مطالب پر بازدید
مدل پرده تزیینی؛ مطابق سلیقه خانم های خانه دار و با سلیقه

مدل پرده تزیینی؛ مطابق سلیقه خانم های خانه دار و با سلیقه

مدل پرده تزیینی پرده‌ها بخش ضروری هر خانه‌ای هستند؛ نه تنها به دلیل عملکردشان در کنترل نور و حفظ حریم خصوصی، بلکه به …

مدل پیراهن پلیسه مجلسی؛ بهترین ها برای هر مراسمی

مدل پیراهن پلیسه مجلسی؛ بهترین ها برای هر مراسمی

مدل پیراهن پلیسه مجلسی وقتی نوبت به انتخاب لباس برای مراسم خاص می‌رسد، مدل پیراهن پلیسه مجلسی یکی از گزینه‌هایی است که همیشه …

استایل مینیمال چیه؟ | این مطلب مفید مخصوص علاقه مندان به مده

استایل مینیمال چیه؟ | این مطلب مفید مخصوص علاقه مندان به مده

استایل مینیمال چیه؟ در عصری که زندگی ما با انواع و اقسام اطلاعات و تجهیزات پیچیده احاطه شده، استایل مینیمال به عنوان یک …

سومین کانال کاهش قیمت دلار چگونه اتفاق افتاد؟

کاهش قیمت دلار

 علت کاهش قیمت دلار امروز قیمت لحظه ای دلار پیش بینی قیمت دلار در 10 روز آینده کاهش قیمت خودرو تحلیل قیمت دلار سکه قیمت دلار قیمت دلار توافقی امروز پیش بینی قیمت دلار در سال ۱۴۰۲

به گزارش دنیای اقتصاد: تحقیقات نشان میدهد در این هفته بازار ارز و دلار کاهش قیمت را تجربه می کنند، قیمت دیگر ارزها نیز روند کاهش قیمت را طی میکنند، به طوری که قیمت دلار در بازار تهران با کاهش ۷۰۰ تومانی قیمت نسبت به روزهای پیش همراه بود و با قیمت ۵۱هزار و ۱۰۰ تومن به فروش رسید، همچنین سکه با کاهش یک میلیونی با قیمت ۳۰ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان به فروش میرسد. در این هفته خبر ممنوع شدن معامله با دلار در عراق نیز بر قیمت دلار تهران بی تاثیر نبوده است.

از سوی دگر اخبار سیاسی منتشر شده به تازگی تاثیر زیادی بر این تغییر قیمت داشت به طوری که انتظار می رفت در این هفته قیمت دلار تغییر چندانی نداشته باشد اما در حال حاضر با منتشر شدن خبر ممنوعیت معامله با دلار در عراق گردش دلار کاهش پیدا کرده، البته بعضی از تجار بر این باورند که تجارت و همکاری ایران و عراق خیلی وابسته به دلار نبوده و انتظار نمی رود نتیجه آن تاثیری در تامین دلار تهران داشته باشد.

نیم نگاه دلار به اخبار سیاسی

از ۱۱ اردیبهشت تا دیروز دلار یک روند کاهشی را طی میکند و انتظار می رود این روند کاهشی ادامه داشته باشد. در نیمه دوم اردیبهشت ماه روند به طور کلی کاهشی بوده و قسمتی از این کاهش قیمت مدیون اخبار سیاسی  مثبت و مسرت بخشی است که در این روز ها باعث چشم انداز مثبت در زمینه اقتصادی و کم شدن انتظارات تورمی شده.

بخشی از اقتصاددانان و کارشناسان  بر این باورند که تعیین نرخ دستوری برای دلار به دلیل مشکلات و معضلات موجود در بازار است و بر همین اساس اعتقاد دادند که بانک مرکزی و دولت برای کنترل و ایجاد تعادل در قیمت ارز باید سیاست سرکوب قیمت را رها کرده و سیاست های غیرقیمتی و غیر دستوری را در پیش بگیرد.

 

آخرین بروز رسانی در : جمعه 29 اردیبهشت 1402
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام مجله یتو و لینک مستقیم بلا مانع است. تمامی تصاویر از سطح اینترنت جمع‌آوری شده‌اند. برای حذف تصاویر با ایدی تلگرام @siz_dah ارتباط برقرار کنید.