مطالب پر بازدید
حساسیت فصل بهار چیست؟ | راه های درمان و معرفی دارو های موثر

حساسیت فصل بهار چیست؟ | راه های درمان و معرفی دارو های موثر

حساسیت فصل بهار چیست؟ وقتی بهار می‌آید، با خودش تغییرات زیادی میاره که یکی از این تغییرات، شروع حساسیت‌های فصلیه. خیلی‌ها منتظر این …

مهمترین مراقبت‌ های بعد از بوتاکس؛ این توصیه های مفید رو از دست نده

مهمترین مراقبت‌ های بعد از بوتاکس؛ این توصیه های مفید رو از دست نده

مراقبت‌ های بعد از بوتاکس اگه تا به حال بوتاکس کردید یا قصد دارید این کار رو انجام بدید، مهمه که با مراقبت‌های …

کمبود چه ویتامینی باعث پیسی میشه؟ | علت و راه های جلوگیری از آن

کمبود چه ویتامینی باعث پیسی میشه؟ | علت و راه های جلوگیری از آن

کمبود ویتامین شاید برای شما هم پیش آمده باشه که برای بار اول روی پوست‌تون لکه‌های سفید رو ببینید و بلافاصله به فکر …

درمان ریزش مو

بهترین قرص ویتامین برای ریزش مو قرص برای درمان ریزش مو درمان سریع ریزش مو درمان ریزش مو خانگی بهترین تجربه درمان ریزش مو بهترین درمان ریزش مو زنان درمان ریزش مو در قران درمان ریزش مو زنان

ریزش مو از جمله معضلاتی است که بسیاری از ایرانیان با آن درگیر هستند، علاوه بر ریزش مشکلاتی مانند خشکی، موخوره، شکنندگی، و نازک شدن تارهای مو نیز از جمله معضلاتی است که نیاز به درمان دارد. اما هزینه محصولات تقویتی مو زیاد و ماسک های مو قیمت بالایی دارند. ما قصد داریم چند ماسک خانگی طبیعی به شما معرفی کنیم که هزینه تهیه آنها بسیار به صرفه است.

🟢 ماسک مو تخم مرغ، عسل و روغن زیتون

برای تهیه این ماسک یک تخم‌ مرغ کفایت می کند، تخم مرغ یکی از اقلام اصلی بیشتر محصولات و ماسک های مراقبت از مو و همچنین دارای پروتئین های سرشار، سولفور، زینک، فسفر، آهن و ید است.

لازم به ذکر است روغن زیتون و عسل هر دو نقش مهمی در ترمیم، آبرسانی، صاف شدن و نرم تر شدن موها دارند.

طرز تهیه ماسک تخم مرغ، عسل و روغن زیتون:

ابتدا یک تخم را به دلخواه انتخاب کرده زرده و سفیده آن را از هم جدا کنید. سپس ۱ قاشق چایخوری عسل و ۱ قاشق چایخوری روغن زیتون را به آن اضافه کرده و خوب باهم ترکیب کنید، این ماسک را به مدت ۲۰ دقیقه روی موهای خود قرار دهید؛ سپس همراه آب سرد و یک شامپوی ملایم موها را بشویید، هر دوهفته یکبار از این ماسک استفاده کنید.

🟢ماسک رزماری

رزماری یکی از بهترین گیاهان برای درمان نازکی و تقویت پوست سر شما است، این گیاه تاثیر شگفت انگیزی بر تقویت و رشد موهای شما از خود برجای میگذارد.

آموزش ماسک رزماری:

ابتدا برگ های رزماری را خشک‌ کرده، آنها را له کنید تا ۲ قاشق غذاخوری روغن به دست آورید سپس آن را با ۳۰۰ میلی لیتر آب مخلوط کنید، محلول به دست آمده را به آرامی روی مو و پوست سر خود بمالید این ماسک نیاز به شست و شو ندارد، می توانید این ماسک را ۱ الی ۴ بار در هر هفته استفاده کنید.

🟢 روغن نارگیل و آبلیمو

روغن نارگیل و آبلیمو به تنهایی خواص زیادی دارند اما ترکیب این دو ماده اعجاب انگیز ماسکی کامل برای موهای شما به ارمغان می آورد که می تواند درمانی برای نازکی مو و تقویت کننده ای برای رشد و عاملی برای نرمی موهای شما باشد.

روغن نارگیل حاوی اسید های چرب مناسب برای نرمی مو و آبلیمو سرشار ویتامین C است که تاثیر مثبت این مواد بر موها ثابت شده است.

تهیه ماسک روغن‌ نارگیل و آبلیمو:

ابتدا روغن نارگیل را گرم کرده سپس به مقدار ۲ به ۱ با آبلیمو ترکیب کنید (۲ واحد روغن‌ نارگیل یک واحد آبلیمو)، این ماسک را به آرامی روی موها و پوست سر خود بمالید، اجازه دهید یک شب تا صبح روی موهای شما بماند، این ماسک را هفته ای یکبار استفاده کنید.

 🟢تهیه ماسک مو از سس مایونز

شاید به دور از انتظار باشد اما مایونز یک‌ معجزه برای موهای شما محسوب می شود، این سس به دلیل وجود تخم مرغ و پروتئین موجود در آن اثر مناسبی برمو دارد و میتواند به سادگی باعث صافی، رشد و نرمی آن ها شود.

طرز استفاده از ماسک سس مایونز:

ابتدا موها را کمی مرطوب کنید سپس کمی مایونز را با دست بر روی سر خود ماساژ دهید، با استفاده از کلاه حمام موها را جمع کنید بعد از گذشت ۲۰ دقیقه موها را با آب سرد و شامپوی ملایم بشویید این ماسک را هفته ای یکبار استفاده کنید.

🟢 نرم کننده موی آلوئه ورا

آلوئه ورا همیشه یک درمان مناسب برای مشکلات پوست و مو بوده است، تهیه این گیاه بسیار آسان است و میتوان آن‌ را از نزدیک ترین عطاری ها خریداری کرد. آلوئه ورا به دلیل وجود ویتامین های A, B, E, C یک منبع کامل برای تغذیه موهای شماست همچنین این گیاه تاثیری مثل کراتین بر روی موهای شما دارد.

طرز تهیه نرم کننده با آلوئه ورا:

ابتدا ژل داخل یک برگ آلوئه ورا را خارج و سپس ۴ اونس آب به آن اضافه کنید، موهای خود را در هر بار استحمام با این محلول بشویید.

 🟢 افزایش رشد مو با رزماری و شیر نارگیل

قبل تر درباره خواص رزماری و تاثیر آن بر روی موها برای شما توضیح دادیم حال قرار است با ترکیب این گیاه با شیر نارگیل که یک منبع غنی از اسید های چرب مغذی است، یک ماسک فوق العاده برای موی سر تهیه کنیم.

تهیه ماسک رزماری و شیر نارگیل:

۳ چهارم فنجان شیر نارگیل و ۲ قاشق چایخوری برگ رزماری را روی شعله کم به مدت ۲۵ دقیقه قرار دهید، سپس شیر نارگیل و برگ های رزماری را جدا کرده و شیر را داخل یک شیشه بریزید، موهای خود را تمیز کنید بعد این ماسک را روی موهای خود اسپری کنید و اجازه دهید یک شب تا صبح روی موهای شما بماند.

🟢 شست و شوی سر با کافئین

پودر کافئین به سبب بازسازی فولیکول­های مو و افزایش رشد مو یک ماده مناسب برای تهیه شامپوهای درمانی به منظور بهبود رشد و تغذیه موی سر است.

آموزش تهیه شامپو با پودر کافئین:

تنها ۴ قاشق غذاخوری کافئین را داخل شامپوی خود بریزید و به طور روتین و مانند قبل از شامپوی خود استفاده کنید.

🟢 شامپوی حنا و تخم مرغ

استفاده از حنا یک راه درمانی بسیار موثر برای قطع کامل ریزش مو است. همچنین تاثیر این ماده بر افزایش ضخامت مو نیز آشکار است، همانطور که قبلا اشاره کردیم تخم مرغ از اصلی ترین رکن های تهیه ماسک های مراقبت از موی سر است که تاثیر شگفت انگیزی بر رشد موهای شما دارد.

اگر به کمی روشن تر شدن موهایتان علاقه دارید استفاده از حنا توصیه ما به شماست.

آموزش تهیه شامپو حنا و تخم مرغ:

ابتدا یک تخم مرغ را همراه حنا و مقداری آب به آرامی با هم مخلوط کنید تا حالت خمیری به خود بگیرد، در ادامه مقداری آبلیمو به ترکیب اضافه کرده و به آرامی روی موی سر ماساژ دهید بعد از ۲ ساعت یا زمانی که خمیر بر روی موهایتان خشک شد با آب ولرم و شامپوی ملایم بشویید، یکبار در ماه این عمل را تکرار کنید.

آخرین بروز رسانی در : سه شنبه 2 خرداد 1402

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام مجله یتو و لینک مستقیم بلا مانع است. تمامی تصاویر از سطح اینترنت جمع‌آوری شده‌اند. برای حذف تصاویر با ایدی تلگرام @siz_dah ارتباط برقرار کنید.