گلدان پتینه سفالی | چطور با گلدان پتینه سفالی یه فضای طبیعی و دلنشین بسازیم + تصاویر جذاب

گلدان پتینه سفالی

گلدان پتینه جدید

 

اگه دنبال یه راه ساده و خاص برای زیباتر کردن خونتون هستین، گلدان پتینه سفالی می‌تونه گزینه‌ی عالی‌ای باشه. این گلدان‌ها نه تنها به خاطر ظاهر کلاسیک و قدیمی‌شون طرفدار دارن، بلکه با اضافه کردن هنر پتینه کاری، می‌تونن یه حس اصالت و تاریخ به دکوراسیونتون ببخشن. حالا بیا یه نگاهی بندازیم به گلدان‌های سفالی بزرگ، گلدان‌های سرامیکی و همینطور کوزه‌های پتینه که چجوری می‌تونن فضای خونه رو دگرگون کنن.

 

گلدان پتینه جدید وخاص

 

*****

 

گلدان پتینه

 

*****

 

گلدان پتینه سفالی خیلی شیک

 

گلدان سفالی بزرگ یه انتخاب بی‌نظیره برای کسایی که می‌خوان گیاه‌های بزرگ‌تر یا درختچه‌های کوچیک توی خونه داشته باشن. این گلدان‌ها با توجه به وزن و اندازه‌شون، خیلی باثبات هستن و می‌تونن به راحتی وزن گیاه‌های بزرگ‌تر رو تحمل کنن. ظاهر طبیعی و رنگ‌های خاکی گلدان‌های سفالی بزرگ، فضای خونه رو به طبیعت نزدیک‌تر می‌کنه و یه حس آرامش‌بخش و دلنشین به محیط می‌ده. نکته مهم در انتخاب گلدان سفالی بزرگ، توجه به منافذ زیر گلدانه. سفال به خاطر طبیعتش، به گیاه اجازه می‌ده تا نفس بکشه و رطوبت اضافی رو از خودش دور کنه. این ویژگی برای گیاه‌های آپارتمانی که نیاز به تهویه دارن، خیلی مهمه و باعث می‌شه که گیاهتون همیشه سالم و سرحال بمونه.

 

گلدان پتینه سفالی 1403

 

*****

 

گلدان پتینه سفالی2024

 

*****

 

گلدان پتینه سفالی گران قیمت

 

اگه دنبال یه گزینه شیک و مدرن‌تر برای دکور خونه هستین، گلدان‌های سرامیکی می‌تونن همون چیزی باشن که دنبالشین. این گلدان‌ها با سطح صاف و براقشون، خیلی جذاب و خوشگل به نظر می‌رسن و می‌تونن با انواع سبک‌های دکوراسیون هماهنگ بشن. گلدان‌های سرامیکی در طرح‌ها و رنگ‌های مختلفی وجود دارن، از رنگ‌های ساده و مینیمال گرفته تا طرح‌های پیچیده و رنگارنگ.

همچنین بخوانید:  طرح جدید کوسن | طرح های ترند جدید که حتما باید ببینید! + تصاویر

یه نکته که باید در مورد گلدان‌های سرامیکی در نظر بگیرین اینه که این گلدان‌ها معمولاً زهکشی ندارن و اگه گیاهتون زیاد آب بخوره، ممکنه ریشه‌هاش پوسیده بشن. پس حتماً موقع کاشت گیاه توی این گلدان‌ها به زهکشی مناسب فکر کنین یا اگه امکانش هست، خودتون یه سوراخ زهکشی توی گلدان ایجاد کنین.

 

گلدان پتینه سفالی باکیفیت

 

*****

 

گلدان پتینه سفالی لوکس

 

*****

 

گلدان پتینه لاکچری

 

کوزه پتینه یه هنر دستی خاصه که به گلدان‌ها و کوزه‌های ساده، یه ظاهر کهنه و قدیمی می‌ده. این تکنیک به وسیله رنگ‌های مختلف و بعضاً اضافه کردن لایه‌های مختلفی از مواد مثل پودر سنگ، گیاه‌های خشک و… به کار می‌ره و به گلدان‌ها یه حس و حال خاص و قدیمی می‌ده. کوزه‌های پتینه خیلی برای دکوراسیون‌های روستایی، کلاسیک و حتی بعضی دکوراسیون‌های مدرن که از عناصر طبیعی استفاده می‌کنن، مناسبه.

پتینه کاری روی سفال یکی از راه‌های خلاقانه برای شخصی‌سازی دکور خونست. شما می‌تونین با استفاده از رنگ‌های مختلف و تکنیک‌های متفاوت، یه کوزه یا گلدان سفالی رو دقیقاً به همون شکلی که دوست دارین در بیارین.

 

گلدان پتینه امروزی

 

*****

 

گلدان پتینه 1403

 

*****

 

گلدان پتینه زیبا

 

آموزش پتینه روی سفال خیلی ساده‌تر از چیزیه که فکر می‌کنی. برای شروع، شما به یه گلدان سفالی ساده، چند رنگ آکریلیک، یه قلمو و چند ابزار ساده دیگه نیاز دارین. اولین قدم اینه که سطح گلدان رو خوب تمیز کنین و هر نوع گرد و خاک یا چربی رو از بین ببرین تا رنگ‌ها خوب روی سطح بچسبن.

سپس می‌تونین رنگ پایه‌ای رو که می‌خواین روی گلدان بزنید، انتخاب کنین. بعد از خشک شدن رنگ پایه، با استفاده از تکنیک‌های مختلف پتینه کاری مثل سایه‌زنی، خشک‌مالی یا استفاده از اسفنج، می‌تونین طرح‌های خاص و زیبا روی گلدان ایجاد کنین. در نهایت، برای تثبیت رنگ‌ها و جلوگیری از شستشوی اون‌ها، می‌تونین یه لایه لاک روی کار بزنید.

همچنین بخوانید:  قفسه کتابخانه | 15 مدل خلاقانه کتابخانه دیواری که هر خونه‌ای رو خاص می‌کنه!

یکی از مزایای پتینه کاری اینه که هیچ محدودیتی توی طرح و رنگ ندارین. می‌تونین از رنگ‌های متالیک برای ایجاد یه ظاهر لوکس استفاده کنین یا از رنگ‌های مات برای یه حس و حال طبیعی‌تر بهره ببرین. حتی می‌تونین با اضافه کردن عناصر طبیعی مثل برگ‌های خشک یا سنگ‌های کوچیک، کار رو یه مرحله جلوتر ببرین.

 

گلدان پتینه مدرن

 

*****

 

 گلدان پتینه شیک

 

*****

تاریخ انتشار: چهارشنبه 14 شهریور 1403

نظرات کاربران

Loading more posts...
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام مجله یتو و لینک مستقیم بلا مانع است. تمامی تصاویر از سطح اینترنت جمع‌آوری شده‌اند. برای حذف تصاویر با ایدی تلگرام @siz_dah ارتباط برقرار کنید.