راه درمان خانگی جوش و آکنه صورت + درمان گیاهی

درمان خانگی جوش و آکنه صورت

از بین بردن جوش صورت در یک روز درمان گیاهی جوش های هورمونی صورت بهترین پماد برای جوش صورت قاتل جوش صورت از بین بردن جوش برای همیشه عرق گیاهی برای جوش صورت درمان جوش در پنج دقیقه درمان جوش صورت با گلاب

عوامل بسیاری وجود دارند که باعث ایجاد جوش و آکنه بر روی صورت میشوند، عواملی مانند تغییرات هورمونی، ژنتیک، تغذیه و بسیاری از دلایل دیگر. ما در این مقاله به شما کمک خواهیم کرد که اسن مشکل را شناسایی و به راحتی حل کنید.

بهبود و تغییر رژیم غذایی برای از بین بردن جوش و آکنه


رژیم غذایی و تغذیه از عوامل بسیار مهم و تاثیر گذار در حفظ و زیبایی پوست هستند. استفاده از پروتئین، کربوهیدرات، ریزمغذی ها و اسیدهای چربی مثل امگا ۳ و امگا ۶ می تواند به طور چشمگیری باعث کاهش آکنه های پوستی شود.

 

 

اگر شما روی پوست خود جوش و یا آکنه دارید باید مصرف مواد زیر را تا حد زیادی کاهش داده و یا کاملا مصرف آنها را کنار بگذارید زیرا این مواد باعث ایجاد غدد چربی روی پوست می شوند:

🟠 کیک
🟠 دونات
🟠 فست فود
🟠 نان سفید
🟠 شیرینی
🟠 نوشابه گازدار حاوی قند
🟠 غذاهای کنسروی

می توانید این مواد غذایی مضر را حذف و در عوض از مواد غذایی زیر به جای آنها استفاده کنید:

 

🟡 آجیل
🟡 حبوبات
🟡 میوه و سبزیجات
🟡 غلات کامل

اگر با مصرف لبنیات احساس جوش و آکنه بیشتری روی پوست خود می کنید از خوردن آن ها صرف نظر کنید زیرا شیر و برخی از محصولات لبنی دارای هورمون IGF-1 هستند که برخی معتقدند با ایجاد تغییرات هورمونی باعث ایجاد جوش و آکنه پوستی می شود.

درمان جوش و آکنه با تغییر سبک زندگی:

ورزش کردن از جمله فعالیت هایی است که با افزایش سوخت و ساز بدن زمینه دفع مواد زائد و از بین رفتن آکنه های پوستی را فراهم میکند.

استرس نیز یکی از عوامل مخرب برای پوست شما است، استرس با برهم زدن نظم هورمون ها میزان التهاب پوست را افزایش میدهد، شما میتوانید با انجام مدیتیشن میزان سطح استرس خود را کاهش دهید.

ماسک های خانگی یک راه مناسب برای درمان آکنه پوستی:

ماسک های خانگی به دلیل وجود ترکیبات طبیعی و گیاهی راه مناسبی برا درمان جوش صورت هستند. ماسک های خانگی تاثیر منفی بر روی صورت ندارند، به همین سبب ترجیح خیلی از افراد بر داروها و ماسک های شیمیایی هستند.

درمان آکنه های پوستی با ماسک آلوئه ورا:

گیاه آلوئه ورا به دلیل وجود سالیسیلیک اسید و گوگرد طبیعی باعث بهبود و التیام مشکلات پوستی میشود.

نحوه ساخت ماسک آلوئه ورا:

با استفاده از چاقو ژل داخل آلوئه ورا را خارج کنید، سپس آن را مستقیما به پوست خود بمالید، همچنین می توانید آن را با روغن درخت چای ترکیب کرده و سپس استفاده کنید.

استفاده از چای سبز برای درمان آکنه:

چای سبز ضمن تقویت سیستم ایمنی بدن و افزایش آنتی اکسیدان به عنوان یک راه مناسب برای درمان جوش صورت استفاده می شود.

آنتی اکسیدان موجود در چای سبز باعث کاهش تولید غدد چرب پوستی می شود و همچنین پلی فنون موجود در چای سبز باعث کاهش التهاب و باکتری موجود در پوست و آکنه می شود.

چگونگی استفاده از چای سبز:

دمنوش چای سبز را دوبار در هفته بعد از سرد شدن به پوست خود بمالید و اجازه دهید یک شب تا صبح روی صورت شما بماند.

درمان جوش صورت با آبلیمو:

آبلیمو می تواند چربی پوست را از بین برده و پوست شما را روشن کند. برای استفاده شب قبل خواب با استفاده از پنبه مقداری آبلیمو روی صورت خود بمالید و صبح آن را بشویید.

توجه داشته باشید استفاده از آبلیمو برای پوست های حساس مناسب نیست.

درمان جوش صورت با درخت چای:

روغن درخت چای به دلیل خاصیت ضد میکروبی و ضد التهابی و کنترل عفونت های قارچی باعث التیام پوست می شود، روغن درخت چای غلظت زیادی دارد پس بهتر است پیش از استفاده ابتدا آن را رقیق کنید و بعد روی پوست خود بمالید به این منظور میتوانید آن را به نسب ۱ به ۹ با آب مخلوط کنید سپس چند قطره از آن را روی پوست خود بمالید و به مدت ۲ تا ۳ دقیقه ماساژ دهید.

درمان جوش صورت با روغن نارگیل:

روغن نارگیل یک درمان مناسب برای از بین بردن قرمزی و التهاب جوش است. ابتدا پوست خود را به خوبی بشویید سپس چند قطره روی صورت خود ریخته و به مدت ۲تا ۳ دقیقه ماساژ دهید ، بعد از چند ساعت پوست را شسته و خشک کنید.

درمان آکنه پوستی با بخور دادن:

بخور دادن باعث خروج مواد سمی و زاید از منافذ پوستی شما می شود، برای بخور دادن کافی است ظرف بزرگی را از آب داغ پر کنید و صورت خود را به مدت ۱۵ دقیقه در معرض آن قرار دهید، توجه داشته باشید آب بیش از حد داغ نباشد تا بخار حاصل از آن سبب سوختگی نشود.

اسکراب پوست و درمان آکنه:

لایه برداری از پوست ضمن بستن منافذ باز پوست باعث از بین رفتن سلولهای مرده پوستی میشود.

تهیه اسکراب پوست بسیار آسان است، روغن نارگیل را با مقداری نمک و شکر ترکیب کرده و به مدت ۲۰ دقیقه روی پوست خود قرار دهید سپس آن را شسته و مقداری آبرسان یا روغن گیاهی بر روی پوست خود ماساژ دهید.

آیا لازم است به پزشک مراجعه کنیم؟

اگر شما :

● به بهبود در زمان کوتاه تری نیاز دارید

● جوش و آکنه های شما با احساس درد همراه است

● سطح زیادی از پوست شما دچار آکنه شده

بهتر است به پزشک مراجعه کنید.

آخرین بروز رسانی در : شنبه 30 اردیبهشت 1402
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام مجله یتو و لینک مستقیم بلا مانع است. تمامی تصاویر از سطح اینترنت جمع‌آوری شده‌اند. برای حذف تصاویر با ایدی تلگرام @siz_dah ارتباط برقرار کنید.