راه طبیعی افزایش اشتها فوری + اشتها آور قوی خانگی

راه طبیعی افزایش اشتها

خوراکی های اشتها آور و چاق کننده بهترین دارو برای افزایش اشتها اشتها آور قوی برای بزرگسالان اشتها آور قوی خانگی برای افزایش اشتها چه بخوریم باز شدن اشتها و چاق شدن راههای افزایش اشتها در بزرگسالان برای باز شدن اشتها چه قرصی بخوریم

 

اشتیاق و میلی که به خوردن مواد غذایی داریم اشتها نامیده میشود‌. اشتها به نوعی نیاز بدن به استفاده از غذاها برای ایجاد تعادل و انرژی است. اشتها میتواند تحت تاثیر عواملی مثل درد، اضطراب، کاهش فعالیت فیزیکی، خستگی، داروها و افسردگی کاهش پیدا کرده یا به کل از بین برود. مغز ما با توجه به میزان سوخت و ساز بدن میل به غذا خوردن و اشتها را کنترل میکند. در این مطلب سعی داریم راه خانگی افزایش اشتها را معرفی کنیم.

برای افزایش اشتها چه بخوریم؟ افزایش اشتها طبیعی در خانه

نکاتی مهم برای افزایش اشتها

مواد غذایی مثل هویج، لیمو،آب پرتقال و گوجه به دلیل خاصیت اسیدی بالایی که دارند سرعت پروسه هضم را تا حد زیادی کاهش میدهند. همچنین غذاهایی با پروتئین، سدیم و فیبر بالا سبب آزاد شدن هورمون هایی میشود که هضم را کند میکنند. سعی کنید از مصرف این قبیل غذاها پرهیز کنید تا سیستم عصبی مرکزی شما بهبود پیداکند.

راه های خانگی افزایش اشتها

داروهای خانگی

⭕️درمان های خانگی بسیار زیادی برای افزایش اشتها وجود دارند، این درمان ها اشتهای شما را به خوبی افزایش میدهند و در هنگام رژیم افزایش وزن استفاده از آنها بسیار مناسب و کمک کننده است.

میان وعده هایی مثل بادام زمینی، میوه خشک، سبزیجات و میوه های تازه باعث افزایش اشتها میشوند. خوردن یک عدد موز همراه با یک لیوان شیر تا حد زیادی اشتهای شما را بیشتر میکند. همچنین خوردن شیر بادام، ترکیبی از زنجبیل تازه، آبلیمو و نمک اشتهای شما را تا حد زیادی تحریک میکند.

دیگر غذاها

⭕️انگور بی دانه قرمز، هلو، زردآلو، انجیر، خرما، هل، رازیانه و دارچین به دلیلی طعم بسیار قوی که دارند به افزایش اشتها کمک زیادی میکنند.

وعده های زیاد ولی کوچک

⭕️به جای سه وعده از چند وعده کوچک غذایی استفاده کنید به این منظور می توانید مواد غذایی مورد علاقه خودتان را با مواد مغذی مخلوط کنید و به شکل چند وعده کوچک در روز آنها را میل کنید.

خوردن نان تست همراه با کره بادام زمینی که سبب جذب مقدار زیادی پروتئین در بدن شما خواهد شد و تن ماهی همراه با گوجه فرنگی که باعث جذب ویتامین می شود، میتوانند به شما در افزایش اشتها کمک کنند.

معده خود را از مایعات پر نکنید

⭕️استفاده از مایعات را به بعد از خوردن غذا منتقل کنید، زیرا استفاده از مایعات پیش از غذا خوردن میزان اشتها را تا حد زیادی کاهش میدهد. اگر از نوشیدنی بعد از خوردن غذای خود استفاده می کنید توجه داشته باشید که مانع جذب مواد مغذی حاصل از غذایی که خوردید نشود.

ساده اش کنید

⭕️برای خوردن یک وعده غذایی نیاز به شلوغی و بهم ریختگی در آشپزخانه نیست، در عوض یخچال خود را از مواد خوشمزه و مغزی پر کنید تا همیشه مواد غذایی در دسترس شما باشند. در هر وعده کمی بیشتر غذا بپزید تا برای دیگر وعده ها نیز بتوانید از آن استفا ه کنید.

ورزش کنید

⭕️ورزش باعث افزایش حجم عضلانی و ایجاد تعادل بین کالری دریافتی و مصرفی می شود. با کمی فعالیت بدنی در طول روز می توانید اشتهای خود را تا حد زیادی افزایش دهید. افزایش تحرک باعث ارسال پیام تحریک اشتها به مغز می شود.

با دیگران غذا بخورید

⭕️غذا خوردن همراه دیگران و در جمع خصوصا در کنار افرادی که اشتهای بالایی دارند میل و اشتیاق شما به غذا خوردن را افزایش می دهد، از تنها غذا خوردن پرهیز کنید. به تنهایی غذا خوردن می تواند اشتهای شما را تا حد بسیار زیادی کاهش دهد.

مصرف غذاهای پر کالری

⭕️اگر نمی توانید میزان زیادی غذا بخورید سعی کنید هر وعده ای که مصرف میکنید هرچند کوچک پرکالری باشد. در غذاها از کره، روغن های سالم، لبنیات، گوشت و شیر کامل استفاده کنید. نوشیدنی های پرکالری نظیر اسموتی ها نیز یک راه حل خوب برای دریافت میزان زیادی کالری است.

کمک بگیرید

⭕️اگر خودتان می توانید یک برنامه غذایی مناسب و مفید برای خود تهیه کنید بهتر است با یک پزشک متخصص مشورت کنید.این کار به شما کمک‌ می کند تمام مواد مغذی مورد نیاز بدنتان را به خوبی جذب کنید.

غذا را جذاب کنید

⭕️بشقاب غذای خود را رنگارنگ و جذاب کنید، در پخت غذاها از فلفل دلمه ای های رنگی، کلم‌ بروکلی و مواد غذایی خوش بو و رنگ استفاده کنید تا اشتهای شما افزایش پیدا کند.

بوی غذا تاثیر بسیاری در تحریک اشتها دارد، از سبزیجات، ادویه ها و چاشنی ها در تهیه غذاهای خود استفاده کنید. سرکه، آبلیمو و خردل می تواند میل شما به غذا خوردن را افزایش دهد.

همچنین بخوانید:  راهکار های موثر برای رشد مجدد موهای آسیب دیده + دارو های موثر در رشد مجدد مو
تاریخ انتشار: یکشنبه 4 تیر 1402

نظرات کاربران

1 دیدگاه

  1. رویا جولای 9, 2023 at 1:16 ق.ظ

    ممنون از راهنمایی خوب شما
    منم همه منم سعی می کنم همه این هارو بخورم تا زود تر چاق شوم
    چون خیلی لاغرم😔😔

Loading more posts...
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام مجله یتو و لینک مستقیم بلا مانع است. تمامی تصاویر از سطح اینترنت جمع‌آوری شده‌اند. برای حذف تصاویر با ایدی تلگرام @siz_dah ارتباط برقرار کنید.