علت و درمان خشکی پوست سر چیست؟ + راه خانگی درمان پوسته سر

علت و درمان خشکی پوست سر

 کمبود کدام ویتامین باعث خشکی پوست سر میشود بهترین شامپو برای خشکی پوست سر درمان پوسته پوسته شدن سر نی نی سایت عکس خشکی پوست سر خشکی کف سر نی نی سایت قرص برای خشکی پوست سر درمان خشکی پوست سر در طب سنتی آبرسان پوست سر خشک

خشکی پوست سر یک اختلال بسیار مشابه با خشکی پوست بدن است. این مشکل بیشتر در بین بزرگسالان رایج است ولی مشاهده آن در کودکان غیرممکن نیست. در برخی موارد شوره و پوسته سر باهم اشتباه گرفته میشوند، اما در اصل این دو تفاوت بسیار زیادی با یکدیگر دارند. خشکی پوست سر به دلایل مختلفی ایجاد میشود، که هر کدام را برای شما شرح می دهیم. در این مطلب از سایت یتو قصد داریم به شما در شناخت علت و درمان خشکی پوست سر کمک کنیم. با ما همراه شوید.

درمان خانگی پوسته سر | اصلی ترین دلایل خشکی پوست سر

نشانه خشکی پوست سر چیست؟

خشکی پوست سر می تواند عوارضی همچون ریزش مو را با خود به همراه داشته باشد. پس هرچه زودتر آن را تشخیص دهید زودتر به درمان آن دست پیدا میکنید. در ادامه علائم خشکی پوست سر را به شما معرفی میکنیم.

🔵التهاب و قرمزی پوست سر

🔵پوسته پوسته شدن

🔵خارش در ناحیه پوست سر

🔵شوره زدن

علت خشکی پوست سر چیست؟

خشکی پوست سر به دلایل مختلفی ایجاد میشود. دلایل ایجاد خشکی پوست سر عبارت اند از:

🔴حمام کردن با آب داغ

🔴استفاده از ابزار حرارتی نظیر سشوار و اتوی مو

🔴استفاده در مدت زمان طولانی از شامپو های شیمیایی و نامناسب

🔴عدم مراقبت صحیح از موها

🔴کمبود مواد مغذی و رژیم غذایی نامناسب

🔴آب و هوای نامناسب

🔴عفونت قارچی

🔴محصولات بی کیفیت

راه جلوگیری از خشکی پوست سر

برای جلوگیری از ایجاد خشکی در پوست سر راه های مختلف و بسیار ساده ای وجود دارد. این راه ها عبارت اند از:

همچنین بخوانید:  براقی و شادابی مو با استفاده از گلیسیرین؛ دستورالعمل تهیه اسپری موی گلیسیرین

🟢استفاده از شامپوهایی با کیفیت بالا

🟢نظافت صحیح پوست سر و موها

🟢کاهش یا عدم استفاده از مواد شیمیایی مثل تافت و ژل های سر

🟢رژیم غذایی سالم و مغذی

🟢آبرسانی به پوست سر از طریق ماسک های آبرسان

🟢پرهیز از استفاده طولانی مدت از وسایل حرارتی

🟢جلوگیری از حضور در شرایط بد آب و هوایی

شوره و پوسته سر چه تفاوتی باهم دارند؟

شوره و پوسته سر علائم مشابهی دارند به عنوان مثال هر دوی آنها همراه با خارش و ریزش مو هستند. همین شباهت بسیار زیاد باعث شده بسیاری از مردم در تشخیص این دو از هم دچار مشکل شوند. البته با وجود این شباهت آنها تفاوت هایی نیز با یکدیگر دارند، مثلا ریزش پوسته های سر در اثر ابتلا به پوسته به شکل کوچکتر و سفیدتر است ولی پوسته های ناشی از شوره می تواند به رنگ زرد و روغنی باشد.

چند درمان طبیعی خشکی پوست سر

استفاده از روغن های طبیعی

روغن های گیاهی تاثیر موثری در از بین بردن خشکی پوست سر دارند. روغن هایی مثل روغن نارگیل، زیتون، روغن بادام و روغن درخت چای. استفاده از این روغن ها باعث آبرسانی فوق العاده به موها و پوست سر شده و تا حد زیادی باعث ایجاد لطافت و رطوبت خواهد شد. مقداری از این روغن ها به شامپوی خود اضافه کنید.

استفاده از سرکه

سرکه یک عامل کشنده برای باکتری ها و قارچ های ناحیه پوست سر است و به همین دلیل سبب رفع خارش سر خواهد شد. سرکه سیب به طور خارق العاده ای باعث از بین رفتن پوسته سر میشود. مقداری سرکه پنج دقیقه پیش از حمام کردن به موهای خود بمالید تا نتیجه شگفت انگیز آن را مشاهده کنید.

شامپوی مناسب

شامپو نقش پررنگی در آسیب یا حفاظت از موها دارند. بهتر است در زمان انتخاب شامپو دقت لازم را به خرج دهید و یک شامپوی مناسب و کاربردی برای جلوگیری یا درمان پوسته سر خریداری کنید.

چه زمانی به پزشک مراجعه کنیم؟

خشکی پوسته سر با علائمی مثل خارش و التهاب همراه است. پیشنهاد ما به شما این است که در صورت مشاهده اولین علائم به پزشک مراجعه کنید و از انجام خودسرانه درمان ها پرهیز کنید تا بیشتر باعث آسیب نشوید. زیرا این کار می تواند تا حد زیادی آسیب وارده را افزایش دهد و گاها تاثیرات جبران ناپذیری از خود برجای گذارد.

همچنین بخوانید:  مناسب ترین خوراکی ها برای درمان فشار خون بالا | با خوردن این ها فشارت پایین میاد
تاریخ انتشار: جمعه 10 شهریور 1402

نظرات کاربران

Loading more posts...
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام مجله یتو و لینک مستقیم بلا مانع است. تمامی تصاویر از سطح اینترنت جمع‌آوری شده‌اند. برای حذف تصاویر با ایدی تلگرام @siz_dah ارتباط برقرار کنید.