راه رفع مشکل هضم نشدن غذا + درمان خانگی برای هضم نشدن غذا

هضم سریع غذا


هضم سریع غذا بعد از پرخوری
دمنوش برای هضم غذا
قرص برای هضم غذا
درمان خانگی هضم غذا
هضم غذا به انگلیسی
درمان هضم نشدن غذا در معده
قرص هضم سریع غذا
هضم غذا چقدر طول میکشد

غذا به محض وارد شدن به دهان خیلی سریع پروسه هضم شدن خود را شروع می کند. هضم بین شش تا هشت ساعت زمان می برد. هضم بعضی غذاها مدت زمان بیشتری طول می کشد مثل مرغ و ماهی که شاید تا دو روز زمان لازم داشته باشند. غذاهای حاوی فیبر در زمان کوتاه تری هضم میشوند در نتیجه پروسه هضم آنها آسان تر است. اگر سیستم گوارش شما دچار مشکل و تکمیل پروسه هضم برای دشوار است، ما در این مقاله سعی داریم برای حل مشکل شما چند نوشیدنی هضم‌ کننده معرفی کنیم. با ما همراه شوید.

برای هضم سریع غذا چه باید کرد؟ هضم کننده قوی

نوشیونی های هضم کننده

برخی نوشیدنی های هضم‌کننده راه را برای دستگاه گوارش هموار می سازند، همچنین این نوشیدنی ها اغلب جدا از خاصیت هضم‌ کنندگی خواص دیگری نیز برای تقویت دستگاه گوارش دارد.

آب

⭕️بهترین نوشیدنی ممکن برای تامین مایعات مورد نیاز بدن آب است. آب خوردن در بین غذا باعث هضم آسان غذا میشود، اما اگر شما مشکل هضم دارید و بعد از خوردن وعده های غذایی احساس سنگینی در شما ایجاد می شود باید قبل و بعد از خوردن غذا آب بنوشید. این کار سبب جلوگیری از رقیق شدن آنزیم ها و پیشگیری از ایجاد مشکل در گوارش غذا می شود.

قهوه

⭕️قهوه باعث تسریع روند هضم غذا از طریق تاثیر بر گوارش می شود. بعضی افراد برای هضم بهتر غذاها بعد از پایان وعده غذایی خود قهوه می نوشند. البته اگر با نوشیدن قهوه دچار نفخ نمیشوند این راهکار برای شما مناسب است.

آب سبزیجات

⭕️نوشیدن آب کلم، هویج، خیار و تربچه بعد از یک وعده غذایی جرب کمک بسیاری یه هضم میکند. آب این سبزیجات را سریعا میل کنید، تا همه خواص آنها را جذب کنید.

آب گرم و لیمو ترش

⭕️هنگامی که ترکیب لیمو ترش و آب را مصرف میکنید، دستگاه گوارش شما را تحریک‌ کرده و باعث رفع احساس سنگینی در شما می شود. همچنین ناگفته نماند لیمو کمک زیادی به دفع چربی ها و پاکسازی کبد می کند.

نوشابه

⭕️نوشیدن نوشابه در مقدار کم به هضم‌غذا کمک‌ میکند، البته توجه داشته باشید استفاده مکرر و بیش از حد نوشابه خود باعث نابودی دستگاه گوارش می شود.

نوشیدنی های گیاهی مناسب برای هضم غذا

بهار نارنج

⭕️بهار نارنج دارای خواص بسیاری مثل آرام بخشی، مفرح بودن، کاهش اضطراب، کاهش استرس، تقویت اعصاب، افزایش اشتها، رفع ورم معده و روده و هضم سریع است. دمنوش بهار نارنج را به منظور بهبود عملکرد دستگاه گوارش میل کنید.

زنجبیل

⭕️یک فنجان زنجبیل ورقه شده، دو فنجان آب، یک فنجان شکر، پوست و آب لیمو ترش و آب گازدار را باهم مخلوط کرده و میل کنید. زنجبیل برای کاهش سنگینی، تهوع و افزایش ترشح آنزیم های گوارشی مفید است.

چای سبز

⭕️نوشیدن روزانه یک فنجان چای سبز باعث افزایش دریافت آنتی اکسیدان و بهبود در دستگاه گوارش می شود. همچنین چای سبز باعث دفع سموم، الکل و از بین بردن مشکلات گوارشی می شود.

دمنوش

⭕️دمنوش بابونه، مریم گلی، آویشن، نعنا، شاه پسند و بادیان علاوه بر کاهش وزن می توانند باعث تسریع روند دفع چربی و از بین بردن احساس سنگینی بعد از غذا خوردن شوند.

روش های هضم‌ غذا

🟢پیاده روی

همچنین بخوانید:  مدل تزیین سینی مزه؛ جذاب ترین مدل ها برای پذیرایی به شکلی خلاقانه

🟢یوگا

🟢نوشیدن آب

🟢ورزش

🟢مصرف فیبر بالا

🟢پرهیز از مصرف سردیجات

🟢کاهش استرس

🟢دراز نکشیدن بعد از خوردن غذا

🟢مصرف پروبیوتیک

در آخر بهترین راه برای تقویت سیستم گوارشی تجدید نظر و ایجاد تغییر در سبک زندگی است. رژیم غذایی سالم و پرهیز از مصرف مواد غذایی حاوی افزودنی خود به خوبی باعث ایجاد تغییرات مثبت در دستگاه گوارش می شود. به همین منظور یک برنامه غذایی سالم و اصولی برای خود تهیه کنید و با پیروی از آن مشکلات گوارشی خود را ریشه کن کنید. همچنین سعی کنید به طور مرتب با یک پزشک تغذیه در ارتباط باشید.

تاریخ انتشار: جمعه 2 تیر 1402

نظرات کاربران

Loading more posts...
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام مجله یتو و لینک مستقیم بلا مانع است. تمامی تصاویر از سطح اینترنت جمع‌آوری شده‌اند. برای حذف تصاویر با ایدی تلگرام @siz_dah ارتباط برقرار کنید.