فواید کرم ضد آفتاب که نمیدانستید + ویژگی کرم ضد آفتاب مناسب

کرم ضد آفتاب

 کرم ضد آفتاب استفاده spf استفاده از ضد آفتاب در منزل کرم ضد آفتاب را چگونه استفاده کنیم استفاده از کرم ضد افتاب برای دور چشم بهترین کرم ضد آفتاب اول مرطوب کننده بزنیم یا ضد آفتاب استفاده از کرم ضد آفتاب در شب فواید ضد آفتاب

ضد آفتاب یک محافظت کننده از پوست در برابر عوامل مختلف خصوصا اشعه مضر ماوراء بنفش خورشید است، به همین منظور توصیه می شود در تمام طول سال و حتی در منزل از ضد آفتاب استفاده کنید. در این مقاله ما چند دلیل علمی ضروری بودن استفاده از ضد آفتاب را برای شما بیان میکنیم.

فواید کرم ضد آفتاب + چه ضد آفتابی بخریم؟

🔅 جلوگیری از پیری زودرس: اگر به دنبال راهی برای فرار از چین و چروک یا پیری زودرس هستید، کرم ضد آفتاب به شما کمک میکند. طبق تحقیقات انجام شده اگر شما به طور مرتب از ضد افتاب استفاده کنید، ۲۴ درصد شانس ابتلا به پیری زودرس در شما کاهش می یابد.

🔅 اشعه UV: لایه محافظتی اطراف زمین یا همان لایه اوزون در حال تخریب است و تخریب این لایه مارا در معرض اشعه مضر خورشید قرار می دهد که باعث تخریب پوست می شود. پوست شما روزانه به دریافت مقداری ویتامین D از سمت خورشید نیاز دارد اما قرار گرفتن بیش از حد در معرض نور خورشید و اشعه فرابنفش باعث صدمات عمیق به پوست شما در طولانی مدت میشود.

🔅 کاهش لکه های پوستی: استفاده مداوم و کافی از کرم ضد آفتاب از بروز لکه های پوستی، آسیب هایی مثل فوران رگ های قرمز و بروز جوش جلوگیری میکند.

🔅کاهش خطر ابتلا به سرطان: سرطان پوست یکی از سخت ترین و بدترین انواع سرطان است، استفاده درست از ضد آفتاب خطر ابتلا به این بیماری را در سنین بالاتر به طور چشمگیری کاهش میدهد و از پوست شما در برابر این قبیل بیماری ها محافظت میکند.

🔅 برنزه شدن: اگر شما از آن دسته افرادی هستید که به برنزه شدن با استفاده از نور آفتاب علاقه دارید به شما توصیه میکنیم، حتما از ضد افتاب استفاده کنید. مخصوصا ضد آفتاب هایی که توانایی محافظت در برابر آفتاب ۳۰ (spf 30) را داشته و از تماس اشعه UVB با پوست شما جلوگیری کند.

هنگام آفتاب گرفتن حتما ۲ ساعتی یکبار ضد آفتاب خود را تجدید کرده و در صورت تعریق مجددا از آن استفاده کنید.

🔅 افزایش سلامت پوست: کرم ضد آفتاب از پروتئین های مهم پوستی، که برای حفظ سلامت و صافی پوست موثر اند مثل کلاژن، الاستین و کراتین محافظت می کند. در هنگام خرید ضد آفتاب توجه داشته باشید که ضد آفتاب شما دارای دی‌اکسید تیتانیوم باشد زیرا وجود این ماده از فعالیت پروتئین های پوستی مراقبت میکند.

🔅 تنوع برای انتخاب: امروزه با پیشرفت صنعت آرایشی بهداشتی شما می توانید یک محصول متناسب با نوع پوست خود خریداری کنید. تنوع کیفیتی و قیمتی ضد آفتاب ها دامنه گسترده ای دارد و حتی به صورت آنلاین هم‌ میتوان آنها را خریداری کرد.

🔅 یک گزینه آرایشی: کرم ها ضد آفتاب زیادی وجود دارند که حاوی کرم‌ پودر آرایشی نیز هستند، یعنی شما با استفاده از این محصولات هم ضد آفتاب، هم روشن کننده و هم پوشش دهنده پوستی استفاده می کنید.

🔅 محافظت بیشتر نسبت به پارچه آستین لباس: پارچه لباس ها خصوصا پارچه های نخی نمیتوانند به درستی از پوست شما در برابر نور آفتاب محافظت کنند خصوصا اگر کمی مرطوب شوند، پس بهتر است از کرم‌ضد آفتاب بر روی دست ها و تمام مناطقی از بدن که با آفتاب تماس دارند بمالید.

🔅 جلوگیری از آفتاب سوختگی: آفتاب سوختگی می تواند خطراتی همچون سرطان پوست، نازکی، نمایان شدن کبودی ها، تورم، قرمزی، خارش، کهیر و حملات لایه برداری را افزایش دهد، پس به هیچ عنوان استفاده از ضد آفتاب را فراموش نکنید.

چگونه یک ضد آفتاب مناسب انتخاب کنیم؟

🟢 ضدآفتابی با spf 30 و دارای خاصیت ضد آب بودن استفاده کنید.

🟢 ضد آفتابی خریداری کنید که ضد حساسیت و غیرکومدون‌زا باشد، چنین ضد آفتاب هایی شما را در برابر جوش، آفتاب سوختگی و اشعه فرابنفش A و B جلوگیری میکند.

🟢ضد آفتاب حاوی اکسید روی، آووبنزون، دی‌اکسید تیتانیوم و اکتیل متوکسی سینامات باشد.

آیا استفاده از مرطوب کننده بعد از ضد آفتاب خوب است؟

بهتر است از ضد آفتاب بعد از اتمام روتین پوستی استفاده کنید.

آیا استفاده از ضد آفتاب در بارداری ضرر دارد؟

استفاده از ضد آفتاب در زمان بارداری یک امر ضروری است و باید مورد استفاده قرار گیرد، اما توجه داشته باشید حتما ضد حساسیت باشد.

تفاوت spf 30 و spf 50 چیست؟

تنها تفاوت آن ها در این است که spf 50 پوشش دهی ۹۸ درصدی در برابر نور آفتاب دارد اما spf 30 پوشش دهی ۹۶ درصدی دارد.

آخرین بروز رسانی در : پنج شنبه 4 خرداد 1402
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام مجله یتو و لینک مستقیم بلا مانع است. تمامی تصاویر از سطح اینترنت جمع‌آوری شده‌اند. برای حذف تصاویر با ایدی تلگرام @siz_dah ارتباط برقرار کنید.