تزریق بوتاکس برای رفع چین و چروک + مزایا و معایب

تزریق بوتاکس


مراقبت بعد از بوتاکس
مراقبتهای بعد از بوتاکس پیشانی و دور چشم
بوتاکس صورت به انگلیسی
عوارض بوتاکس در دراز مدت
بوتاکس صورت در خانه
عوارض بوتاکس نی نی سایت
قیمت بوتاکس دیسپورت
قیمت بوتاکس زئومین

پیر شدن با افزایش سن یکی از روند های طبیعی در بدن هر انسانی است، که با برخی نشانه ها همراه خواهد بود. به عنوان مثال سفید شدن موها و ایجاد چین و چروک بر روی پوست از اولین و اصلی ترین نشانه ها هستند. برای جلوگیری از پیر شدن راهی وجود ندارد، اما برای کاهش سرعت پیشرفت آن می توان به راه های مختلفی رجوع کرد. یکی از پر طرفدار ترین و کاربردی ترین راه ها برای کاهش سرعت و تاثیرگذاری افزایش سن بر روی پوست تزریق بوتاکس است. اما بوتاکس چیست؟ با ما همراه شوید تا اطلاعات لازم در این زمینه را در اختیار شما قرار دهیم.

بوتاکس چگونه عمل میکند؟ عوارض بوتاکس

بوتاکس چیست؟

بوتاکس در اصل یک درمان برای چین و چروک های صورت است که با فلج کردن عضلات از حرکت این عضلات جلوگیری میکند که در نتیجه آن چین و چروک در ناحیه مورد نظر با تزریق این دارو به طور کامل محو میشوند. در اصل برخی بوتاکس را نوعی سم به شما می آورند که با تاثیر گذاری بر عضلات آنها را از کار می اندازد.

کاربرد تزریق بوتاکس

بوتاکس علاوه بر استفاده زیبایی برای مصارف درمانی نیز مورد استفاده قرار میگیرد در ادامه چند مورد از کاربرد های بوتاکس را به شما معرفی میکنیم:

🟠درمان سردرد های میگرنی

🟠درمان اسپاسم عضلات

🟠رفع انحراف چشم

🟠درمان تعریق در نواحی مانند کف دست و زیر بغل

🟠راهی برای درمان مثانه بیش فعال

🟠رفع خط خنده

🟠بالا بردن ابرو

فواید بوتاکس چیست؟

تزریق بوتاکس همواره با فواید زیادی همراه بوده است. در ادامه به معرفی برخی از این فواید میپردازیم:

🟣بوتاکس بر خلاف دیگر روش های نظیر کشیدن پوست خطری با خود به همراه نخواهد داشت به عبارتی یک روش غیر تهاجمی است.

🟣برای استفاده و تزریق بوتاکس شما به بستری، بیهوشی و مواردی از این قبیل هیچ گونه نیازی نخواهید داشت و یک درمان سر پایی است.

🟣در زمان انجام بوتاکس شما درد زیادی تجربه نخواهید کرد.

🟣قیمت  بوتاکس در مقایسه با دیگر روش های درمانی بسیار کمتر و به صرفه تر میباشد.

🟣دوره نقاهت استفاده از بوتاکس بسیار کوتاه است.

🟣انجام مراقبت ها و کارهای لازم بد از انجام بوتاکس بسیار ساده و آسان خواهد بود.

🟣برای مشاهده تاثیرات بوتاکس نیاز به صبر نیست و در مدت زمان بسیار کوتاهی یا به عبارتی بلافاصله بعد از تزریق با آن روبرو خواهید شد.

عوارض بوتاکس

تزریق بوتاکس همانند دیگر روش های زیبایی با برخی عوارض همراه است، اما عوارض بوتاکس فقط برای برخی افراد و در درصد بسیار پایین اتفاق می افتد.

🟢کبودی: یکی از شایع ترین عوارض بوتاکس کبود شدن محل تزریق است. این اتفاق اغلب به دلیل بی مهارتی پزشک یا ایجاد پارگی در عروق خونی ایجاد میشود. برای کاهش احتمال ایجاد این مشکل باید بوتاکس در حالت نشسته تزریق شود.

🟢قرمزی: از جمله عوارض همیشگی و غیر قابل اجتناب بوتاکس می توان به ایجاد قرمزی در ناحیه تزریق اشاره کرد که بعد از گذشت چند ساعت و استفاده از کمپرس سرد به سادگی از بین خواهد رفت.

🟢درد: انجام بوتاکس در حین تزریق با مقدار خفیفی از درد همراه است که اغلب افراد به سادگی آن را تحمل میکنند اما اگر تحمل شما در برابر درد پایین است با مشورت پزشک می توانید از داروهای بی حسی موضعی استفاده لازم به عمل بیاورید.

مدت زمان تاثیر گذاری بوتاکس

اینکه بوتاکس تا چه زمانی ماندگاری داشته باشد وابسته به عوامل مختلفی است اما به طور میانگین بین ۴ الی ۶ ماه وابسته به عمق چروک ها و  جنس پوست ماندگاری خواهد داشت.

در آخر لازم به ذکر است پس از تزریق بوتاکس باید به تمام توصیه های پزشک خود به منظور مراقبت های بعد از تزریق با دقت عمل کنید خصوصا در ۲۴ ساعت اولیه. همانطور که اشاره کردیم این روش با مزایا و معایبی همراه است که شما باید با بررسی آنها تصمیم درستی در زمینه تزریق بگیرید.

همچنین بخوانید:  مدل خاص ترین رژ لب سال 2024 برای خانم های باسلیقه
تاریخ انتشار: سه شنبه 3 مرداد 1402

نظرات کاربران

Loading more posts...
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام مجله یتو و لینک مستقیم بلا مانع است. تمامی تصاویر از سطح اینترنت جمع‌آوری شده‌اند. برای حذف تصاویر با ایدی تلگرام @siz_dah ارتباط برقرار کنید.