درمان خانگی عرق کردن زیاد را به سادگی یاد بگیرید + علت تعریق بیش از حد

درمان عرق کردن زیاد


عرق کردن در سرماخوردگی
علت عرق زیاد سر و صورت
علت عرق کردن ناگهانی بدن مردان
درمان عرق زیر بغل
عرق کردن در انفولانزا
علت عرق کردن سر و گردن در خواب
داروی گیاهی برای عرق نکردن بدن
علت عرق زیاد در دوران کرونا

 

عرق کردن یکی از فعالیت های طبیعی بدن به منظور دفع سموم است که عوامل مختلفی بر میزان آن تاثیرگذار هستند. عرق کردن اغلب به دلایلی مثل تعدیل دما، دفع سموم و خروج مواد زائد اتفاق می افتد. اما اگر میزان عرق کردن شما بیش از حد طبیعی و به صورت همیشگی باشد، باید به دنبال راه حل مناسبی برای حل ابن مشکل باشید. با ما همراه شوید تا به شما انواع راه های درمان خانگی عرق کردن را معرفی کنیم.

عرق کردن زیاد نشانه چیست؟ درمان عرق کردن شدید

چرا عرق میکنیم؟

زمانی که بدن درگیر فعالیت های شدید نظیر ورزش شده و یا در شرایطی مانند هوای گرم و موقعیت های استرس زا قرار بگیرد گرم میشود.  اگر بدن شما برای مدت زمان طولانی گرم باقی بماند در فعالیت های بدن ایجاد اختلال و مشکل میکند. این مشکلات تا سلول ها و ارگان های اصلی بدن پیش روی میکنند. به همین دلیل مغز با ارسال پیام به غدد عرق ریز بدن آنها را وادار به تولید عرق میکند که سبب کاهش دما و محافظت از بدن می شود.

درمان خانگی عرق کردن زیاد

اکنون شما را با چند راه خانگی درمان تعریق زیاد آشنا می کنیم.

سرکه

🟪زمانی که سرکه را مستقیما بر روی پوست خود بمالید باعث بسته شدن منافذ سطح پوست و از بین رفتن باکتری ها میشود. استفاده از معجون سرکه یک راه بسیار کارآمد برای درمان تعریق بیش از حد است، به این منظور پیش از صبحانه، ناهار و شام به صورت روزانه یک قاشق چایخوری سرکه انگور و یک قاشق چایخوری سرکه سیب را میل کنید. ظرف مدت کوتاهی می توانید تاثیر آن را مشاهده کنید.

آب گوجه فرنگی

🟪آب گوجه فرنگی یک داروی عالی برای جلوگیری از سرطان است و از خواص بیشمار آن می توان به کاهش منافذ باز پوست و در نتیجه کاهش میزان عرق کردن اشاره کرد. اگر نوشیدن آب گوجه فرنگی یا خوردن گوجه برای شما ناخوشایند است، مقداری از آب آن را به محل تعریق بمالید و پس از ۱۰ دقیقه آبکشی کنید.

نشاسته ذرت و جوش شیرین

🟪نشاسته ذرت و جوش شیرین ترکیبی بسیار مناسب برای کاهش میزان تعریق است. جوش شیرین با مقاله با اسید هایی که به باکتری های داخل عرق علاقمند هستند باعث کاهش چشمگیر میزان عرق شده و مانند یک خوشبو کننده باعث کاهش بوی عرق شما میشود. برای استفاده از این ترکیب ابتدا زیر بغل خود را به خوبی خشک کنید و سپس این مخلوط را به زیر بغل خود بمالید و بعد از گذشت ۳۰ دقیقه محل مورد نظر را با آب بشویید.

چای سبز و جای سیاه

🟪چای سبز به دلیل  منیزیم و ویتامین B باعث آرام شدن بدن شما میشود. هر روز صبح یک فنجان چای سبز بنوشید تا با انسداد منافذ از تعریق بیش از حد جلوگیری کند.

همچنین بخوانید:  علائم و درمان درد معده + درمان خانگی و سریع درد شدید و ناگهانی

چای سیاه تازه دم را به وسیله حوله یا خود کیسه بر روی ناحیه مورد نظر خود قرار دهید و بعد از چند دقیقه آبکشی کنید‌. چای به دلیل خواص انقباضی تا حد زیادی تعریق را کاهش میدهد.

لیمو

🟪مقداری آبلیمو و حوش شیرین را باهم مخلوط کنید، و به زیر بغل خود بمالید و اجازه دهید ۳۰ دقیقه باقی بماند. میتوانید از یک نصفه لیمو نیز استفاده کنید. اسید موجود در لیمو باعث کاهش عرق کردن و از بین رفتن باکتری های ناحیه میشود.

نمک

🟪به مقدار مساوی نمک و آب آهک را باهم مخلوط کنید یا نمک دریایی را به نسبت مساوی بر روی ناحیه مورد نظر بمالید. نمک با جذب عرق و بستن منافذ باز پوست از تعریق بیش از حد جلوگیری میکند.

پودر چوب صندل سفید

🟪پودر چوب صندل سفید یک ضد تعریق عالی محسوب میشود. این پودر را با گلاب و آبلیمو مخلوط کرده تا حالت خمیری یه خود بگیرد، پوست خود را شسته و خشک کنید سپس این خمیر را به مدت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه بر روی ناحیه مورد نظر خود قرار دهید و بعد از گذشت مدت گفته شده  آبکشی کنید.

در آخر توصیه میکنیم در فصول گرم سال حداقل سه روز در هفته حمام کنید. در صورتی که مشکل شما با موارد گفته شده در بالا رفع نشد حتما به پزشک مراجعه کنید راه های خانگی بدون هیچ گونه عوارضی هستند و برای شما خطری به همراه نخواهند داشت.

تاریخ انتشار: جمعه 9 تیر 1402

نظرات کاربران

Loading more posts...
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام مجله یتو و لینک مستقیم بلا مانع است. تمامی تصاویر از سطح اینترنت جمع‌آوری شده‌اند. برای حذف تصاویر با ایدی تلگرام @siz_dah ارتباط برقرار کنید.