درمان تعریق کف دست و پا به طور قطعی + 5 روش خانگی و آسان

درمان تعریق کف دست و پا


عمل جراحی عرق کف دست و پا
کمبود کدام ویتامین باعث عرق دست میشود
درمان عرق کف دست و پا با لیزر
عرق کف دست و پا نی نی سایت
پیشانی داغ و دست و پای سرد
معافیت عرق کف دست
علت سردی دست و پا
عرق سرد نشانه چیست

تعریق یک واکنش طبیعی سیستم ایمنی بدن به منظور مقابله با گرما است. هنگامی که بدن در شرایطی خاص به عنوان مثال در محیطی با دمای بالا قرار بگیرد اگر کاهش دما یا تعریق صورت نگیرد آسیب های جدی و خطرناکی به ارگان های داخلی وارد خواهد شد. اما اگر میزان تعریق بیش از حد معمول باشد و در هر شرایطی اتفاق بیافتد باید به دنبال راهی برای درمان آن بود. بین  تا ۷ درصد از مردم به این اختلال دچار هستند و ۱ یا ۲ درصد از آنها به صورت ژنتیکی به آن مبتلا شده اند. با ما همراه شوید تا به بررسی بیشتر  انواع راه های درمان تعریق کف دست بپردازیم.

برای درمان عرق کف دست چیکار کنیم؟ درمان عرق دست با روش های خانگی

راه های خانگی کاهش تعریق

تعریق در کف دست اگر با علائمی مثل تب، درد قفسه سینه، لرز و تهوع همراه باشد به دلیل وجود یک بیماری زمینه ای ایجاد شده و لازم است حتما به یک پزشک مراجعه شود. اکنون شما را با چند روش خانگی درمان این مشکل آشنا میکنیم.

جوش شیرین

⭕️یکی از کاربردی ترین و بهترین درمان ها برای کاهش میزان تعریق در دست ها استفاده از جوش شیرین است که از آن می توان به عنوان یک راه در دسترس و به صرفه یاد کرد. جوش شیرین تقریبا در تمام خانه ها یافت میشود و به دلیل خاصیت قلیایی بالایی که دارد به سادگی باعث کاهش میزان تعریق و تبخیر آن میشود. دو قاشق غذاخوری جوش شیرین را با مقدار کمی آب ترکیب کنید تا حالت خمیری به خود بگیرد. آن را بر روی دست ها بمالید و بعد از گذشت چند دقیقه بشویید.

سرکه سیب

⭕️سرکه سیب به دلیل توانایی که در تنظیم PH بدن دارد به سادگی میزان آن را تا حد قابل توجهی کاهش خواهد داد. همچنین سرکه سیب با مسدود کردن منافذ باز پوست باعث کاهش تعریق اضافی و بیش از حد در بدن شما میشود. خوردن روزی دو قاشق سرکه سیب، یا مرطوب کردن دست ها به وسیله آن یک راه موثر برای شما خواهد بود.

گلاب

⭕️گلاب یک درمان خانگی قطعی و به صرفه برای درمان تعریق کف دست های شما است. همچنین حس خنگی که گلاب به پوست شما منتقل می کند باعث آرامش هرچه بیشتر شما خواهد شد. مقداری گلاب خاص را با استفاده از پد روی کف دست های خود بمالید و یا چند گلبرگ از گل های محمدی را بجوشانید و گلاب به دست آمده با پد روی دست های خود بمالید.

چای کیسه ای

⭕️چای کیسه ای را در آب جوش قرار دهید و آن را با دست های خود به مدت ۱۰ الی ۱۵ دقیقه نگه دارید. همچنین، استفاده از آن برای شست و شوی دست ها نیز یک راهکار مناسب محسوب میشود. چای کیسه ای با بستن منافذ پوست مانع از تعریق بیش از حد و غیر معمول در دست های شما خواهد شد.

پودر بچه

⭕️پودر تالک یا پودر بچه یک راه درمان قطعی و موثر برای کاهش میزان عرق در کف دست و دیگر نواحی بدن است. این پودر با خشک نگه داشتن دست ها از تعریق بیش از حد جلوگیری میکند. کافی است کمی از این پودر را بر روی دست های خود بپاشید و چند دقیقه صبر کنید، بعد از گذشت مدت زمان کوتاهی نتیجه شگفت آور آن را به سادگی مشاهده خواهید کرد.

در آخر باید بدانید برای کاهش یا درمان تعریق در کف دست ها باید از مصرف انواع غذاهای شیرین، غذاهای تند و نوشیدنی های حاوی کافئین تا حد زیادی پرهیز کنید. از کرم ها و محصولات نفتی یا معطر استفاده نکنید. در هنگام استفاده از دستکش توجه داشته باشد که حتما آن را از پیش شسته باشید.

همچنین بخوانید:  موخوره چیست؟ | راه های مقابله و درمان بیماری موخوره چیست؟
تاریخ انتشار: شنبه 7 مرداد 1402

نظرات کاربران

Loading more posts...
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام مجله یتو و لینک مستقیم بلا مانع است. تمامی تصاویر از سطح اینترنت جمع‌آوری شده‌اند. برای حذف تصاویر با ایدی تلگرام @siz_dah ارتباط برقرار کنید.