علت خشکی لب چیست؟ + درمان سریع و خانگی خشکی لب

علت و درمان خشکی لب


خشکی لب کمبود کدام ویتامین است
خشکی لب را جدی بگیرید
علت خشکی لب و دهان
درمان خشکی لب نی نی سایت
درمان خشکی لب کودک
علت ترک خوردن لب
خشکی دور لب
پماد برای ترک گوشه لب

پوست لب به دلیل نداشتن غدد چربی، بیشتر از هر قسمت دیگری در بدن با خشکی، ترک خوردگی و شکاف رو به رو میشود. کم آبی بدن، هوای سرد، نور آفتاب و لیسیدن لب ها از دلایل ایجاد این مشکل است. برای بهبود و از بین بردن این‌ مشکل میتوانید از پمادها، نرم کننده های لب و راه های خانگی استفاده کنید.  در این مطلب قصد داریم شما را با علت و درمان خشکی لب آشنا کنیم. علائم خشکی لب شامل سوزش، سرخی، ورم، خونریزی، ترک، پوسته پوسته شدن و گزگز میشود. در ادامه راه های درمان خشکی لب را به شما معرفی میکنیم.

خشکی لب نشانه چیست؟ درمان فوری خشکی لب

لایه برداری لب ها

⭕️هنگامی که پوست روی لبهای شما دچار خشکی میشوند، این خشکی خود مانعی برای جلوگیری از نفوذ و جذب مواد مغذی به لایه های زیرین است. برای ترمیم بهتر و طروات دادن به لب ها در مرحله اول باید این لایه های خشک شده را اسکراب یا لایه برداری کنید به تعریفی دیگر آن ها را از بین ببریم، می توانید پودر دارچین، شکر و یک نرم کننده مانند عسل یا یک روغن  گیاهی را باهم مخلوط کرده و ماده خمیری حاصل از آن را بر روی لب های خود بمالید و بعد از گذشت چند دقیقه آن را بشویید.

نوشیدن آب

⭕️یکی از اصلی ترین علت خشکی لب ها نوشیدن حجم کمی از مایعات خصوصا آب است. هنگام کاهش میزان آب بدن اولین جایی که با مشکل خشکی مواجه می شود لب ها هستند. نوشیدن ۸ تا ۱۲ لیوان آب خصوصا در فصل های سرد سال که کمتر دچار تعریق و تشنگی می شوید بسیار الزامی است.

ترک دخانیات

⭕️مصرف دخانیات باعث ایجاد خشکی در لب ها میشود. اگر به دنبال راهی برای از بین بردن خشکی لب های خود هستید اولین کاری که انجام آن برای شما در اولویت است ترک مصرف انواع دخانیات خصوصا سیگار است.

ترکیب عسل و جوجوبا

⭕️جوجوبا سرشار از ویتامین E و B است که به خوبی لب های شما را تغذیه میکند. مخلوط عسل و جوجوبا را شب ها پیش از خواب بر روی لب های خود بمالید و اجازه دهید تا صبح باقی بماند. در مدت زمان کمی می توانید تاثیر آن را مشاهده کنید.

ماساژ لب با روغن های مغذی

⭕️از روغن هایی مثل روغن زیتون و روغن نارگیل می توانید برای ماساژ دادن لب ها استفاده کنید. ماساژ دادن ۵ تا ۱۰ دقیقه لب ها در طول روز با روغن های مغذی تا حد زیادی باعث افزایش گردش خون و ترمیم لب ها می شود.

ویتامین E

⭕️برای استفاده از انواع مختلف ویتامین ها بهتر است ابتدا نیاز بدن خود نسبت به آن ها را بسنجید. برای درک بهتر این مسئله ابتدا آزمایشات لازم را انجام دهید. سپس در صورت کمبود ویتامین E به طور مرتب از آن استفاده کنید.  ویتامین E را می توانید به صورت موضعی نیز مورد استفاده قرار دهید، برای این‌ کار ابتدا یک کپسول ویتامین E را با چاقو باز کنید و ماده ژله ای داخل آن را بر روی لب های خود بمالید.

روغن نارگیل

⭕️روغن نارگیل یک آبرسان بسیار قوی است. مالیدن روغن نارگیل بر روی لب ها باعث افزایش لطافت و درخشندگی لب ها و همچنین باعث رفع مشکل ترک و پوسته پوسته شدن آنها می شود. روغن نارگیل را می توانید برای تقویت مو ها نیز استفاده کنید.

آلوئه ورا

⭕️ژل آلوئه ورا تا حد بسیار زیادی ویتامین های مورد نیاز پوست را تامین میکند. از این ژل در تولید بسیاری از لوازم آرایشی خصوصا رژ لب استفاده گسترده ای می شود. این‌ ژل برای درمان خشکی و ترک خوردگی پوست یک انتخاب بسیار مناسب است.

شی باتر

⭕️شی باتر تا حد بسیار زیادی باعث بهبود ظاهر و درمان خشکی لب می شود. استفاده از شی باتر به دلیل مواد مغذی و ویتامین های بسیار زیادی که دارد، به حفظ طراوت و رطوبت رسانی لب ها کمک بسیاری میکند. حتی با یک مرتبه استفاده هم متوجه تاثیر شگفت انگیز آن خواهید شد.

روغن جوجوبا

⭕️روغن جوجوبا از درختچه جوجوبا به دست می آید. این روغن حاوی مقادیر بسیار زیادی ویتامین E و A و همچنین امگا۶ است. رطوبت رسانی از طریق جوجوبا کاملا طبیعی است و به محض استفاده سریعا با نتیجه آن رو به رو میشوید.

استفاده از راهکار های طبیعی در درجه اول مستلزم یک انتخاب درست است. برای درک و انتخاب بهتر روغن یا درمان مورد نیاز خود بهتر است ابتدا با یک متخصص پوست مشورت کنید.

همچنین بخوانید:  علت و درمان درد قفسه سینه سریع و قطعی + درد ناشی از معده درد
تاریخ انتشار: شنبه 3 تیر 1402

نظرات کاربران

Loading more posts...
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام مجله یتو و لینک مستقیم بلا مانع است. تمامی تصاویر از سطح اینترنت جمع‌آوری شده‌اند. برای حذف تصاویر با ایدی تلگرام @siz_dah ارتباط برقرار کنید.