درمان خانگی عرق سوز شدن به صورت قطعی + راه سریع و ساده

درمان عرق سوز شدن


سریعترین راه درمان عرق سوز
وازلین برای عرق سوز شدن
بهترین پماد برای عرق سوز شدن کشاله ران
پماد برای عرق سوز شدن بزرگسالان
درمان قطعی عرق سوز
برای عرق سوز شدن چی خوبه
پماد برای عرق سوز شدن واژن

عرق کردن یکی از ساز و کار های مهم و اساسی به منظور حفاظت از بدن و اندام های داخلی در مواجهه با گرمای شدید است. اما گاهی در نتیجه عرق کردن شدید فرد عرق سوز میشود. هنگامی که غدد ترشح عرق در سطح پوست مسدود شوند عرق نمی توانید به سطح پوست رسیده و تبخیر شود در این صورت فرد دچار عارضه عرق سوز شدن میشود. عوارض و نشانه های عرق سوز شدن شامل قرمزی، تاول، خارش و التهاب در فرد میشود. عرق سوز شدن یکی از مشکلات شایع و معمول در فصول گرم سال خصوصا تابستان است. در این مطلب ما علت و درمان خانگی عرق سوز شدن را همراه شما بررسی میکنیم.

سریع ترین راه درمان عرق سوز شدن | بهترین درمان خانگی برای عرق سوز شدن

علت عرق سوز شدن چیست؟

عرق سوز شدن اغلب به دلایل مختلفی در فرد رخ میدهد همانطور که قبل تر گفتیم یکی از دلایل آن انسداد منافذ خروج قطرات عرق و عدم تبخیر آنها است. همچنین داشتن اضافه وزن و عدم گردش هوا در مناطقی از بدن مثل داخل ران، زیر بغل و زیر سینه یا ایجاد اصطکاک و سایش باعث ایجاد التهاب و عرق سوز شدن میشود. پوشیدن لباس های جذب و برخی از محصولات بهداشتی نظیر لوسیون های بدن و در آخر نداشتن تعادل هورمونی خصوصا در بین خانم ها باعث ایجاد این مشکل به صورت گسترده یا جزئی خواهد شد. موارد زیر نیز ممکن است در بروز التهاب نقش داشته باشد.

🟣یائسگی

🟣دیابت

🟣کمبود قند خون

همچنین بخوانید:  موثرترین روش های درمان جوش‌ های سر سفید روی بینی + راهکار طبیعی و عملی

🟣مصرف دارو های هورمونی و ضد بارداری

🟣پرکاری تیروئید

🟣مصرف داروهای ضد افسردگی

🟣مصرف داروهای میگرن

🟣اضطراب و استرس

جلوگیری از بروز عرق سوز شدن

کاهش رطوبت محیط، خصوصا محیطی که زمان زیادی را در آن سپری میکنید.

عدم استفاده از غذاهای چرب، الکل، کافئین و مواد غذایی حاوی چاشنی.

در محیطی با تهویه مناسب بخوابید، زیرا تعریق در هنگام خواب چند برابر بیشتر از حالت عادی است.

کاهش میزان استرس تا حد زیادی با استفاده از یوگا و مدیتیشن.

شیو کردن موهای زائد خصوصا در ناحیه تناسلی.

حمام کردن به صورت روزانه و استفاده از اسکراب ها حداقل دوبار در هفته.

نوشیدن آب کافی حداقل هشت تا ۱۲ لیوان در طول روز.

استفاده از لباس های نخی و پرهیز از پوشیدن انواع لباس مخصوصا لباس های زیر پلاستیکی.

داشتن تناسب اندام و پرهیز از پوشیدن لباسهای تنگ در هنگام انجام تمرینات ورزشی.

درمان خانگی عرق سوز شدن

در ادامه با معرفی چند راه خانگی به شما برای درمان التهابات ناشی از عرق سوز شدن کمک میکنیم.

کمپرس سرد

کمپرس آب سرد با کاهش میزان التهاب باعث بهبود ناحیه عرق سوز شده میشود. به همین منظور می توانید از تکه های یخ استفاده کنید، بهتر است آنها را داخل نایلون یا پارچه قرار دهید تا از افزایش حساسیت پوست ناحیه مورد نظر جلوگیری کرده باشید. این کمپرس را به مدت پنج تا ده دقیقه بر روی قسمت عرق سوز شده قرار دهید. استفاده از یک پارچه نخی خیس شده با آب خنک نیز میتواند موثر باشد. شستن محل عرق سوز شده با آب خنک در فاصله هر شش ساعت میتواند تا حد زیادی به بهبود ناحیه عرق سوز شده کمک کند.

جوش شیرین

🔴جوش شیرین را همراه با کمی آب سرد مخلوط کنید و با یک پنبه یا پارچه بر روی محل عرق سوز شده قرار دهید. استفاده از این روش به صورت روزانه باعث بهبود و التهاب ناشی از عرق سوز شدن میشود. جوش شیرین به دلیل خواص لایه برداری که دارد منافذ بسته شده را باز و راه خروج قطرات عرق را ایجاد میکند.

خیار

🔴خیار را رنده کرده و همراه با کمی آبلیمو مخلوط کنید، ترکیب به دست آمده را بر روی ناحیه عرق سوز شده قرار دهید. انجام این کار سه بار در روز به مدت ده دقیقه باعث از بین رفتن سوزش و خارش ناشی از عرق سوز شدن میشود. همچنین میتوانید از برش های ورقه ای خیار نیز استفاده کنید. رطوبت و خنکی خیار باعث تاثیر بسیار زیاد آن در بهبود و رفع التهابات ناشی از عرق سوز شدن میشود.

ماست

🔴ماست یکی از موثر ترین مواد در بهبود عوارض ناشی از عرق سوز شدن و همچنین سوختگی به وسیله آفتاب است. این ماده به دلیل خواص ضد قارچی و ضد باکتری که دارد می تواند قرمزی و سوختگی و خارش را از بین ببرد. از ماست خنک روزانه استفاده کنید و آن را به مدت ۱۵ دقیقه بر روی ناحیه عرق سوز شده قرار دهید، بعد از گذشت این مدت آن را آبکشی کنید.

گلاب

🔴مقداری گلاب عسل و آب سرد را باهم مخلوط کنید سپس آن را داخل فریزر قرار دهی تا یک بزند. این مواد یخ زده را بر روی ناحیه عرق سوز شده قرار دهید. گلاب باعث تنظیم ph پوست و باز شدن منافذ مسدود شده میشود.

آرد نخودچی

🔴آرد نخودچی و کمی آب را مخلوط کنید تا یک ماده خمیری شکل ایجاد شود. خمیر را بر روی قسمت عرق سوز شده قرار دهید و بعد از گذشت ۱۵ دقیقه آبکشی کنید.

در آخر باید بدانید استفاده نادرست از روش های خانگی می تواند تا حد زیادی باعث بدتر شدن این مشکل شده و نتیجه عکس از خود برجای گذارد. بهتر است پیش از استفاده از راه های خانگی یا در صورت نگرفتن نتیجه دلخواه از طریق آنها با یک پزشک متخصص صحبت کنید.

همچنین بخوانید:  خواص زرده تخم مرغ برای موها چیه؟ | همه چیز در مورد این ماده غذایی دوست داشتنی
تاریخ انتشار: شنبه 10 تیر 1402

نظرات کاربران

Loading more posts...
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام مجله یتو و لینک مستقیم بلا مانع است. تمامی تصاویر از سطح اینترنت جمع‌آوری شده‌اند. برای حذف تصاویر با ایدی تلگرام @siz_dah ارتباط برقرار کنید.