درمان قارچ ناخن به طور قطعی + درمان های خانگی و سریع قارچ ناخن

درمان خانگی قارچ ناخن


قویترین پماد ضد قارچ ناخن نی نی سایت
درمان قارچ ناخن دست بعد از کاشت
درمان سریع قارچ ناخن نی نی سایت
درمان قارچ ناخن با الکل
درمان قارچ ناخن با وایتکس
ایا قارچ ناخن دست خطرناک است
درمان سریع قارچ ناخن شست پا
درمان قارچ ناخن دکتر خیراندیش

به عنوان یکی از مشکلات عفونی شایع دز زمینه ناخن ها خصوصا ناخن پا میتوان به قارچ ناخن اشار کرد. این قارچ در ناخن ها باعث ایجاد نقاط زرد یا سفید رنگ میشود و اغلب در ناخن پا به دلیل وجود محیط مناسب تر بیشتر رشد میکند. قارچ ناخن بجز در مواردی که لمس شود درد ندارد و از نوک ناخن شروع و به قسمت انتهایی آن می رسد. عمده دلایل ایجاد کننده این مشکل کاشت های غیر اصولی، محیط مرطوب، سیستم ایمنی ضعیف و عدم رعایت بهداشت به طور صحیح هستند. هنگام مشاهده اولین علائم از حضور این مشکل باید برای درمان آن اقدام کنید. با ما همراه شوید تا راه های درمان و خلاصی از این مشکل را به شما معرفی کنیم.

درمان سریع قارچ‌ دست و پا | درمان ساده خانگی

درمان خانگی

در ادامه چند راه خانگی ساده به منظور رفع قارچ‌پا را به شما معرفی میکنیم. با ما همراه شوید.

روغن درخت چای

🟠چند قطره روغن رخت چای را بر روی پنبه یا پد بریزید و دوبار در روز تا زمان بهبود کامل از آن استفاده کنید. روغت درخت چای طبق مطالعات انجام شده دارای خواص ضد قارچ و ضد باکتری بسیار قوی است که در بهبود قارچ پا خصوصا قارچ های سبز رنگ بسیار موثر عمل میکند.

روغن پونه کوهی

🟠تیمول یکی از مواد فوق العاده موثر در درمان قارچ های ناخن است. این ماده طبق مطالعات انجام شده در روغن پونه کوهی تا حد زیادی وجود دارد. به همین دلیل استفاده از روغن پونه کوهی می تواند یک راه درمان عالی برای قارچ های ناخن محسوب شود. به منظور استفاده از این روغن باید چند قطره از آن را روی پنبه ریخته و مستقیما بر روی ناخن قرار دهید. همچنین میتوانید روغن درخت چای و روغن پونه کوهی را باهم مخلوط کنید اما بهتر است بدانید استفاده نادرست از این ترکیب باعث ایجاد حساسیت های پوستی میشود.

عصاره برگ زیتون

🟠یک راه موثر در بهبود قارچ ناخن عصاره برگ زیتون است، به این منظور برگ زیتون را بکوبید و آن را بر روی ناخن مبتلا شده به قارچ قرار دهید. همچنین می توانید از کپسول برگ زیتون نیز استفاده کنید اما باید تجه داشته باشید در زمان استفاده از آن مقدار زیادی آب بنوشید. اولئوروپئین یکی از مواد موجود در برگ زیتون و دارای خواض ضد میکروبی و ضد قارچی است. این ماده در عصاره برگ زیتون به طور فراوانی یافت میشود و می تواند قارچ های موجود در ناخن ها را از بین ببرد.

سیر

🟠سیر یک ماده سر شار از خواص ضد قارچی و ضد میکروبی است که می توان از آن به عنوان درمانی برای قارچ‌ ناخن یاد کرد. به منظور رفع قارچ ناخن با استفاده از سیر باید چند حبه از آن را خورد کرده و به حالن پوره در بیاورید سپس ان را به مدت ۳۰ دقیقه بر روی ناخن قرار دهید. این کار را هروز انجام دهید تا به نتیجه دلخواه خود برسید.

جوش شیرین

🟠مقداری جوش شیرین را با آب ترکیب کنید و بر روی ناخن مبتلا به قارچ قرار دهید، بعد از گذشت ۱۵ دقیقه آن را ابکشی کنید. جوش شیرین یکی از مواد از بین برنده رطوبت است پس تا حد زیادی به رفع این مشکل کمک میکند. همچنین خاصیت ضد قارچی جوش شیرین از پیشروی قارچ ها جلوگیری میکند.

آب لیمو

🟠یکی از بهترین راه ها به منظور درمان قارچ ناخن پا استفادا از جوش آبلیمو است. این ماده خوراکی در تمام‌ منازل بد سای پدگی یافت میشود. آبلیمو تا حد زیادی اسید سیتریک در خود دارد که باعث کاهش قارچ ناحن ها میشود. همچنین ابلیمو از رشد و تکسیر باکتری ها و قارچ ها جلوگیری میکند.

در این مقاله پنج مورد از راه های درمان قارچ ناخن را به شما معرفی کردیم‌ اما لازم است بدانید استفاده نادرست از این راه ها ممکن است نتیجه عکس از خود باقی بگذارد . باتر است پیش از هر اقدامی با یک پزشک متخصص مشورت کنید.

همچنین بخوانید:  اگزمای دست چیه و چگونه درمان میشه؟ | این مطلب خوب و کامل رو از دست نده
تاریخ انتشار: شنبه 10 تیر 1402

نظرات کاربران

Loading more posts...
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام مجله یتو و لینک مستقیم بلا مانع است. تمامی تصاویر از سطح اینترنت جمع‌آوری شده‌اند. برای حذف تصاویر با ایدی تلگرام @siz_dah ارتباط برقرار کنید.