پیشگیری از ابتلا به آلزایمر را بیاموزید + راه ساده جلوگیری

روش پیشگیری از آلزایمر


ویتامین جلوگیری از الزایمر
برای پیشگیری از آلزایمر چه بخوریم
برای جلوگیری از فراموشی چه بخوریم
قرص تقویت حافظه و جلوگیری از آلزایمر
تمرین های جلوگیری از آلزایمر
جلوگیری از آلزایمر و تقویت حافظه
داروی پیشگیری از آلزایمر

آلزایمر امروزه به یکی از شایع ترین و خطرناک ترین بیماری ها در سطح جهانی تبدیل شده. بر اساس آمار های به دست آمده این بیماری تا به امروز ۳۲ درصد از سالمندان بالای ۸۵ سال را درگیر کرده و خوب است بدانید ۵ درصد از افرادی که گرفتار آلزایمر شده اند کمتر از ۶۵ سال سن دارند، یعنی این بیماری صرفا مخصوصا افراد مسن نیست و می تواند افراد کم سن و سال و جوان را نیز به خود درگیر کند. تا به امروز هیچ راه صد در صدی در زمینه جلوگیری از ابتلا به آلزایمر کشف نشده، اما به وسیله تغییرات مثبت در سبک زندگی آن را به تاخیر انداخت و از پیشروی آلزایمر تا حد زیادی جلوگیری کرد. ما قصد داریم شما را با انواع راه و روش پیشگیری از آلزایمر آشنا کنیم. با ما همراه شوید.

برای جلوگیری از آلزایمر چی بخوریم؟ تمرین  جلوگیری از الزایمر در جوانی

راه های پیشگیری از آلزایمر

بر اساس مطالعات و آزمایشات انجام شده توسط متخصصان چندین روش پیشگیری از آلزایمر در جوانی و کاهش سرعت پیشرفت آن در سنین بالاتر کشف شده، که در ادامه به بررسی بیشتر آنها می پردازیم.

رژیم غذایی سالم

برخی متخصصان با انجام تحقیقات در زمینه آلزایمر ثابت کرده اند می توانیم با رعایت رژیم غذایی مدیترانه ای تا حد زیادی از ابتلا به آلزایمر جلوگیری کنیم، زیرا بیشتر خوراکی های موجود در این رژیم جزو مواد غذایی تاثیر گذار بر روند پیشروی آلزایمر هستند.

غلات کامل، میوه ها و سبزیجات، ماهی و صدف، آجیل و روغن های سالم همگی حاوی مقادیر بسیار بالایی از فیبر و آنتی اکسیدان هستند. این مواد از طریق نابود کردن رادیکال های آزاد تا حد زیادی باعث کاهش ایجاد زوال عقلی در افراد میشوند.

تمرینات موثر در جلوگیری از آلزایمر

انجام برخی فعالیت های مغزی باعث داشتن مغزی پویا و فعال شده و تا حد بسیار زیادی از ایجاد آسیب، زوال و تحلیل عقلی جلوگیری می کند. تمرین هایی نظیر:

همچنین بخوانید:  چرا باید از سرم ویتامین C استفاده کنیم؟ | همه چیز در مورد استفاده از سرم ویتامین C

🟩طبیعت گردی و گردش در موزه ها

🟩فراگیری زبانی غیر از زبان مادری

🟩چیدن پازل و حل جدول

🟩خواندن روزنامه

🟩گوش دادن به رادیو و پادکست.

تا حد زیادی شما را در برابر آلزایمر ایمن می سازد و با ایجاد نورون و مسیر عصبی سبب تقویت حافظه شما خواهد شد.

افزایش مشارکت اجتماعی

سالمندان و افرادی که بیشتر زمان خود را در خانه و تنهایی سپری می کنند دو برابر بیشتر از سالمندانی که با دیگر افراد مشارکت دارند و بیشتر سفر می کنند در معرض ابتلا به آلزایمر قرار دارند. داشتن مشارکت اجتماعی و برقراری ارتباط با دیگران باعث افزایش سلامت ذهنی، جسمی، احساسی و تقویت میزان حافظه می شود.

ترک سیگار و الکل

اولین قدم برای فرار از چنگال آلزایمر فراموشی کامل سیگار و الکل است. با پزشک خود مشورت کنید و با کنار گذاشتن سیگار و الکل تا حد زیادی خطر و احتمال ایجاد آلزایمر را در خود کاهش دهید. دخانیات به دلیل افزایش میزان رادیکال های آزاد می توانند به سادگی در ابتلای شما به آلزایمر نقش پررنگی داشته باشند.

دارو های طب سنتی

طب سنتی در زمینه جلوگیری از آلزایمر چند راهکار بسیار کاربردی به شما پیشنهاد می دهد که عبارت اند از:

🟦طب سوزنی

🟦ماساژ

🟦عطر درمانی

🟦استفاده از گیاهانی مثل جینکو، هوپرزین آ، جینسینگ و بادرنجبویه

دارو های گیاهی گفته شده امروزه به صورت قرص نیز ارائه می شوند ابتدا با یک متخصص طب سنتی مشورت کنید و در صورت نبود مشکل از آنها استفاده کنید.

ورزش های هوازی

انجام ۳۰ دقیقه تمرین ورزشی مثل پیاده روی و پیلاتس باعث کاهش احتمال ابتلا به آلزایمر و بهبود خلقیات افراد سالمند می شود. طی تحقیقات انجام شده بر روی ۶۰۰۰ زن مشخص شده خانم هایی با تحریک بیشتر کمتر به آلزایمر مبتلا می شوند. همچنین انجام ورزش هایی نظیر یوگا، تاچی و تمدد اعصاب با کاهش سطح استرس شما را از آلزایمر دور میکند.

چند نکته در زمینه جلوگیری از ابتلا به آلزایمر

🟪اگر سابقه خانوادگی و ژنتیکی ابتلا به آلزایمر دارید با مشاهده اولین نشانه ها به پزشک مراجعه کنید.

همچنین بخوانید:  نحوه انتخاب مناسب ترین شامپو برای شوره سر؛ راهنمای استفاده از شامپو ضد شوره

🟪سن ابتلا به آلزایمر به طور معمول بالای ۸۵ سال است ولی ابتلا در سنین زیر ۶۵ هم مشاهده شده.

🟪امکان پیشگیری از آلزایمر به وسیله طب سنتی تا حد زیادی امکان پذیر است.

🟪مصرف غذاهای حاوی فولات و ویتامین B برای پیشگیری از آلزایمر ارثی مهم است.

در آخر به شما توصیه می کنیم خطر ابتلا به آلزایمر را خصوصا در صورت وجود آن در اقوام نزدیک جدی بگیرید و در صورت مشاهده اولین نشانه ها مثل فراموشی زمان و مکان، مشکل در انجام امور روزمره و کاهش قدرت حافظه به یک پزشک متخصص مراجعه کنید.

تاریخ انتشار: چهارشنبه 14 تیر 1402

نظرات کاربران

Loading more posts...
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام مجله یتو و لینک مستقیم بلا مانع است. تمامی تصاویر از سطح اینترنت جمع‌آوری شده‌اند. برای حذف تصاویر با ایدی تلگرام @siz_dah ارتباط برقرار کنید.