علت و درمان درد قفسه سینه سریع و قطعی + درد ناشی از معده درد

علت و درمان درد قفسه سینه 


درمان درد قفسه سینه وسط
درد قفسه سینه ناشی از معده
برای درد قفسه سینه چه قرصی بخوریم
برای درد قفسه سینه چه بخوریم
درد وسط قفسه سینه نشانه چیست نی نی سایت
درمان درد قفسه سینه سمت راست
درمان درد قفسه سینه ناشی از معده
درد جناغ قفسه سینه

 

درد قفسه سینه از جمله درد های شایعی است که اغلب ما حداقل یکبار آن را تجربه کرده ایم اما درد قفسه سینه نشانه چیست و چرا ایجاد می شود. اکثر دردهای قفسه سینه ناشی از سبک زندگی نادرست شهرنشینی، کاهش تحرک و تغذیه ناسالم است. ما در این مطلب به بررسی علت و درمان درد قفسه سینه میپردازیم. با ما همراه شوید.

برای درد قفسه سینه چه بخوریم؟ درمان درد وسط قفسه سینه

علت درد وسط قفسه سینه چیست؟

درد قفسه سینه در اصل یک احساس تیر کشیدن در هر تنفس است. امکان دارد این درد با دلایل مختلفی ایجاد شده باشد ولی اولین حدس افراد در این شرایط وجود بیماری قلبی است. درد ناشی از بیماری های قلبی بسیار خطرناک بوده و به همین دلیل بهترین کار در مواجه با این درد مراجعه به پزشک است.

مشکلات قلبی

مشکلات قلبی اغلب به دلیل وجود لخته های خون در رگ ها و مانع شدن آن ها از خونرسانی است. درد در ناحیه قفسه سینه اگر به دلیل وجود مشکلات قلبی باشد اغلب در سمت چپ سینه همراه با تنگی نفس، تغییر میزان ضربان قلب و سرگیجه همراه خواهد بود. در ادامه چند بیماری قلبی با علائم درد قفسه سینه را به شما معرفی میکنیم.

🟣آنژین صدری: آنژین اغلب به دلیل انسداد عروق و افت میزان خونرسانی به قلب اتفاق می افتد. این حالت با حمله قلبی متفاوت است اما می تواند نشانه ای از بروز حمله قلبی باشد. آنژین آسیب جدی و دائمی به عضلات قلب وارد نمی کند، با احساس سوزش و فشار در قفسه سینه همراه است و با استراحت بهبود پیدا می کند.

🟣پریکاردیت: پریکاردیت در اصل یک بیماری التهابی در عضلات قلب است. این بیماری یک عارضه خود ایمنی است که در اثر غذا خوردن و خوابیدن با تشدید درد همراه است. درد ناشی از پریکاردیت تا ناحیه شانه و گردن گسترش پیدا میکند.

🟣میوکاردیت: میوکاردیت مانند پریکاردیت یک التهاب عضلانی در قلب است، که تا حد زیادی باعث بروز درد در قفسه سینه میشود. میوکاردیت علاوه بر درد قفسه سینه علائمی مثل تب، خستگی و اختلال در تنفس را با خود به همراه دارد.

مشکلات گوارشی

برخی از بیماری های گوارشی نظیر زخم‌ معده، رفلاکس‌های گوارشی و سوزش سردل عوارضی نظیر درد در قفسه سینه ایجاد میکنند. این درد ها اغلب با درد های ناشی از مشکلات قلبی اشتباه گرفته میشود. برای تشخیص بهتر تفاوت این دو درد خوب است با برخی دیگر از نشانه های بیماری های گوارشی نظیر اختلال در بلعیدن، طعم تلخ ناشی از اسید و سوزش گلو و قفسه سینه آشنا باشید.

همچنین بخوانید:  طرز تهیه ماسک موی ضد موخوره؛ برای همیشه از دست موخوره خلاص شو

مشکلات تنفسی

برخی بیماری های تنفسی نظیر آسم، وپنوما مدیا استیتوم و پنوموتوراکس و پنومونی مشکلاتی نظیر تنگی نفس و درد در قفسه سینه را با خود به همراه دارند.

 

🟠آسم: بیماری آسم با التهاب در ناحیه تنفسی همراه است و به همین دلیل تا حد زیادی باعث تنگی نفس، حمله های آسم، سرفه، خس خس و بروز عارضه پنومو مدیاستینوم و پنوموتوراکس میشود.

🟠کرونا: کرونا با علائم ضعیفی نظیر آبریزش بینی و سرفه شروع و ممکن است با علائم شدیدی نظیر بدن درد، تنگی نفس و عفونت ریوی همراه شود که می تواند باعث ایجاد درد شدید در قفسه سینه شود.

اضطراب

موقعیت های تنش زا و قرار گرفتن در شرایط پر استرس می تواند گاهی به حدی زیاد شود که توانایی انجام کار های معمول و روزانه را از فرد سلب کند. درد در زیر سینه سمت چپ، احساس کشیدگی در عضلات قلب و وجود درد تا حتی چند روز بعد و احساس درد به صورت نقطه ای در مرکز و سمت چپ قفسه سینه می توانند به دلیل اضطراب ایجاد شوند.

بهترین راه درمان درد قفسه سینه

در ادامه چند راه برای کاهش میزان درد قفسه سینه با شما معرفی میکنیم.

🟡با استفاده از کیسه یا کمپرس سرد می توانید درد ناشی از کشیدگی عضلات قفسه سینه را تا حد زیادی کاهش دهید. حس سرما در عضلات با ایجاد انقباض درد را در ناحیه مرکزی قفسه سینه تسکین می دهد.

🟡با نوشیدن ترکیب شیر و بادام درد قفسه سینه ناشی از رفلاکس معده بهبود پیدا میکند.

🟡مقداری جوش شیرین را در کمی آب حل کرده و میل کنید. این ترکیب می تواند درد قفسه سینه ایجاد شده به دلیل افزایش اسید معده را کنترل کند.

🟡افزودن یک قاشق چایخوری زعفران و کمی عسل به شیر داغ می تواند درد قفسه سینه را به دلیل داشتن خواص ضد التهابی زردچوبه تا حد زیادی کاهش دهد.

در آخر توجه داشته باشید اگر درد قفسه سینه شما شدید و پایدار باشد، بهترین کار مراجعه به پزشک متخصص خواهد بود. همچنین چند روش گفته شده در بالا تنها در صورت وجود نداشته عارضه جدی باعث درمان خواهند شد در غیر این صورت بهتر است مشکل خود را با یک قلب عروق یا گوارش در میان بگذارید.

همچنین بخوانید:  نکات مهم و کاربردی در رعایت بهداشت ناخن؛ راه های تقویت و مراقبت از ناخن ها
تاریخ انتشار: سه شنبه 13 تیر 1402

نظرات کاربران

Loading more posts...
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام مجله یتو و لینک مستقیم بلا مانع است. تمامی تصاویر از سطح اینترنت جمع‌آوری شده‌اند. برای حذف تصاویر با ایدی تلگرام @siz_dah ارتباط برقرار کنید.