تقویت ناخن در خانه با راه های ساده + روش خانگی

تقویت ناخن


تقویت ناخن بعد از برداشتن کاشت
تقویت ناخن نی نی سایت
تقویت ناخن هیدرودرم
محلول تقویت ناخن
تقویت ناخن با وازلین
تقویت ناخن با ژلوفن
تقویت ناخن خانگی
داروی تقویت ناخن

داشتن ناخن های مرتب و سالم، زیبایی و جلوه بسیاری به دست های شما می دهد. ناخن های شما نیاز به تقویت دارند. عللی مثل فقر آهن، مواد شوینده، مانیکور زیاد، ضربه و عوامل ارثی باعث آسیب پذیری ناخن ها می شود، برای تقویت و افزایش استحکام ناخن هایتان می توانید از راه حل های خانگی و گیاهی بسیاری استفاده کنید که هم‌ مقرون به صرفه و هم در دسترس هستند. در این مقاله چند نمونه از این راه حل های خانگی را به شما معرفی میکنیم.

انواع تقویت کننده ناخن خانگی + محلول خانگی تقویت ناخن

 🟪 روغن زیتون: روغن زیتون حاوی مقدار زیادی ویتامین E و یکی از روغن هایی است که از آن هم‌ در محصولات زیبایی و هم در محصولات درمانی استفاده می شود. مواد مغذی موجود در روغن زیتون باعث نرمی پوست های اطراف ناخن و تقویت کوتیکول ها می شود.

 

🟪 روغن بادام تلخ: روغن بادام در دو نوع تلخ و شیرین وجود دارد، نوع تلخ این روغن برای سفت و محکم کردن ناخن ها استفاده می شود.

این روغن با رطوبت رسانی به ناخن ها باعث جلوگیری از شکستن و آسیب دیدگی آنها می شود. به مدت دو هفته هر روز ناخن هایتان را با این روغن ماساژ دهید تا نتیجه آن را به وضوح مشاهده کنید.

 

🟪 وازلین: وازلین یکی از ساده ترین راه های تقویت ناخن ها است. ابتدا دست های خود را بشویید، سپس ۳ تا ۵ دقیقه با وازلین ناخن هایتان را ماساژ دهید. در آخر دست هایتان را با آب وصابون بشویید.

 

🟪 سیر: عملکرد سیر و تاثیر آن بر روی رشد ناخن ها مثل یک معجزه است. یه حبه سیر را روی ناخن های خود ماساژ دهید و بعد از یک ساعت دستهایتان را بشویید. تاثیر این ماده بر رشد ناخن هایتان را به زودی مشاهده خواهید کرد.

 

🟪 جوش شیرین: یک قاشق جوش شیرین را داخل یک فنجان آب گرم ریخته و سپس ۵ دقیقه ناخن هایتان را داخل آن قرار دهید، بعد ناخن هایتان را بشویید و با مرطوب کننده به خوبی ماساژ دهید. جوش شیرین به سفت و محکم‌ تر شدن ناخن های شما کمک می کند.

 

🟪 شیر: شیر یک منبع غنی از ویتامین ها و مواد معدنی است که به افزایش سلامت و استحکام ناخن هایتان کمک زیادی میکند. ناخن هایتان را به مدت ۱۰ دقیقه داخل شیر ولرم قرار دهید. این کار باعث تقویت و روشن شدن ناخن هایتان می شود.

 

🟪 سرکه سیب: مقداری مساوی سرکه و آب را با هم مخلوط کنید سپس به مدت ۵ تا ۱۰ دقیقه ناخن هایتان را درون این‌ محلول قرار دهید. این عمل باعث بهبود رشد و استحکام‌ ناخن های شما می شود.

سرکه سیب دارای استیک اسید و اسید مالئیک است که در حفاظت ناخن های شما از باکتری ها و قارچ ها بسیار موثر عمل می‌کند و همینطور حاوی مقادیر زیادی کلسیم، آهن‌، پتاسیم، منیزیم و منگنز است.

 

🟪 تغدیه مناسب: داشتن یک رژیم غذایی مناسب می تواند تا حد زیادی بر استحکام ناخن های شما تاثیر گذار باشد. مصرف پروتئین و آهن با خوردن اسفناج، لوبیا، عدس، سبزیجات سبز رنگ و همچنین مصرف کلسیم از طریق خوردن بادام به تقویت ناخن های شما کمک‌ می کند.

اگر نمیتوانید مواد معدنی و ویتامین های لازم برای بدنتان را از طریق تغذیه تامین کنید می توانید از مولتی ویتامین های مناسب تحت نظر پزشک استفاده کنید.

 

🟪 لیمو ترش: لیمو ترش با از بین بردن زردی و لکه های سفید روی ناخن ها ظاهری زیبا و براق به آنها می دهد. لیمو ترش را با مقداری روغن زیتون ترکیب کرده و کمی گرم کنید، سپس با استفاده از پنبه روی ناخن هایتان بمالید. ویتامین C موجود در لیمو ترش استحکام ناخن ها را چندین برابر می کند.

 

🟪 ماساژ ناخن: ماساژ باعث بهبود روند گردش خون می شود، شما می توانید از آبرسان یا مرطوب کننده مناسب استفاده کرده و آنها را به مدت ۵ تا ۱۰ دقیقه روی ناخن هایتان ماساژ دهید در آخر یک دستکش پنبه ای بپوشید و اجازه دهید یک شب تا صبح باقی بماند صبح روز بعد با آب ولرم دست هایتان را بشویید، این عمل را چند بار در هفته تکرار کنید.

آخرین بروز رسانی در : جمعه 5 خرداد 1402
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام مجله یتو و لینک مستقیم بلا مانع است. تمامی تصاویر از سطح اینترنت جمع‌آوری شده‌اند. برای حذف تصاویر با ایدی تلگرام @siz_dah ارتباط برقرار کنید.