طرز تهیه دمنوش برای فشار خون بالا + کاهش فشار خون

دمنوش برای فشار خون بالا


قاتل فشار خون بالا
پایین اوردن فشار خون بالا فوری
چه خوراکی برای فشار بالا خوبه
بهترین دارو برای فشار خون بالا
درمان خانگی فشار خون بالا و سردرد
پایین آوردن سریع فشار خون بالا در منزل
میوه های پایین آورنده فشار خون
گیاهان دارویی که فشار خون را بالا میبرد

دمنوش ها یکی از درمان های مناسب برای فشار خون بالا هستند. سبک زندگی ناسالم امروزی باعث شده فشار خون یکی از همه گیر ترین و بزرگترین معضلات زندگی افراد بزرگسال شود. فشار خون یا بیماری خاموش اگر کنترل نشود باعث سکته و انواع بیماری های قلبی و عروقی در فرد خواهد شد. شما با مراجعه به پزشک و انجام چند آزمایش ساده می توانید مطمئن شوید که به این بیماری مبتلا هستید یا نه. ما در این مطلب چند دمنوش به منظور درمان و حتی جلوگیری از این بیماری به شما معرفی میکنیم. با ما همراه شوید.

بهترین دمنوش برای فشار خون | قاتل فشار خون بالا

دمنوش چیست؟

به نوشیدنی که از قسمت های مختلف مثل گل، ساقه، ریشه و برگ گیاهان به صورت خشک شده یا تازه در آن استفاده می شود دمنوش میگویند. این نوشیدنی ها هیچ کافئینی در خود ندارند و از آنها به عنوان یک جایگزین برای نوشیدنی های حاوی قند و شکر و مواد شیمیایی استفاده میشود. همچنین حاوی مصارف درمانی نیز هستند. در ادامه چند دمنوش  به شما معرفی میکنیم.

دمنوش برگ زیتون

🟪مصرف دمنوش برگ زیتون یک راه حل مناسب برای کاهش میزان فشار خون و چربی بالا است. برگ زیتون به دلیل طبع گرم و خشکی که دارد به شما در زمینه درمان این مشکل کمک میکند. برای استفاده از این دمنوش کافی است چند برگ از آن را با آب گرم دم کنید. اگر طعم آن برای شما آزاردهنده بود از عسل استفاده کنید.

دمنوش زرشک

🟪با استفاده از زرشک می توان یک دمنوش برای فشار خون بالا تهیه کرد که علاوه بر خواصی که دارد طعم آن نیز بسیار دلنشین است. زرشک یک ماده غذایی بسیار موثر در تصفیه خون و کاهش چربی خون است. برای تهیه و استفاده از دمنوش زرشک کافی است، یک قاشق غذاخوری زرشک را داخل یک لیوان آب جوشیده بریزید و اجازه دهید پنج دقیقه باقی بماند، سپس آن را میل کنید. این دمنوش در مدت زمان کوتاهی فشار خون شما را کاهش میدهد.

دمنوش هل

🟪دمنوش هل به دلیل خواص ضد التهابی که دارد از ایجاد لخته های خونی تا حد زیادی جلوگیری میکند، همچنین طبع گرم و خشک این گیاه باعث شده تا برای کاهش فشار خون بسیار کاربرد داشته باشد، اما توجه کنید مصرف بیش از حد از این دمنوش باعث ایجاد مشکلات روده و مشکلات قلبی برای شما خواهد شد. ۳۰ گرم دمنوش را با مقداری آب جوش دم کنید و بعد از گذشت ۱۵ دقیقه آن را میل کنید.

دمنوش چای سبز

🟪چای سبز یک درمان بسیار عالی و کاربردی برای فشار خون بالا است. آنتی اکسیدان موجود در این چای آن را به یک راه عالی و مناسب برای درمان فشار خون، چربی بالا و حتی آرامش اعصاب تبدیل کرده است. برای استفاده از دمنوش چای سبز کافی است آن را مانند چای خشک دم کرده و میل کنید.

دمنوش سنبل الطیب

🟪با استفاده از گیاه سنبل الطیب می توانید یک دمنوش برای فشار خون بالا تهیه کنید که تا حد زیادی شما را در برابر این بیماری ایمن میکند. از سنبل الطیب برای کاهش میزان استرس، اضطراب و حفظ سروتونین استفاده میشود. اگر دچار فشار خون عصبی هستید حتما از این دمنوش استفاده کنید. پنج گرم ریشه سنبل الطیب را داخل آب جوش بریزید و اجازه دهید به مدت ۱۰ دقیقه دم بکشد، سپس آن را میل کنید. استفاده از این دمنوش دو تا سه بار در روز فشار خون شما را به خوبی کاهش میدهد.

در این مطلب پنج دمنوش فوق العاده برای کاهش فشار خون و جلوگیری از آن را به شما معرفی کردیم، استفاده از این دمنوش ها شما را با عوارض خاصی رو به رو نمی کند اما بهتر است پیش از استفاده با پزشک خود مشورت لازم را به عمل آورید.

همچنین بخوانید:  روش های از بین بردن جوش سر سیاه بینی | روش های درمان و علت جوش سر سیاه
تاریخ انتشار: پنج شنبه 5 مرداد 1402

نظرات کاربران

Loading more posts...
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام مجله یتو و لینک مستقیم بلا مانع است. تمامی تصاویر از سطح اینترنت جمع‌آوری شده‌اند. برای حذف تصاویر با ایدی تلگرام @siz_dah ارتباط برقرار کنید.