روش تشخیص نگین برلیان اصل از نگین اتمی + راه های ساده

تشخیص نگین برلیان اصل

 قیمت سنگ برلیان اصل انگشتر برلیان اصل قیمت نگین برلیان تشخیص برلیان از اتمی قیمت الماس اتمی مشخصات برلیان سنگ برلیان سفید سنگ برلیان خام

بهترین تعریف برای تشخیص نگین برلیان از اتمی این است که برلیان یک سنگ طبیعی است که در دل زمین و در طول میلیون‌ها سال تشکیل شده است، در حالی که نگین اتمی در آزمایشگاه‌ها و توسط تکنولوژی‌های پیشرفته ساخته می‌شود. سنگ‌های برلیان طی مراحل پیچیده جیولوژیکی و تحت فشار و دمای بالا، از زغال سنگ به وجود می‌آیند. این در حالی است که نگین اتمی از مواد کربنی ساخته شده و به دست انسان‌ها در آزمایشگاه‌ها مصنوعاً تولید می‌شود. برای آشنایی با راه های تشخیص نگین برلیان اصل با ما همراه شوید.

تفاوت برلیان و سنگ اتمی چیست؟ تشخیص برلیان از اتمی 

نحوه تشخیص برلیان

قطعاً تا به حال برای شما سوال پیش آمده که چگونه یک برلیان اصلی را از یک نگین اتمی تشخیص دهید. در بازار طلای ایران، طلا به عنوان یک محصول با ارزش با انواع مختلف نگین‌ها تزیین می‌شود. از جمله این نگین‌ها، برلیان به دلیل زیبایی‌اش بسیار محبوب است. برلیان‌ها اغلب به عنوان یک عنصر تزیینی روی طلا یا جواهرات قرار می‌گیرند، و باید بتوانید تشخیص دهید که آیا نگین مورد نظر شما اصل است یا اتمی.

روش‌های تشخیص برلیان اصل

اگر در خانه یک ذره بین یا حتی یک عینک ته استکانی دارید، می‌توانید به سادگی یک تست انجام دهید تا برلیان‌ها را تشخیص دهید. اکثر برلیان‌های اصلی دارای یک زائده کوچک کربنی هستند که با چشم عادی قابل مشاهده نیست. با استفاده از ذره بین یا عینک ته استکانی، شما می‌توانید این زائده را مشاهده و تشخیص دهید که آیا برلیان مقابل شما اصلی است یا اتمی.

تفاوت‌ها در قیمت

معمولاً اولین چیزی که به ذهن مردم می‌رسد وقتی صحبت از تفاوت بین نگین اتمی و برلیان می‌شود، قیمت است. نگین‌های اتمی به دلیل ساخته شدن در آزمایشگاه قیمت بسیار کمتری نسبت به برلیان‌های طبیعی دارند. هزینه کمتر این نوع نگین باعث می‌شود که برای بسیاری از افراد انتخاب جذاب‌تری باشد. در این موارد، معمولاً قیمت به وزن و تعداد سنگ‌ها مرتبط است و ارزش زمینه‌ای مانند اصالت را در نظر نمی‌گیرد.

برلیان یا نگین اتمی

یادتان باشد که نه همه سنگ‌هایی که برای تزیین طلا استفاده می‌شوند، برلیان هستند. در بعضی موارد، فروشندگان به دلیل کاهش هزینه و جذب مشتری بیشتر، از نگین اتمی به‌جای برلیان استفاده می‌کنند. این موضوع خصوصاً در بازارهایی که نیاز به قیمت‌های پایین‌تر دارند، بسیار رایج است. پس قبل از خرید، مطمئن شوید که تفاوت‌های بین این دو نوع سنگ را متوجه شده‌اید.

روش‌های تشخیص برلیان اصلی

در مواقعی که می‌خواهید برلیان اصلی را تشخیص دهید، چند راهکار کلیدی وجود دارد:

🟦بازتاب نور: سنگ‌های برلیان طبیعی معمولاً یک بازتاب نور کدر و تیره دارند، در حالی که نگین‌های اتمی رنگ‌های شفاف و درخشان‌تری به خود می‌گیرند. این نگین‌ها طیف کامل رنگی را با رنگ سفید بازتاب می‌دهند.

🟦مقایسه در هنگام خرید: یکی از روش‌های جالب برای تشخیص برلیان از نگین اتمی این است که هنگام خرید، یک سنگ اتمی یا برلیان به‌عنوان نمونه همراه داشته باشید. با این کار، چشم شما تدریجاً توانمندی در تشخیص برلیان از نگین اتمی پیدا می‌کند.

🟦تست آب: اکثر برلیان‌های اصلی به دلیل چگالی بالای خود در زیر آب می‌روند، در حالی که نگین‌های اتمی یا تقلبی روی آب می‌مانند. شما می‌توانید به راحتی یک تست ساده انجام دهید. طلای خریداری شده را در یک لیوان آب قرار دهید. اگر سنگ در زیر آب رفت، می‌توانید با اطمینان بیشتری فهمید که برلیان اصلی است. این تست یکی از روش‌های سریع و قابل اعتماد برای تایید اصالت برلیان یا نگین اتمی است.

 اهمیت مشاوره با کارشناسان

تشخیص نگین اتمی از برلیان برای کسانی که در این حوزه تجربه‌ای ندارند، می‌تواند چالش‌ برانگیز باشد. برای فرد بی‌تجربه، تفاوت بین یک سرویس جواهرات با برلیان و یک سرویس با نگین اتمی اغلب ناچیز است. بنابراین، اگر در مورد انتخاب بین این دو نوع سنگ دودلی دارید، پیشنهاد می‌شود که از نظر کارشناسان و افراد متخصص در این زمینه کمک بگیرید، تا از خرید خود اطمینان حاصل کنید.

همچنین بخوانید:  مدل گوشواره خوشگل دخترانه؛ این مدل های جذاب لنگه ندارند
تاریخ انتشار: شنبه 18 شهریور 1402

نظرات کاربران

Loading more posts...
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام مجله یتو و لینک مستقیم بلا مانع است. تمامی تصاویر از سطح اینترنت جمع‌آوری شده‌اند. برای حذف تصاویر با ایدی تلگرام @siz_dah ارتباط برقرار کنید.