یا نرم‌ کننده مو استفاده کنید.

 

🟦 مرحله ششم: اگر میخواهید تنها ریشه موهای خود را رنگ کنید پس از رنگ گذاری بر روی ریشه کمی آن را تا ساقه ادامه دهید و بعد شانه کنید تا رنگ موهایتان یکدست شود.

در آخر به شما توصیه می کنیم برای حفظ سلامت موها از رنگ کردن آن ها در فاصله کم خودداری کنید، موهایتان را با استفاده از رنگ های طبیعی رنگ کنید تا آسیب نبینند و در آخر برای دکلره کردن موهایتان حتما به آرایشگاه مراجعه کنید، زیرا دکلره کردن موها یک امر تخصصی است و نمی توان آن را در منزل انجام داد.

آخرین بروز رسانی در : چهارشنبه 10 خرداد 1402
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام مجله یتو و لینک مستقیم بلا مانع است. تمامی تصاویر از سطح اینترنت جمع‌آوری شده‌اند. برای حذف تصاویر با ایدی تلگرام @siz_dah ارتباط برقرار کنید.