تزیین شله زرد نذری | مدل هایی که مهمانانتان را شگفت زده می‌کند + تصاویر

تزیین شله زرد

تزیین شله زرد

 

تزیین شله زرد یکی از هنرهای خاص و دلنشین توی سفره‌آرایی ایرانیه که توی مراسم‌های مختلف به‌خصوص توی مهمونی‌ها و نذری‌ها خیلی به چشم میاد. این دسر خوشمزه و سنتی که از برنج، زعفران، شکر و گلاب درست میشه، علاوه بر طعم دلنشینش، با تزیین‌های مختلف جذاب‌تر و خوشگل‌تر هم میشه. شاید با خودت فکر کنی که تزیین شله زرد کار سخت و پیچیده‌ایه، ولی با چند تا تکنیک ساده میتونی یه شله زرد شیک و زیبا درست کنی که همه رو محو خودش کنه. حالا بیایید با هم چند تا روش جذاب برای تزیین شله زرد یاد بگیریم.

تزیین شله زرد با شابلون

****

تزیین شله زرد نذری

****

تزیین شله زرد با دارچین

اگه اهل خلاقیتی و دوست داری تزیین شله زردت یه چیز خاص و یونیک باشه، تزیین با دارچین بدون شابلون یه انتخاب عالیه. برای این کار فقط کافیه یه مقدار دارچین برداری و با کمک دست یا یه قاشق کوچیک، طرح‌های مختلفی مثل قلب، ستاره، یا حتی اسم کسی که قراره این شله زرد رو بخوره، روی سطح شله زرد بکشی. این روش شاید به نظر ساده بیاد ولی نتیجه‌ش می‌تونه خیلی چشمگیر باشه، چون هر بار می‌تونی یه طرح جدید و متفاوت بسازی. همچنین، این نوع تزیین به تو این امکان رو می‌ده که از هنر و خلاقیت خودت نهایت استفاده رو بکنی و یه شله زرد کاملاً منحصر به فرد درست کنی که هیچ کس دیگه‌ای شبیهش رو ندیده باشه.

 

تزیین شله زرد با دارچین بدون شابلون

****

تزیین شله زرد با دارچین

****

تزیین شله زرد با دارچین و گل محمدی

ترکیب دارچین و گل محمدی یکی از کلاسیک‌ترین و زیباترین روش‌های تزیین شله زرده. این دو تا ماده نه تنها از لحاظ رنگی با هم هماهنگی دارن، بلکه عطر و طعم شله زرد رو هم بی‌نهایت جذاب‌تر می‌کنن. برای این نوع تزیین، بعد از اینکه شله زرد رو توی ظرف ریختی، با دارچین طرح‌هایی مثل گل یا خطوط منحنی روی سطحش بکش. بعدش با گلبرگ‌های گل محمدی، قسمت‌های خالی بین طرح‌ها رو پر کن. این ترکیب رنگ قرمز و قهوه‌ای، علاوه بر اینکه چشم‌نوازه، به شله زردت یه حس و حال سنتی و ایرانی هم می‌ده که خیلی‌ها دوسش دارن.

همچنین بخوانید:  چگونه عسل اصل و غیر اصل را تشخیص دهیم؟ | آیا عسل طبیعی شکرک می‌زند؟

 

تزیین شله زرد تک نفره

****

تزیین شله زرد

****

تزیین شله زرد با دارچین و روغن

توی مهمونی‌ها یا حتی مواقعی که می‌خوای یه شله زرد به عنوان دسر سرو کنی، تزیین شله زرد تک نفره یه گزینه خیلی جذابه. این نوع تزیین نه تنها به زیبایی میزت کمک می‌کنه بلکه سرو شله زرد رو هم راحت‌تر و شیک‌تر می‌کنه. برای این کار می‌تونی شله زرد رو توی لیوان‌های شیشه‌ای یا کاسه‌های کوچک بریزی و هر کدوم رو به‌طور جداگانه تزیین کنی. مثلاً می‌تونی روی هر کدوم با دارچین طرح بزنی یا از گل محمدی و خلال پسته برای تزیین استفاده کنی. یه نکته جذاب دیگه توی تزیین شله زرد تک نفره اینه که می‌تونی هر ظرف رو به‌صورت منحصر به فرد تزیین کنی. اینطوری هر مهمون یه شله زرد خاص خودش رو داره و این کار به شدت مورد استقبال قرار می‌گیره. می‌تونی از مواد مختلف مثل خلال بادام، پسته، یا حتی نارگیل خشک استفاده کنی تا به هر ظرف یه ظاهر متفاوت بدی. به این ترتیب، مهمونات حس می‌کنن که براشون یه دسر کاملاً اختصاصی سرو شده که این حس به شدت لذت‌بخشه.

 

تزیین شله زرد با دارچین

****

تزیین شله زرد 1403

****

تزیین شله زرد ساده

وقتی نوبت به تزیین شله زرد نذری می‌رسه، همه‌چیز یه کمی متفاوت‌تر می‌شه. معمولاً وقتی شله زرد نذری پخش می‌شه، باید توی ظروف یکبار مصرف سرو بشه و این ممکنه چالش‌هایی برای تزیین ایجاد کنه. اما با چند تا تکنیک ساده می‌تونی حتی توی این ظروف هم یه تزیین شیک و زیبا داشته باشی. یکی از روش‌های ساده و مؤثر اینه که با استفاده از شابلون و دارچین، روی هر ظرف یه طرح ساده مثل بسم‌الله یا اسم حضرتی که نذرت براش بوده بکشی. این کار هم به نذرت احترام بیشتری می‌ذاره و هم ظاهر شله زرد رو شیک‌تر می‌کنه. اگه می‌خوای شله زرد نذری‌ات یه خورده خاص‌تر باشه، می‌تونی از برچسب‌های مخصوص نذری استفاده کنی که طرح‌ها و متن‌های مختلفی دارن. این برچسب‌ها رو می‌تونی روی ظرف‌ها بچسبونی و بعد با دارچین و خلال بادام یا پسته تزیینشون کنی. به این ترتیب، شله زردت هم از لحاظ ظاهری زیباست و هم به عنوان نذری ارزشمند به نظر میاد. این کار به راحتی می‌تونه نذرت رو خاص‌تر و به یادموندنی‌تر کنه.

همچنین بخوانید:  مدل تزیین شله زرد؛ جذاب ترین مدل ها برای خانم های خانه دار با سلیقه

 

تزیین شله زرد زیبا

****

تزیین شله زرد با سلیقه

****

تاریخ انتشار: دوشنبه 5 شهریور 1403

نظرات کاربران

Loading more posts...
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام مجله یتو و لینک مستقیم بلا مانع است. تمامی تصاویر از سطح اینترنت جمع‌آوری شده‌اند. برای حذف تصاویر با ایدی تلگرام @siz_dah ارتباط برقرار کنید.