درمان خانگی و فوری برای سردرد + راه درمان سردرد میگرنی

درمان خانگی سردرد

 درمان فوری سردرد شدید درمان سردرد شدید در خانه برای درمان سردرد چه بخوریم بهترین دارو برای درمان سردرد عصبی درمان سردرد پیشانی و چشم درمان سردرد ناشی از گوشی درمان خانگی سردرد پیشانی و چشم نوشیدنی برای رفع سردرد

سردرد یکی از شایع ترین مشکلاتی است که اغلب ما حداقل چندین بار با آن رو به رو شده ایم. گاهی درد ناشی از این مشکل می تواند تا حدی شدت پیدا کند که توانایی فرد در انجام امورات و کارهای روزمره را تا حد زیادی کاهش دهد. سردرد در اثر عوامل مختلفی نظیر استرس و اضطراب، فشار عصبی، کم خوابی، میگرن و یا دیگر مشکلات جسمی ایجاد میشود. برای خلاصی از این درد انواع راه های شیمیایی، دارویی و خانگی وجود دارد، اما همه ما میدانیم راه های شیمیایی و دارویی اغلب با عوارض مربوط به خود همراه هستند. در این مطلب ما قصد داریم انواع راه های خانگی خلاص شدن از سردرد را به شما معرفی کنیم. با ما همراه شوید.

برای درمان سردرد چه بخوریم؟ درمان فوری سردرد شدید در خانه

علت ایجاد سردرد چیست؟

سردرد ممکن است در اثر عوامل متفاوتی ایجاد شود که با کنترل برخی از آنها می توان تا حد زیادی از بروز این مشکل جلوگیری کرد. از جمله علل ایجاد سردرد می توان به موارد زیر اشاره کرد.

🟡عدم تعادل هورمونی

🟡استرس

🟡حساسیت به مواد غذایی

🟡سابقه خانوادگی

🟡عوامل محیطی مثل ادکلن هایی با بوی تند، دود دخانیات و مواجهه با بوی مواد شیمیایی

🟡بیماری هایی مثل سرماخوردگی، عفونت سینوس ها و عفونت گلو

راه های خانگی درمان سردرد

در ادامه راه های خانگی درمان سردرد را به شما معرفی میکنیم. این راه ها بسیار ساده و دردسترس و بدون عوارض هستند.

نوشیدن آب

🟢یکی از اصلی ترین دلایل سردر خصوصا در افراد مبتلا به میگرن کم آبی است. کم آبی و کاهش هیدراتاسیون بدن تا حد زیادی باعث ایجاد سردرد های تنشی و میگرنی میشود. به طور کلی نوشیدن آب در هنگام سردر می تواند تا حد زیادی علائم آن را کاهش دهد همچنین نوشیدن آب افزایش تمرکز و عدم تحریک پذیری را با خود به همراه دارد. با مصرف آب و مواد غذایی حاوی آب می توانید تا حد زیادی این مشکل را بهبود بخشیده و از ایجاد آن جلوگیری کنید.

مصرف منیزیم

🟢کمبود منیزیم در بدن می تواند تا حد زیادی احتمال ابتلا به سردرد را افزایش دهد. طی تحقیقات انجام شده افرادی که منیزیم کافی در بدن خود دارند خیلی کمتر از دیگر افراد به سردرد دچار می شوند. همچنین منیزیم یک ماده معدنی بسیار مهم است که کاهش میزان آن در بدن می تواند در کنترل قند خون و ارسال پیام های عصبی ایجاد مشکل کند. مصرف روزانه ۶۰۰ میلی گرم سیترات منیزیم می تواند به عنوان یک داروی ایمن و بدون عوارض برای درمان سردرد محسوب شود.

خواب کافی

🟢کم خوابی یا خوابیدن بیش علاوه بر تاثیر منفی که بر روی سلامت فرد بر جای میگذارد می تواند تا حد زیادی باعث سردرد های تنشی شود. افرادی که روزانه کمتر از شش ساعت و تا بیشتر از نه ساعت می خوابند خیلی بیشتر نسبت به سایر افراد دچار سردرد میشوند. به طور کلی خوابیدن بین هفت تا نه ساعت در طی شبانه روز یک ضامن برای کاهش میزان سردرد های شما محسوب میشود.

کمپرس سرد

🟢کاهش دما در نقاط مبتلا به درد باعث کاهش میزان رگ های خونی و انتقال پیام عصبی درد میشود. در زمان ابتلا به سردر یک کمپرس سرد را بر روی نواحی گردن و سر خود قرار دهید، این کار تا حد بسیار زیادی میزان التهابات ناشی از درد را کمتر میکند.استفاده از کمپرس سرد یکی از سریع ترین راه های خانگی به منظور کاهش ودرمان سردرد است.

چای زنجبیل

🟢هنگام نوشیدن چای در زمان سردر مقداری زنجبیل به آن اضافه کنید. زنجبیل دارای خاصیت ضد التهابی و آنتی اکسیدانی است و به همین دلیل می تواند تهوع،استفراغ و دیگر علائم ناشی از سردرد را به سادگی کاهش دهد.

مصرف چای و قهوه

🟢استفاده از کافئین در طول روز باعث کاهش میزان سردر، افزایش هوشیاری، انقباض رگ های خونی و بهتر شدن خلق و خوی افراد میشود. مصرف این نوشیدنی به طور متعادل می تواند کمک زیادی به شما در کاهش درد ناشی از سردردهای میگرنی بکند. همچنین توجه داشته باشید قطع یکباره مصرف کافئین خود از جمله دلایل ایجاد سردرد های مزمن و ناراحت کننده است.

محدود کردن مصرف الکل

🟢مصرف الکل یکی از جدی ترین دلایل ایجاد سردرد در افراد است. الکل باعث گشاد شدن رگ های خونی و جریان شدید تر خون در سر و در نتیجه ایجاد سردرد های مزمن می شود. همچنین مصرف الکل باعث ادرار مکرر و خروج مایعات از بدن خواهد شد. بنابراین کاهش میزان مصرف الکل یک راه بسیار عالی برای کاهش سردرد است.

در آخر بهتر است بدانید راه های خانگی کنترل سردرد بدون عوارض و مشکل است. این مشکل در بیشتر مواقع با کمی تغییر در سبک زندگی به سادگی قابل حل شدن و جلوگیری کردن است. با وجود این که مصرف دارو های شیمیایی در این زمینه بیشتر مورد استفاده قرار میگیرند اما درمان های خانگی راهی مطمئن تر و ایمن تر در زمینه درمان سردرد هستند.

همچنین بخوانید:  چرا باید بهداشت دست را رعایت کنیم؟ | معرفی روش‌ های جوانسازی پوست دست
تاریخ انتشار: یکشنبه 11 تیر 1402

نظرات کاربران

Loading more posts...
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام مجله یتو و لینک مستقیم بلا مانع است. تمامی تصاویر از سطح اینترنت جمع‌آوری شده‌اند. برای حذف تصاویر با ایدی تلگرام @siz_dah ارتباط برقرار کنید.