مطالب پر بازدید
تصاویر مدل ماگ دخترانه؛ بهترین مدل های 2024 برای خانم های خوش سلیقه

تصاویر مدل ماگ دخترانه؛ بهترین مدل های 2024 برای خانم های خوش سلیقه

مدل ماگ دخترانه ماگ‌ها به وسیله‌ای تبدیل شده‌اند که نه تنها برای نوشیدن چای یا قهوه به کار می‌روند، بلکه به عنوان بخشی …

مدل کابینت آشپزخانه مدرن؛ مناسب برای یک دوراسیون زیبا و به روز

مدل کابینت آشپزخانه مدرن؛ مناسب برای یک دوراسیون زیبا و به روز

مدل کابینت آشپزخانه مدرن در دنیای امروز، کابینت آشپزخانه نقش بسیار مهمی در زیبایی و کارآمدی فضای خانه دارد. مدل کابینت آشپزخانه مدرن …

مدل پیراهن کوتاه مجلسی دخترانه؛بهترین مدل ها برای درخشیدن در هر مراسمی

مدل پیراهن کوتاه مجلسی دخترانه؛بهترین مدل ها برای درخشیدن در هر مراسمی

مدل پیراهن کوتاه مجلسی دخترانه تا حالا شده واسه یه مهمونی خاص دعوت بشید و اولین چیزی که به ذهنتون می‌رسه این باشه …

چرا همیشه احساس سرما می کنم؟+دلایل احساس سرما

دلایل احساس سرما به طور دائم

احساس سرما و لرز در بدن نشانه چیست رفع سردی و رطوبت بدن سردی بدن و تکرر ادرار

آیا تا به حال برای شما پیش آمده در محیطی که دیگران از دمای آن حس رضایت دارند احساس سرما داشته باشید؟ این موضوع دلایل زیادی دارد، برای آشنایی با دلایل آن با ما همراه شوید.

احساس سرما بیشتر در نوک انگشتان دست و پا اتفاق می افتد. افرادی که بیشتر از دیگران سردشان می شود طبیعتا بیشتر از دیگر افراد دچار سرماخوردگی میشوند، البته لازم به ذکر است این‌احساس سرما میتواند بدون دلیل به سبب طبیعت بدن فرد و یا به دلیل پزشکی خاصی در بدن رخ دهد.

چرا همیشه سردمه؟ دلیل سرد بودن انگشتان دست و پا

۱. کمبود خواب

کم خوابی میتواند باعث کاهش کیفیت کارایی بدن شده و به طور ناخودآگاه احساس استرس و ضعف را در افراد افزایش دهد که این امر سبب احساس بیشتر سرما در افراد می شود. تحقیقات نشان‌ میدهد یک شب بی خوابی میتواند خود دلیلی بر احساس سرما باشد.

۲.داروها

بعضی از داروها با کاهش فشار خون باعث ایجاد حس سرما در بدن میشوند، اگر بی دلیل حس سرما در بدن خود دارید حتما داروهای مصرفی خود را به خوبی کنترل کرده و با عوارض آنها آشنا باشید. داروهایی مانند پروپرانولول همچین آثاری از خود بجای میگذارند.

۳. کم کاری غده تیروئید

غده تیروئید بدن با انتشار هورمون تیروئید سبب افزایش سوخت و ساز بدن و در نتیجه افزایش دمای آن می شود،پس طبیعی است که با کاهش کار کرد ابن غده حس سرما در بدن ایجاد شود.

علائم کم کاری تیروئید:

● افسردگی
● رقیق شدن خون
● خستگی
● حس سرما
● ضربان قلب پایین
● مشکلات پریود
● یبوست

راه تشخیص کم کاری تیروئید برای پزشکان آزمایش خون است، و درمان آن از راه هورمون درمانی انجام می شود.

لرز شبانه نشانه چیست درمان لرز در خانه چرا همیشه احساس سرما میکنم لرزش بدن نشانه چیست

۴. بیماری شریانی محیطی و ارتباط آن با دلایل احساس سرما

بیماری شریانی محیطی در نتیجه زیاد بودن پلاکت های خون بیشتر از حد طبیعی خود اتفاق می افتد. وجود داشتن مقدار خیلی زیادی پلاکت در خون شما سبب باریکی رگها و کاهش جریان خون در افراد می شود، که در نتیجه آن احساس سرما برای فرد اتفاق می افتد. سرما، بی حسی ، گزگز کردن بدن ، درد در قسمت دست و پا از جمله علائم بیماری شریانی است.
درمان این بیماری همراه با ترک سیگار، ورزش و گاهی هم جراحی انجام میپذیرد.

۵. بیماری رینود

بیماری رینود بر روی رگ های دست و پا تاثیر میگذارد، عملکرد این بیماری به این صورت این که رنگ های موجود در دست و پاها باریک شده و جریان خون کاهش میابد در نتیجه نوک انگشتان یخ کرده و با حس سرما، گزگز و بی حسی همراه است.
هوای سرد و استرس این بیماری را تشدید میکند. درمان این بیماری با جراحی، دارو و دوری از سرما صورت میگیرد.

۶. کم خونی

هنگامی که تعداد سلول های خونی به قدری کاهش یابد که روند انتقال اکسیژن با کاهش سرعت همراه باشد، میتواند به دلیل کم خونی اتفاق بیفتد و این یکی از  دلایل احساس سرما در بدن است.

علائم کم خونی:

● خستگی
● حس سرما در دست و پا
● سردرد
● پوست رنگ‌ پریده
●افزایش ضربان
● سرگیجه
● مشکلات تنفسی

کمبود آهن

کمبود آهن از شایع ترین انواع کم خونی است، این موضوع زمانی اتفاق می افتد که فرد دچار خونریزی شده باشد. اغلب خانم های باردار و زنانی که در زمان قاعدگی خونریزی زیادی دارند دچار کمبود آهن می شوند.

کمبود ویتامین

کمبود مواد مغذی و ویتامین ها در بدن از جمله دلایل کم خونی است. رژیم های غذایی نامناسب و غیر اصولی میتوانند مقدار فولیک اسید و B12 را در بدن کاهش داده که خود از جمله دلایل کم خونی است.

۷. بی اشتهایی عصبی

یکی از اختلالاتی که باعث کاهش وزن و لاغری شدید در افراد می شود بی اشتهایی عصبی است. اغلب کسانی که به این بیماری دچار میشوند جنب و جوش شدیدی داشته و علاقه شدیدی به ورزش کردن دارند.

علائم بی اشتهایی عصبی:

● منزوی بود
●ضعف
● دوری از اجتماع
● سرگیجه
● ترس از غذا خوردن در مکان های شلوغ
● مشکل تمرکز
●ترس شدید از اضافه وزن
● کاهش وزن شدید
● زمان بر بودن بهبود زخم ها
● کمبود خون قاعدگی در زنان
●شکنندگی و خشکی مو و ناخن ها
● مشکلاتی همچون یبوست و یا انقباض عضلات شکم

درمان این بیماری توسط پزشکان متخصص تغذیه صورت میگیرد.

خانم ها سرمایی تر هستند یا آقایان؟

تحقیقات نشان می دهد سوخت و ساز بدن بانوان در هنگام استراحت آهسته تر از آقایان است و به همین حس سرما در آنها بیشتر است، همچنین خانم ها تمایل دارد تمای بدنشان بیشتر باشد به طور مثال دمای مناسب برای مردان ۲۲ درجه است در صورتی که دمای مناسب از نظر زنان برای محیط ۲۵ درجه است.

آیا مراجعه به پزشک لازم است؟

اگر سرمایی بودن به تازگی در بدن شما اتفاق افتاده و بخشی از طبیعت بدن شما نیست بهتر است به پزشک مراجعه کرده تا پزشکان با انجام آزمایشات و بررسی سطح هورمون ها و گلبول های قرمز دلیل این احساس سرمای غیر معمول در شما را به درستی تشخیص دهند.

آخرین بروز رسانی در : پنج شنبه 28 اردیبهشت 1402
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام مجله یتو و لینک مستقیم بلا مانع است. تمامی تصاویر از سطح اینترنت جمع‌آوری شده‌اند. برای حذف تصاویر با ایدی تلگرام @siz_dah ارتباط برقرار کنید.