راه تضمینی از بین بردن حشرات + دفع حشرات خانه

با شروع فصل گرما هجوم حشرات موذی به خانه ها آغاز میشود، بلافاصله بعد از مشاهده آن ها باید به دنبال راهی برای خلاص شدن از شرشان باشید. راه های زیادی برای دفع حشرات وجود دارد، ولی حتما لازم نیست به سراغ محصولات شیمیایی بروید ما اینجا هستیم تا ساخت چند حشره کش خانگی را به شما آموزش دهیم.

روش های از بین بردن حشرات در خانه + راه دفع حشرات موذی

استفاده از نفت برای خلاصی از حشره سوسک

🔴 سوسک ها بر اساس طبیعتشان بیشتر در محیط های کم نور ولی گرم حضور دارند، مکان هایی مثل زیر تختخواب، کابینت ها و چاه های فاضلاب بهترین جا برای تجمع این حشرات موذی است؛ از قدیم یکی از راه های کارساز برای دفع این حشرات ریختن نفت در چاه فاضلاب بوده است، مقداری نفت داخل چاه های فاضلاب ریخته و در پوش روی آنها قرار دهید، این کار باعث ریشه کن شدن سوسک ها می شود.

به دام انداختن حشره با مواد غذایی شیرین

🔴 حشرات خصوصا مگس ها و سوسک ها شدیدا جذب مواد شیرین می شوند، شما خواننده عزیز می توانید با تهیه یک محلول آب و شکر بسیار غلیظ سپس ریختن آن داخل یک بطری و قرار دادن در زیر کابینت به راحتی این حشرات را به دام بیندازید.

پرتقال یک راه مناسب برای خلاصی از پشه ها

🔴 برای دور کردن پشه ها چند پر از پوست پرتقال در اطراف خانه قرار دهید، یا اسانس های پرتقالی برای منزل خود تهیه کنید، بوی پرتقال یک راه حل مناسب برای از بین بردن پشه ها است زیرا این حشرات موذی از بوی پرتقال فراری هستند.

راه حل خانگی برای دفع مورچه ها

🔴 برای از بین بردن مورچه ها روش های مختلفی وجود دارد، اما در مرحله اول میتوانید از ورود آنها به وسیله بستن منافذ و راه های ورودی با استفاده از سیمان جلوگیری کنید، اگر مورچه ها به منزل شما ورود کرده اند، میتوانید به وسیله فلفل، دارچین، سرکه، صابون و نمک آنها را از بین ببرید و یا با ریختن نفت در لانه هایشان این حشرات موذی را به کل ریشه کن کنید.

اسپری گل جعفری یک راه حل کارآمد

🔴 یک فنجان آب را با ساقه، برگ و گل جعفری داخل مخلوط کن ریخته و ترکیب کنید، به این ترکیب به مدت ۲۴ ساعت استراحت دهید، بعد از گذشت ۲۴ ساعت مخلوط را داخل یک شیشه بریزید و ۶ لیوان آب به آن اضافه کنید؛ طی چند روز مرتبا این شیشه را در طول روز تکان دهید، بعد مخلوط را داخل یک اسپری بریزید و در مکان رفت و آمد حشرات اسپری کنید.

دفع حشرات به وسیله اسطوخودوس

🔴 گیاه اسطوخودوس را داخل کیسه های توری بگذارید و آنها را در بخش های مختلف خانه قرار دهید، بوی اسطوخودوس باعث فراری دادن حشرات می شود اگر مایل باشید می توانید از شمع یا عصاره اسطوخودوس نیز استفاده کنید ، همچنین این گیاه خاصیت ضدعفونی و میکروب زدایی دارد.

اسپری خانگی دفع مگس

🔴 برای ساخت این اسپری اسانس های نعناع، ریحان و رزماری نیاز است، از هر کدام این اسانس ها ۲۰ قطره به همراه ۴ فنجان سرکه مخلوط کنید، سپس دو قاشق غذاخوری روغن زیتون و یک قاشق غذاخوری مایع ظرفشویی به ترکیب اضافه کنید و به خوبی تکان دهید آن را داخل یک اسپری ریخته و مگس ها را فراری دهید.

فراری دادن عنکبوت ها از خانه

🔴 در ابتدا سعی کنید محیط خانه را در فواصل زمانی کم گردگیری کنید، شما میتوانید از سرکه، سفید کننده، انواع مرکبات، نعنا، پوست لیمو و چوب سدر برای فراری دادن عنکبوت ها استفاده کنید.

چگونه موریانه ها را فراری دهیم؟

🔴 در ابتدا باید از ورود این حیوانات به داخل منزل جلوگیری کنید به این منظور  باید از تهویه مناسب استفاده کرده و مانع از ایجاد رطوبتت در محیط شوید، برای از بین بردن این حشرات موذی ابتدا آسیب های وارده را به درستی شناسایی و بعد برای از دفع آنها اقدام کنید.

دستگاه دفع حشرات

🔴 به تازگی دستگاه هایی با تکنولوژی اولتراسونیک ساخته شده اند که بر روی سیستم عصبی حشرات تاثیر و از تکثیر و زاد و ولد آنها جلوگیری میکنند.

فرکانس های الکترومغناطیسی این دستگاه با توجه به حشره مورد نظر متفاوت است و در کارکرد آن از هیچ ماده شیمیایی استفاده نمی شود.

درختان و بوته ها را هرس کنید

🔴 باید بین درختان و تمام شاخه های نزدیک محل زندگیتان یه قدم فاصله ایجاد کنید، مورچه ها، عنکبوت ها، موش ها و سنجاب ها موجودات موذی هستند که میتوانند در درخت ها و فضاهای سبز پناه گرفته و برای شما ایجاد مشکل کنند، از کوتاهی شاخه های درختان و هرس شدن آنها اطمینان حاصل کنید.

اگر قصد تهیه کمپوست دارید این عمل را دور از خانه انجام دهید.

دور کردن توده های چوبی از خانه

🔴 توده های چوب یا هیزم های زینتی خود را دور از خانه نگه دارید خصوصا در شمال کشور زیرا حشرات و زنبور ها در اوایل فصل برای ساخت لانه هایشان به خمیر چوب نیاز دارند، همچنین حشراتی مانند شپش چوب یا کرم چوب نیز به محل زندگی شما جذب می شوند.

در آخر با بستن منافذ، درزها، شکافها ، نصب توری جلوی پنجره ها ، بستن چاه ها و قرار دادن‌ مواد غذایی در ظرف های در دار از ورود حشرات، آسیب و آلودگی حاصل از آنها جلوگیری کنید.

آخرین بروز رسانی در : سه شنبه 2 خرداد 1402
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام مجله یتو و لینک مستقیم بلا مانع است. تمامی تصاویر از سطح اینترنت جمع‌آوری شده‌اند. برای حذف تصاویر با ایدی تلگرام @siz_dah ارتباط برقرار کنید.