درمان خانگی افتادگی پلک بدون عمل جراحی

درمان خانگی افتادگی پلک

 درمان خانگی افتادگی پلک علت افتادگی پلک در جوانی درمان افتادگی پلک بدون جراحی قطره چشمی برای رفع افتادگی پلک علت افتادگی پلک ناگهانی درمان افتادگی پلک عصبی درمان افتادگی پلک در طب سنتی وازلین برای افتادگی پلک

 

افزایش سن تاثیرات بسیاری بر بدن افراد از خود برجای میگذارد. تاثیراتی اجتناب ناپذیر که نمی توان از به وجود آمدن آنها جلوگیری کرد. اما با استفاده از روش های مختلف میتوان سرعت تاثیر آن را تا حد زیادی کاهش داد. یکی از آزاردهنده ترین تاثیرات افزایش سن افتادگی پلک است. از نظر اکثر مردم از بین بردن و حل کردن مشکل افتادگی پلک تنها با عمل جراحی امکان پذیر است. اما در واقع راه های خانگی بسیار زیادی به منظور حل این مشکل وجود دارد. افتادگی پلک گاهی میتواند به حدی شدید باشد که مانع از دید درست فرد شود. در این مطلب تصمیم داریم انواع راه های درمان خانگی افتادگی پلک را به شما معرفی کنیم.

علت و درمان افتادگی پلک بالا / بهترین روش برای رفع افتادگی پلک

علت ایجاد افتادگی پلک چیست؟

اصلی ترین و تاثیر گذار ترین چیز در امر ایجاد افتادگی پلک افزایش سن است. البته دلایلی دیگری نیز دخیل هستند که آنها را به شما معرفی میکنیم.

🟪بوتاکس: اگر در زمان تزریق بوتاکس اشتباهی رخ دهد ممکن است فرد دچار فلج موضعی در ناحیه پلک و ابرو شود که به افتادگی پلک می انجامد.

🟪آسیب دیدگی: آسیب دیدگی عصب های ناحیه پلک در اثر تصادف یا دیگر حوادث نیز ممکن است سبب افتادگی پلک شود.

🟪ژنتیک: ژنتیک نیز از جمله دلایل تاثیرگذار در افتادگی پلک است.

🟪آب سیاه: آب سیاه یک بیماری است، که با کاهش میزان چربی و قابلیت ارتجاعی بودن پوست در ناحیه پلک زمینه ساز افتادگی پلک در افراد خواهد شد.

🟪سایر علت ها: از دیگر دلایل ایجاد افتادگی پلک می توان به دیابت، آسیب به عصب ها، آسیب چشمی و بیماری های خودایمنی اشاره کرد.

🟪سکته: به وجود آمدن افتادگی پلک بعد از سکته یک امر طبیعی است.

🟪جراحی چشم: احتمال اتفاق افتادن، افتادگی پلک بعد از عمل های حراحی نظیر آب مروارید، لیزیک و قرنیه وجود دارد.

روش ها و درمان های خانگی

ترکیبات گیاهی و خانگی برای درمان افتادگی پلک و افزایش شادابی پوست بسیار مهم و موثر هستند. در ادامه راه های درمان افتادگی پلک با روش های خانگی را به شما معرفی میکنیم.

کمپرس آب سرد

🟥انقباض رگ های پوست صورت در تماس با سرما باعث کشیدگی و سفت شدن پوست میشود. برای جلوگیری از افتادگی پلک میتوانید از یک کمپرس یخ استفاده کنید و آن را بر روی پلک چشم خود قرار دهید. اگر استفاده از کمپرس یخ برای شما دشوار است، می توانید صورت خود را با آب سرد بشویید.

چای سیاه

🟥یک تکه پارچه را به چای تازه دم آغشته کنید و به مدت ۱۰ دقیقه برو چشم ها و پلک خود قرار دهید، بعد گذشت این مدت صورت خود را با آب بشویید. چای به دلیل وجود خواص ضد التهابی، ضد باکتری و تانن‌ باعث جلوگیری از رشد باکتری، جوانسازی و سرزندگی پوست میشود.

همچنین بخوانید:  معرفی انواع مدل آرایش چشم؛ نکات جذابی که نمیدانستید

ماسک خیار

🟥منظور از ماسک خیار ترکیب چند ماده در کنار خیار نیست، تنها خود میوه خیار میتواند باعث آبرسانی و تغذیه پوست شده و در صورت استفاده مداوم باعث جلوگیری از ایجاد و بهبود مشکل در پلک ها شود. خیار را به صورت ورقه ای خرد کنید و این ورقه ها را به مدت ۱۵ الی ۲۰ دقیقه بر روی صورت خود قرار دهید. بعد از گذشت این مدت صورت خود را با آب ولرم بشویید.

روغن درخت چای

🟥یک تکه پنبه را به روغن درخت چای آغشته کنید، و آن را بر روی صورت خود بمالید. روغن درخت چای خواص بسیار زیادی دارد این روغن باعث سفت شدن پوست، جلوگیری از افتادگی پلک و حتی کاهش ریزش مو و خشکی پوست نیز میشود. این روغن ممکن است بر روی پوست باعث ایجاد حساسیت شود به همین منظور بهتر است آن را با استفاده از یک رقیق کننده به صورت خود بمالید.

مصرف مواد غذایی ضد التهاب

🟥مواد غذایی دارای امگا ۳ را در رژیم غذایی خود جا دهید زیرا این مواد روند کاهش و درمان افتادگی پلک را تسریع میکنند. مواد غذایی نظیر ماهی قزل آلا، تخم شربتی، گردو و تخم کتان التهابات در ناحیه پلک را به طرز چشمگیری کاهش میدهند. همچنین مواد غذایی مثل آووکادو، آجیل، روغن گردو و روغن زیتون علاوه بر تقویت سیستم ایمنی باعث بهبود افتادگی پلک میشوند.

 

عدم استفاده از لنز های تماسی

🟥استفاده از لنز های تماسی خصوصا برای افرادی با سابقه ژنتیکی افتادگی پلک باعث افزایش ضخامت پلک ها شده و احتمال ایجاد افتادگی را افزایش میدهد. همچنین در صورت ابتلا به افتادگی در ناحیه پلک بهتر است، استفاده از این لنز ها را به کل فراموش کنید.

در آخر لازم است به این نکته اشاره کنیم افتادگی در پشت چشم و  پلک با افزایش سن اتفاق می افتد اما با بکارگیری روش های گفته شده میتوان سرعت بروز آن را کاهش داد. همچنین بجز راه های خانگی عمل های زیبایی نیز در حل کردن این مشکل موثر هستند، اما عمل های زیبایی عوارض مربوط به خود را به همراه دارند.

همچنین بخوانید:  مشکلات پوستی در بارداری چیست؟ | چگونه با مشکلات پوستی کنار بیایم؟
تاریخ انتشار: چهارشنبه 7 تیر 1402

نظرات کاربران

Loading more posts...
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام مجله یتو و لینک مستقیم بلا مانع است. تمامی تصاویر از سطح اینترنت جمع‌آوری شده‌اند. برای حذف تصاویر با ایدی تلگرام @siz_dah ارتباط برقرار کنید.