مطالب پر بازدید
چرا باید بهداشت دست را رعایت کنیم؟ | معرفی روش‌ های جوانسازی پوست دست

چرا باید بهداشت دست را رعایت کنیم؟ | معرفی روش‌ های جوانسازی پوست دست

چرا باید بهداشت دست را رعایت کنیم؟ وقتی حرف از سلامتی به میان می‌آید، خیلی وقت‌ها به جزییاتی توجه نمی‌کنیم که ممکن است …

نحوه ست کردن بلوز و شلوار؛ تمام چیزایی که باید بدونی اینجاست

نحوه ست کردن بلوز و شلوار؛ تمام چیزایی که باید بدونی اینجاست

نحوه ست کردن بلوز و شلوار در دنیای مدرن امروز، پوشیدن لباس‌هایی که هم زیبا و هم راحت هستند برای هر کسی اهمیت …

مدل ست براش ارایشی؛ با کیفیت ترین مدل های براش

مدل ست براش ارایشی؛ با کیفیت ترین مدل های براش

مدل ست براش ارایشی انتخاب ست براش آرایشی، برای کسانی که می‌خواهند در مجالس بدرخشند، یکی از مهم‌ترین قدم‌هاست. مدل ست براش آرایشی …

طرز تهیه ماسک صورت خانگی

ماسک صورت خانگی برای سفیدی پوست ماسک صورت خانگی برای جوش و سفیدی پوست ماسک صورت خانگی با ماست ماسک صورت خانگی لایه بردار ماسک صورت خانگی برای جوش و لک ماسک پاکسازی صورت خانگی ماسک صورت خانگی برای پوست خشک بهترین ماسک صورت برای لک

ماسک های خانگی یکی از کم هزینه ترین و ساده ترین راه های مراقبت از پوست هستند، از آنها می توان برای درمان آکنه، جلوگیری یا درمان‌ چین و چروک و آبرسانی پوست استفاده کرد. ما اینجا شیوه ساخت تعدادی از آن ها را به شما آموزش میدهیم.

انواع ماسک پوست خانگی برای پوست های چرب یا خشک و برای سفیدی پوست

🟢ماسک آلوئه ورا

گیاه آلوئه ورا یه ترمیم‌ کننده و آبرسان قوی محسوب می شود. شما میتوانید با استفاده از آن علاوه بر آبرسانی به پوست خود مشکلاتی مانند جای جوش، جلوگیری از پیری و التهاب پوست را نیز از بین ببرید.

طریقه ی ساخت ماسک آلوئه ورا:

یک برگ‌ متوسط آلوئه ورا را ابتدا شسته سپس برش دهید و ژل داخل آن را خارج کنید، آن را هم بزنید تا غلیظ شود و بعد مستقیما به پوست خود بمالید. این عمل را ۲ تا ۳ بار در هفته تکرار کنید تا پوست شما به شادابی برسد.

🟢ماسک موز و ماست

موز یک معجزه پوستی به شمار می رود. موز حاوی ویتامین های A, B و E و مواد معدنی مانند پتاسیم است، این ویتامین ها کمک بسیاری به رفع جای جوش و افزایش رطوبت رسانی به پوست میکنند.

طرز تهیه ماسک موز و ماست:

یک موز متوسط را در ظرفی قرار داده و به خوبی له کنید، سپس یک تا دو قاشق غذا خوری ماست به آن اضافه کرده و با هم مخلوط کنید تا حالت خمیری و یک دست به خود بگیرد. ماسک را روی صورت خود بمالید و به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه بر روی پوست خود قرار دهید، سپس پوست خود را بشویید. استفاده از این ماسک ۲ تا ۳ بار در هفته مجاز است.

🟢ماسک آبلیمو و تخم مرغ

ترکیب آبلیمو و تخم‌مرغ یک راه حل مناسب برای از بین بردن چربی های بیش از حد پوست است. تخم مرغ حاوی مقدار زیادی پروتئین و ویتامین است که به ترمیم پوست کمک می کند. آبلیمو ضد عفونی کننده، ضد لک و یک روشن کننده مناسب برای پوست است.

طرز تهیه ماسک آبلیمو و تخم مرغ:

یک تخم مرغ را برداشته سفیده و زرده آن را جدا کنید سپس سفیده را به خوبی هم بزنید تا کمی پف کند بعد آب نصف یک لیموی سبز را نیز به آن اضافه کرده و با یکدیگر مخلوط کنید.
این ماسک را به مدت ۲۰ دقیقه روی پوست خود قرار دهید، استفاده از این ماسک ۲ تا ۳ بار در هفته مناسب است.

🟢ماسک ماست و گوجه فرنگی

این ماسک یک راه حل مناسب برای پوست های حساس است.
گوجه یک آنتی اکسیدان و ضد لک قوی است به همین سبب در از بین بردن چین چروک و لکه های پوستی بسیار موثر است، از طرفی ماست یک تسکین دهنده برای التهاب پوستی و یک آبرسان قوی به شمار می رود.

روش تهیه ماسک ماست و گوجه فرنگی:

یک گوجه مناسب انتخاب کرده و پوست آن را بگیرید، سپس گوجه را به خوبی له کنید، بعد یک یا دو قاشق از آب گوجه را در ظرف دیگری ریخته و به اندازه یک قاشق غذاخوری ماست به آن اضافه کرده و به خوبی با یکدیگر مخلوط کنید.
این ماسک را هر بار به مدت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه و ۲ تا ۳ بار در هفته استفاده نمایید.

🟢ماسک سرکه سیب

سرکه سیب یک تونر پوستی فوق العاده است که به حفظ PH پوست صورت شما کمک میکند، علاوه بر این سرکه سیب دارای خاصیت ضدعفونی کنندگی و آنتی باکتریالی نیز هست.

طرز تهیه ماسک سرکه سیب:

یک چهارم فنجان سرکه سیب را با یک فنجان آب به خوبی مخلوط کنید سپس به وسیله پنبه بر روی صورت خود بمالید، و اجازه دهید ۲۰ الی ۳۰ دقیقه روی پوست شما باقی بماند سپس آن را آبکشی کنید، این محلول را یک روز درمیان استفاده کنید.

🟢ماسک زردچوبه و عسل

عسل یک ضدعفونی کننده و مانع برای ایجاد آکنه و جوش بر روی پوست صورت است این ماده در رفع لک و تسکین پوست صورت نیز نقش دارد. زردچوبه یک ضد التهاب قوی و یک از بین برنده مناسب برای چین و چروک های صورت است.

طرز تهیه ماسک زردچوبه و عسل:

یک قاشق غذاخوری عسل و یک سوم قاشق مرباخوری زردچوبه را با هم ترکیب کرده و به مدت ۱۵ دقیقه روی پوست خود قرار دهید، این ماسک را میتوانید ۲ بار در هفته استفاده کنید.

نکته: در مصرف زردچوبه زیاده روی نکنید زیرا باعث رنگ گرفتن پوست شما می شود.

🟢ماسک دوغ و ماست

دوغ میتواند به راحتی جذب لایه های پوستی شما شده و آب میان بافتی پوست شما را تامین کند، قبل تر نیز به شما گفتیم ماست یک التیام بخش مناسب و تنظیم کننده برای چربی پوست است.

طرز تهیه ماسک دوغ و ماست:

نصف فنجان دوغ و یک قاشق غذاخوری ماست چکیده را با یکدیگر مخلوط کرده و ۲۰ تا ۳۰ دقیقه روی صورت خود قرار دهید، بلافاصله بعد از شست و شو تاثیرات این ماسک را مشاهده خواهید کرد.

🟢ماسک دارچین و کدو تنبل

کدو تنبل حاوی ویتامین های ضروری A, C , E است، و تاثیر شگفت انگیزی در رفع چین چروک پوستی دارد. دارچین حاوی مواد معدنی و مغذی بسیاری است که در جوانسازی پوست به دلیل تحریک کلاژن و الاستین پوستی موثر است.

طرز تهیه ماسک دارچین و کدو تنبل:

چند تکه کدو تنبل را ابتدا آب پز کرده سپس به پوره تبدیل کنید، یک تا دو قاشق از پوره کدو تنبل را با یک قاشق چایخوری دارچین به خوبی مخلوط کنید تا حالت خمیری به خود بگیر، این ماسک را ۲ تا ۳ بار در هفته بر روی صورت خود قرار دهید.

🟢ماسک جو دوسر و عسل

جو دوسر منبعی سرشار از نشاسته، پروتئین و مواد مقوی است، ترکیب این ماده با عسل یک معجزه برای رفع تیرگی و لک های پوستی و همچنین تامین کننده مناسب برای نیاز های سلول های پوست شما است.

طرز تهیه ماسک جو دوسر و عسل:

یک قاشق غذاخوری عسل و دو قاشق غذاخوری جو دوسر را با هم‌ ترکیب کنید تا حالت خمیری به خود بگیرد، اگر ترکیب به دست آمده بیش از حد غلیظ شد چند قطره شیر یا آب به آن اضافه کنید، این‌ ماسک را به مدت ۲۰ دقیقه روی پوست خود قرار دهید، این ماسک را ۲ بار در هفته استفاده کنید.

🟢ماسک آووکادو و آبلیمو

آووکادو یک میوه ی استوایی حاوی ویتامین های A, B, E, K, C است. این میوه به دلیل وجود ترکیب های آلی، اسیدهای چرب ضروری و امگا ۳ یک راه شگفت انگیز برای تامین سلامت پوست شما است.

طرز تهیه ماسک آووکادو و آبلیمو:

نصف یک آووکادو را پوست گرفته ، در ظرفی قرار داده و به وسیله چنگال له کنید، حالا آب یک لیموی سبز را گرفته و پس از جدا کردن هسته ها یک قاشق غذاخوری به آووکادوی له شده اضافه کنید و باهم‌ ترکیب کنید تا حالت خمیری به خود بگیرد، این ماسک را هفته ای ۲ بار استفاده کنید.

آخرین بروز رسانی در : شنبه 30 اردیبهشت 1402

کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام مجله یتو و لینک مستقیم بلا مانع است. تمامی تصاویر از سطح اینترنت جمع‌آوری شده‌اند. برای حذف تصاویر با ایدی تلگرام @siz_dah ارتباط برقرار کنید.