کیک میوه ای | انواع دسرهای سبک و خوشمزه‌ای که همه عاشقشن

کیک میوه ای

کیک هلو

 

کیک میوه‌ای یکی از خوشمزه‌ترین و سالم‌ترین انتخاب‌هایی هست که می‌تونید برای دسر یا عصرونه داشته باشید. این نوع کیک به خاطر استفاده از میوه‌های تازه و خوش‌طعم، هم خیلی دلپذیره و هم حس خوبی به آدم میده. وقتی صحبت از کیک میوه‌ای میشه، تنوع زیادی وجود داره؛ از کیک‌های ساده با یه لایه میوه گرفته تا کیک‌های چند لایه با خامه و تزئینات میوه‌ای. یکی از خوبی‌های کیک میوه‌ای اینه که می‌تونید اون رو با انواع میوه‌های فصلی درست کنید و هر بار یه طعم جدید رو امتحان کنید.

این کیک‌ها علاوه بر اینکه خوش‌طعم هستن، به خاطر وجود میوه‌ها مقوی و سرشار از ویتامین‌ها و مواد مغذی هستن. مثلا، میوه‌هایی مثل موز، شلیل، هلو یا حتی توت‌فرنگی، هر کدوم به نوبه خودشون به کیک یه طعم خاص و خوشمزه میدن و همین باعث میشه که هر کسی با هر سلیقه‌ای بتونه کیک میوه‌ای مورد علاقش رو پیدا کنه. اگر دوست دارید دسر سالم و متفاوتی داشته باشید که هم خوشمزه باشه و هم چشم‌نواز، کیک میوه‌ای بهترین انتخابه.

 

کیک شلیل

***

کیک موز

***

کیک تابستانی

 

کیک هلو یکی از خوش‌عطرترین و دلچسب‌ترین کیک‌هایی هست که می‌تونید تو فصل تابستون درست کنید. هلو به خاطر طعم شیرین و بافت لطیفش، یکی از بهترین میوه‌ها برای استفاده توی کیکه. وقتی هلوی تازه رو به کیک اضافه می‌کنید، نه تنها عطر فوق‌العاده‌ای بهش میده، بلکه طعمش رو هم چندین برابر بهتر می‌کنه. این کیک معمولاً با ترکیب هلوهای تازه یا کمپوتی و یه خمیر ساده کیک درست میشه و می‌تونید اون رو با کمی خامه یا بستنی سرو کنید تا تجربه‌تون از این دسر دلچسب‌تر بشه.

همچنین بخوانید:  نحوه از بین بردن لکه ها از روی لباس مشکی؛ ترفند های مهمی که باید بدونی

یکی از نکات خوب کیک هلو اینه که هم می‌تونید اون رو به صورت ساده و خانگی درست کنید و هم می‌تونید اون رو به عنوان یه کیک مجلسی با تزئینات خاص سرو کنید. این کیک خیلی نرم و خوشمزه‌ست و به خاطر استفاده از میوه تازه، خیلی سالم‌تر از کیک‌های صنعتی و پر از شکره. اگر دنبال یه کیک میوه‌ای خوش‌طعم و خوش‌عطر هستید که هم ساده باشه و هم همه عاشقش بشن، کیک هلو یه انتخاب عالیه که حتماً باید امتحانش کنید.

 

انواع کیک

***

طرز تهیه کیک تولد

***

کیک هلو برگردان

 

کیک شلیل یکی دیگه از کیک‌های میوه‌ای فوق‌العاده خوشمزه و تابستونیه که به راحتی می‌تونید تو خونه درست کنید. شلیل به خاطر بافت نرم و طعم شیرینش، یکی از بهترین میوه‌ها برای استفاده توی کیکه. این کیک معمولاً با شلیل‌های تازه و رسیده درست میشه و وقتی که پخته میشه، عطر و طعم بی‌نظیری به خونه میده. ترکیب شلیل با یه خمیر نرم و شیرین، نتیجه‌اش یه کیک خوشمزه و لطیفه که هیچ‌کس نمی‌تونه در برابرش مقاومت کنه.

کیک شلیل هم مثل کیک هلو خیلی راحت درست میشه و می‌تونید اون رو به عنوان یه دسر خنک و خوشمزه برای مهمونی‌ها یا عصرونه‌های خانوادگی سرو کنید. شلیل‌ها رو می‌تونید به صورت برش‌های نازک روی کیک قرار بدید تا بعد از پخت، هم ظاهر زیبایی داشته باشه و هم طعم میوه توی هر برشی احساس بشه. اگر دنبال یه دسر تابستونی سالم و خوشمزه هستید که درست کردنش هم خیلی راحت باشه، کیک شلیل بهترین گزینه‌ست.

 

کیک هلو بدون شیر

***

کیک هلو به خانه برمیگردیم

***

طرز تهیه کیک هلو بدون شیر

 

کیک موز یکی از کلاسیک‌ترین و محبوب‌ترین کیک‌های میوه‌ایه که توی هر فصلی می‌تونید ازش لذت ببرید. موز به خاطر بافت کرمی و طعم شیرینش، به کیک یه نرمی و لطافت خاص میده و باعث میشه که هر لقمه از این کیک به راحتی توی دهان آب بشه. این کیک معمولاً با موزهای رسیده و شیرین درست میشه و وقتی که پخته میشه، عطر موز توی کل خونه پخش میشه و یه حال و هوای گرم و خوشایند ایجاد می‌کنه.

همچنین بخوانید:  مدل ظروف فانتزی؛ کیوت ترین و بامزه ترین مدل های ظرو پذیرایی

کیک موز رو می‌تونید به تنهایی بخورید یا با کمی خامه یا شکلات تزیین کنید تا طعمش حتی بهتر بشه. این کیک خیلی راحت درست میشه و می‌تونید اون رو به عنوان یه دسر خوشمزه برای خانواده یا دوستانتون سرو کنید. علاوه بر این، موز سرشار از پتاسیم و ویتامین‌های مختلفه، پس با درست کردن این کیک، علاوه بر لذت بردن از طعم خوشمزه‌اش، یه دسر سالم هم دارید. اگر دنبال یه کیک میوه‌ای ساده و همیشه محبوب هستید، کیک موز حتماً باید جزو انتخاب‌هاتون باشه.

 

طرز تهیه کیک شفتالو

***

کیک شلیل بدون فر

***

کیک شلیل برگردان

 

کیک تابستانی همون‌طور که از اسمش پیداست، یکی از اون دسرهای خنک و خوش‌طعم برای روزهای گرم تابستونه. این نوع کیک‌ها معمولاً با میوه‌های تازه و فصلی درست میشن و به خاطر استفاده از میوه‌های آبدار مثل توت‌فرنگی، هلو، شلیل یا موز، طعمی خنک و تازه دارن. کیک‌های تابستونی معمولاً سبک‌تر از کیک‌های زمستونی و سنگین‌تر هستن و برای یه عصرونه یا حتی به عنوان دسر بعد از غذا خیلی مناسبن.

یکی از نکات خوب کیک تابستانی اینه که می‌تونید اون رو با هر میوه‌ای که دوست دارید درست کنید و به راحتی یه کیک خوشمزه و متناسب با ذائقه‌تون داشته باشید. این کیک‌ها به خاطر میوه‌های تازه و رنگارنگی که توشون استفاده میشه، همیشه ظاهری جذاب و خوش‌طعم دارن و برای مهمونی‌ها هم خیلی مناسبن. اگر به دنبال یه دسر خنک و سبک برای تابستون هستید، کیک تابستانی بهترین انتخابه که هم سالمه و هم خیلی خوشمزه.

 

کیک توت فرنگی آلمانی

***

طرز تهیه کیک شلیل

تاریخ انتشار: یکشنبه 29 مهر 1403

نظرات کاربران

Loading more posts...
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام مجله یتو و لینک مستقیم بلا مانع است. تمامی تصاویر از سطح اینترنت جمع‌آوری شده‌اند. برای حذف تصاویر با ایدی تلگرام @siz_dah ارتباط برقرار کنید.