اشتباهات رژیم ها لاغری را بشناسید + نکاتی برای کاهش و افزایش وزن

عوارض رژیم غذایی


عوارض رژیم سخت نی نی سایت
عوارض رژیم کم کالری
ضعیف شدن بدن بعد از رژیم
عوارض رژیم غذایی نامناسب
عوارض جانبی کاهش سریع وزن دوازدهم
عوارض رژیم بدون ورزش
عوارض رژیم کتوژنیک

 

چاقی یا لاغری؟ برخی افراد به دنبال کاهش وزن و برخی دیگر به دنبال افزایش وزن هستند. شما چطور؟ اگر نظر ما را بخواهید تناسب اندام و سلامتی را به شما پیشنهاد میکنیم. تناسب اندام برخلاف باور عموم در مرحله اول بر روی سلامتی شما تمرکز دارد و صرفا به معنی چاقی یا لاغری نیست بلکه به معنی همخوانی اندام ها با هم و با قد فرد است. توصیه ما به شما خواننده عزیز این است که از به خطر انداختن سلامتی خود با استفاده از رژیم های غیر اصولی جلوگیری کنید و توجه داشته باشید سلامتی نعمتی نیست که در صورت از دست رفتن به راحتی بتوان آن را بازگرداند. ما در این مقاله قصد داریم چند باور غلط راجب کاهش و افزایش وزن را برای شما بیان کنیم.

چه رژیمی بد است؟ عوارض کاهش وزن سریع و ناگهانی

پنج باور غلط راجب کاهش وزن

🟣 نان و برنج نخورید: این باور از اساس غلط است. برنج و نان حاوی مقادیر زیادی آهن، روی و ویتامین B هستند استفاده از این مواد غذایی یکی از واجبات برای حفظ سلامت پوست و مو است و حذف این دو ماده غذایی تنها بی حالی را برای شما به ارمغان می آورد.

🟣میان وعده نخورید: در رژیم های غیر اصولی به شما گفته می شود از مصرف میان وعده صرف نظر کنید و یا در طول روز یک وعده غذایی استفاده کنید. این کاملا غلط است اگر بیشتر از ۶ ساعت چیزی نخورید بدن شما وارد مرحله قحطی می شود و به جای از بین رفتن چربی ها شروع به انباشه کردن آنها می کند.

🟣 گیاه خواری کنید: گیاهخواری شیوه مناسبی برای تغذیه است ولی شیوه مناسبی برای لاغری نیست بسیاری از غذاهای گیاهی کالری و چربی بیشتری نسبت به غذاهای غیر گیاهی دارند.

🟣 غذا خوردن آخر شب چاق کننده است: خوراکی که می خورید مهم است نه زمان مصرف آن. سعی کنید در این ساعات مواد غذایی مثل میوه و سبزیجات استفاده کنید نه بستنی چیپس یا از این قبیل خوراکی ها

🟣 کرفس کالری منفی دارد: خیر این باور از اساس غلط است یک ساقه کرفس ۱۰ کالری دارد و بدن مقداری کالری که برای سوزاندن غذاها استفاده می کند بسیار ناچیز است و هیچ ماده غذایی کالری منفی ندارد.

پنج باور غلط راجب افزایش وزن

🔵 زیاد غذا بخورید: استفاده بیش از حد از مواد غذایی باعث آسیب به بدن می شود، هیچ راهکار علمی برای افزایش وزن اصولی با پرخوری وجود ندارد.

🔵چاق شدن نیاز به ورزش ندارد: برخلاف باور عموم پروسه چاق شدن حتی بیشتر از پروسه لاغری نیاز به ورزش دارد زیرا ما به دنبال ذخیره چربی نیستیم هدف ما افزایش عضلات و افزایش وزن اصولی است.

🔵 فقط کربوهیدرات مصرف کند: افزایش بیش از حد کربوهیدرات قند خون شما را بالا می برد و ابتدا احساس انرژی می کنید اما به مرور زمان به احساس سستی و بی حالی ختم شده و در صورت تداوم با بیماری های قلبی عروقی مواجه می شوید.

🔵 آب کمتری بنوشید: آب نه چاق کننده است نه لاغر کننده. آب تاثیری بر چاقی و لاغری شما ندارد و کمکی در این زمینه نمیکند. استفاده نکردن از آب و جایگزینی آن با نوشیدنی های دیگر کاملا غلط است زیرا بدن ما بخشی از مواد معدنی و اکسیژن را از طریق مصرف آب دریافت می کند..

🔵 از داروها و مکمل های چاق کننده استفاده کنید: این قرص ها مورد تایید سازمان بهداشت نیستند و تاثیراتی همچون تورم، پوکی استخوان، مشکلات چشمی و بی خوابی را به ارمغان می آورند.

توجه داشته باشید بهترین راه برای افزایش یا کاهش وزن ابتدا شناخت بدن است، شما اول باید ساختار بدنی و bmi خود را به درستی بشناسید و سپس راه مناسب رسیدن به تناسب اندام را پیدا کنید، ابتدا با یک پزشک تغذیه مشورت کنید و بعد حتما ورزش را در دستور کار خود قرار دهید ورزش سالم ترین راه کاهش و افزایش وزن است حتی اگر زمان بر باشد.

آخرین بروز رسانی در : دوشنبه 8 خرداد 1402
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام مجله یتو و لینک مستقیم بلا مانع است. تمامی تصاویر از سطح اینترنت جمع‌آوری شده‌اند. برای حذف تصاویر با ایدی تلگرام @siz_dah ارتباط برقرار کنید.