مطالب پر بازدید
مدل لباس مجلسی برای خانم های جوان؛ بهترین ها را اینجا ببینید

مدل لباس مجلسی برای خانم های جوان؛ بهترین ها را اینجا ببینید

مدل لباس مجلسی برای خانم های جوان هنگامی که نوبت به انتخاب مدل لباس مجلسی برای خانم‌های جوان می‌رسد، همواره این سوال پیش …

مدل مو شینیون عروس ساده؛ زیباترین مدل ها برای بهترین بودن

مدل مو شینیون عروس ساده؛ زیباترین مدل ها برای بهترین بودن

مدل مو شینیون عروس ساده شروع می‌کنیم با “مدل مو شینیون عروس ساده” که می‌تواند گزینه‌ای بسیار زیبا و در عین حال آسان …

مدل کراپ مجلسی دخترانه جدید برای زیبا تر شدن استایل های شما

مدل کراپ مجلسی دخترانه جدید برای زیبا تر شدن استایل های شما

مدل کراپ مجلسی دخترانه جدید مدل کراپ مجلسی دخترانه جدید امروزه به یکی از پرطرفدارترین انتخاب‌ها برای شرکت در مجالس و مهمانی‌ها تبدیل …

علائم و درمان موخوره

 درمان موخوره بدون کوتاهی روغن برای موخوره درمان موخوره نی نی سایت موخوره به انگلیسی عوارض موخوره درمان موخوره با وازلین ایا موخوره باعث کچلی میشود موخوره چیست

موها از اصلی ترین فاکتور های زیبایی ظاهری در افراد هستند، اما موخوره معضلی است که زیبایی و سلامت موها را از بین می برد. در این مقاله ما به بررسی علل ایجاد موخوره و راه های درمان خانگی آن می پردازیم، اگر شما به دنبال راه حلی برای درمان و خلاصی از موخوره هایتان هستید با ما همراه شوید.

علت ایجاد موخوره چیست؟ رفع موخوره شدید در خانه

موخوره به دلایل گوناگونی بر روی موها ظاهر می شود. اکنون به بررسی چند مورد از علل ایجاد موخوره می پردازیم.

 
 🟦 دستگاه های حرارتی: حرارت ناشی از سشوار و اتو مو ضمن از بین بردن پروتئین موجود در موها، زمینه خشک و شکنندگی تار های مو را نیز ایجاد می کنند.
 
 🟦 شانه زدن اشتباه: اکثر افراد با شانه زدن موها از قسمت ریشه باعث تجمع گره ها در قسمت پایینی ساقه موها و ایجاد گره بیشتر به موها آسیب و زمینا ایجاد مو خوره را فراهم میکنند.
 
 

🟦 شامپوی نامناسب: شامپو های حاوی آمونیاک با از بین بردن بیش از حد چربی طبیعی مو ها باعث خشکی موها و در نتیجه ایجاد موخوره می شوند.

 
 

🟦 شستن موها با آب داغ: قبل از شستن موها اطمینان حاصل کنید که آب داغ نباشد، شستن موها با آب داغ باعث برهم زدن نظم هیدراسیون و در نتیجه منجر به شکنندگی موها می شود.

 
 

🟦 دیر کوتاه کردن موها: به طور معمول باید هر ۶ هفته یکبار موهایتان را کمی از قسمت نوک ساقه کوتاه کنید در غیر این صورت باعث ایجاد موخوره می شود.

راه های درمان موخوره بدون کوتاهیی موها

برای درمان موخوره روش های زیادی وجود دارد مانند:

🟥 رزماری: روغن رزماری یک آبرسان، نرم کننده و درخشان کننده مناسب برای موهای شماست. این خاصیت های رزماری یک مانع بزرگ برای ایجاد موخوره است.

🟥 روش استفاده از رزماری: پس از استحمام چند قطره روغن رزماری روی کف دست ریخته و با استفاده از آن موها را ماساژ دهید، سپس اجازه دهید حداقل ۱۰ دقیقه بر روی موهایتان باقی بماند سپس در صورت تمایل آبکشی کنید.

🟪 ماء الشعیر: مقادیر بالای پروتئین و ویتامین B موجود در ماءالشعیر باعث درخشندگی و رطوبت رسانی کافی به موها می شود.

🟪 روش استفاده از ماءالشعیر: مقدار مناسبی از ماءالشعیر را داخل یک اسپری بریزد و بعد از شست و شوی موها روی آن ها اسپری کنید به مدت ۲ الی ۳ دقیقه اجازه دهید روی موهای شما باقی بماند و در این مدت به خوبی آن را ماساژ دهید تا به ریشه مو برسد.

 
 

🟩 روغن بادام: اگر به داشتن موهایی نرم، خوش حالت و صاف علاقه دارید پیشنهاد ما استفاده از روغن بادام است. این روغن با رطوبت رسانی کافی به مو ها به طرز چشمگیری از ایجاد موخوره جلوگیری می کند.

🟩 طریقه استفاده از روغن بادام: ابتدا به مدت ۴۰ دقیقه ۲ قاشق روغن بادام را روی حرارت قرار دهید هنگامی که سرد شد این روغن را روی موهای خود ماساژ دهید و اجازه دهید به مدت ۳۰ دقیقه روی موهای شما باقی بماند سپس موها را با شامپو یشویید‌.

🟨 کره کاکائو: خشکی مو های شما عامل اصلی ایجاد موخوره است ، گره کاکائو از جمله نرم کننده هایی است که خشکی موهای شما را به طور کامل از بین می برد و باعث نرمی موهای شما خواهد شد.

🟨 روش استفاده از کره کاکائو: اول موها را با شامپو بشویید بعد این کره را به خوبی روی موهایتان ماساژ دهید، نیاز به شست و شو نیست کره کاکائو خود خشک شده و جذب موهایتان می شود.

🟧عسل: عسل به دلیل وجود مقادیر زیاد ویتامین ها و مواد معدنی یک راه حل مناسب برای خیلی از مشکلات پوست و مو به شمار می رود. عسل تاثیراتی مثل نرم شدن، جلوگیری از دوشاخگی و جلوگیری از موخوره بر روی موها دارد.

🟧 طرز استفاده از عسل: کمی سر شیر را با مقداری عسل ترکیب کنید و اجازه دهید به مدت ۳۰ دقیقه روی مو های شما باقی بماند سپس آن را با شامپو آبکشی کنید.

 
 

🟫 وازلین: وازلین یکی از مواد در دسترس و مقرون به صرفه است که می تواند به خوبی از موهای شما مراقبت کند، این ماده با آبرسانی و هیدراته کردن موهای شما باعث از بین رفتن موخوره و نرمی آن ها می شود.

 

🟫 روش استفاده از وازلین: روی ساقه مو مخصوصا نوک موها که محل رشد موخوره است کمی وازلین بمالید و آن را با حوله بپوشانید بگذارید یک شب تا صبح بر روی موهایتان بماند شپش با شامپو آبکشی نمایید.

⬛️ روغن زیتون: این روغن یک درمان مناسب برای موخوره های شماست. روغن زیتون حاوی ویتامین E ، آنتی اکسیدان و مقادیر زیادی اسید های چرب است که برای درمان موخوره و نرم کنندگی موها بسیار کارآمد است.

 

⬛️ روش استفاده از روغن زیتون: ابتدا موها را بشویید سپس ۲ قاشق عسل و ۳ قاشق روغن زیتون را با هم ترکیب کنید سپس اجازه دهید حداقل ۳۰ دقیقه روی موهای شما باقی بماند و بعد آن را با یک نرم کننده آبکشی کنید.

چند نکته برای جلوگیری از ایجاد موخوره

⭕️ نوک موها را نمی کوتاه کنید.

⭕️ از برس های چوبی استفاده کنید.

⭕️ موها را با آب داغ نشویید.

⭕️ از محصولات مراقبتی حاوی ضد آفتاب استفاده کنید.

⭕️ وسایل حرارتی مانند سشوار و اتو مو را به صورت مداوم استفاده نکنید.

آخرین بروز رسانی در : سه شنبه 9 خرداد 1402

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام مجله یتو و لینک مستقیم بلا مانع است. تمامی تصاویر از سطح اینترنت جمع‌آوری شده‌اند. برای حذف تصاویر با ایدی تلگرام @siz_dah ارتباط برقرار کنید.