میوه های جایگزین شیرینی را بشناسید + میوه با قند طبیعی

میوه های جایگزین شیرینی


جایگزین شیرینی در رژیم
بهترین شیرینی برای کادو
دمنوش کاهش میل به شیرینی
رژیم شیرینی جات
خوراکی های شیرین
شیرینی جات طبیعی
میوه های شیرین
مقدار مصرف مجاز شیرینی در روز

بیماری دیابت و قند یکی از دردسر ساز ترین بیماری های حاصل از سبک زندگی امروزه مردم است. این بیماری ها در صورت کنترل نشدن می توانند آسیب های بسیار شدید و غیر قابل جبرانی از خود باقی بگذارند. بدن ما برای سوخت و ساز و تامین انرژی خود به قند نیاز دارد پس نمی توان مصرف قند را به صفر رساند ولی می توان آن را با مواد خوراکی مناسب جایگزین کنیم. برای این جایگزینی ابتدا باید فرآورده های شیرین مصنوعی را به کل حذف کنید و از مواد غذایی با قند طبیعی استفاده کنید. در ادامه چند خوراکی یا میوه های جایگزین شیرینی را شما معرفی میکنیم.

میوه های شیرین با قند سالم و طبیعی + جایگزین طبیعی شیرینی

خرما

🟢خرماد یکی از میوه های خوشمزه با طبعی گرم و بسیار مفید است. خرما خواص غیر قابل شمارشی دارد که علاوه بر تامین قند کافی برای بدن مواد مغذی مورد نیاز را نیز تامین میکند. این میوه حاوی مقادیر زیادی فیبر، پتاسیم و آنتی اکسیدان است. با استفاده از خرما می توانید انواع میان وعده و خوراکی های خوشمزه را تهیه کنید.

انجیر

🟢انجیر حاوی مقدار زیادی فیبر است و برای درمان کمبود آهن و یبوست بسیار کارساز است. انجیر هم به صورت خشک و هم به صورت تازه یک تامین کننده قند بسیار مناسب است. انجیر خشک را خیس کرده و همراه آب آن بخورید این کار باعث میشود تا میزان بیشتری از خواص انجیر را جذب کنید.

گلابی

🟢گلابی یکی از میوه های بسیار عالی به منظور تامین قند بدن است. این میوه سرشار از فیبر و آنتی اکسیدان است. با استفاده از گلابی می توانید یک شیرینی فوق العاده خوشمزه تهیه کنید، به این منظور گلابی را خرد کرده و کمی دارچین بر روی آن بریزید و سپس چند دقیقه داخل فر قرار دهید. از این خوراکی به عنوان میان وعده استفاده کنید.

انگور

🟢انگور یکی از پرطرفدار ترین میوه ها در فصول گرم سال است که حاوی مقادیر بسیار زیادی قند، ویتامین C و ویتامین K است. کشمش یا انگور خشک شده را می توانید به عنوان میان وعده و به جای قند در هنگام نوشیدن چای استفاده کنید. انگور یخ زده یک خوراکی بسیار خوشمزه و محبوب بین کودکان به عنوان جایگزینی برای بستنی است.

آناناس

🟢آناناس یک میوه بسیار شیرین و حاوی مقادیر زیادی از فیبر، ویتامین C و بروملین است. بروملین یک آنزیم بسیار موثر در بهبود روند کاری دستگاه گوارش و اندام ها است. آناناس را میتوانید هم به شکل نوشیدنی و هم به شکل اسموتی مصرف کنید.

سیب

🟢سیب یک میوه بسیار خوشمزه و پر طرفدار است که در تمام فصول سال به مقدار بسیار زیادی یافت میشود. سیب را با پوست مصرف کنید تا خواص بیشتری جذب بدنتان شود. از آب سیب برای مصرف کودکان و درمان بیماری ها استفاده کنید و توجه داشته باشید مصرف آبمیوه ها میزان قند بیشتری را وارد بدن شما میکند.

هلو

🟢هلو حاوی مقدار زیادی ویتامین C است، برگه ی هلو نیز جزو میان ها وعده ها و تنقلات مورد علاقه کودکان است. همچنین از هلو نیز مانند گلابی میتوانید در تهیه شیرینی استفاده کنید. آن را با مقداری دارچین داخل فر قرار دهید و بعد از گذشت چند دقیقه خارج کرده و میل کنید.

یک عدد از هر کدام از میوه های معرفی شده در این مقاله نیاز شما به قند را بدون آسیب به بدنتان به طور کامل تامین می کند. این میوه ها قند خون شما را تنظیم‌ می کنند و میل و نیاز شما به استفاده از مواد قندی مصنوعی را کاهش میدهد.

همچنین بخوانید:  لاغری بدون گرسنگی در زمان کوتاه + مواد غذایی سیر کننده
تاریخ انتشار: یکشنبه 4 تیر 1402

نظرات کاربران

Loading more posts...
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام مجله یتو و لینک مستقیم بلا مانع است. تمامی تصاویر از سطح اینترنت جمع‌آوری شده‌اند. برای حذف تصاویر با ایدی تلگرام @siz_dah ارتباط برقرار کنید.