بستن منافذ باز پوست با ماسک خانگی + درمان قطعی منافذ باز پوست

بستن منافذ باز پوست


درمان قطعی منافذ باز پوست صورت نی نی سایت
بهترین کرم برای بستن منافذ باز پوست نی نی سایت
درمان قطعی منافذ باز پوست صورت خانگی
پماد کورتیزون برای منافذ باز پوست
بستن منافذ باز پوست با خمیر دندان
بهترین ضد آفتاب برای بستن منافذ باز پوست
کرم معجزه برای منافذ باز پوست
فیلم لیزر منافذ باز پوست

منافذ باز جزو مشکلات بسیار آزار دهنده پوستی هستند. منافذ باز پوست از دلایل اصلی ایجاد آکنه اند که با هیچ کرم پودری پوشیده نمی شوند و در صورت پوشیده شدن هم چند ساعت بعد خود را مجددا نشان میدهند. تنها و بهترین راه موجود بستن و از بین بردن این منافذ است؛ که انجام‌آن از طریق دو راه خانگی و پزشکی امکان دارد. در این مقاله سعی داریم به شما راهکار خانگی بستن منافذ پوست را ارائه دهیم.

بستن دائم منافذ پوست | درمان قطعی و خانگی منافذ باز پوست صورت

علت ایجاد منافذ باز پوست چیست؟

پوست همه ما به صورت طبیعی پر از منافذ ریز است. در حالت عادی تا زمانی که این منافذ گشاد تر نشده اند باعث ایجاد مشکل نخواهند شد. این منافذ تحت تاثیر مسائل زیادی ممکن است گشاد شوند. مسائلی مثل:

🟪ژنتیک

🟪نور آفتاب

🟪محصولات آرایشی

🟪ماندن آرایش برای مدت طولانی بر روی صورت

این منافذ اغلب در کدام قسمت صورت ایجاد میشوند؟

🟥روی چانه

🟥پوست پیشانی

🟥گونه ها

🟥بینی

انواع منافذ باز پوست

🟦منافذ سر سیاه

🟦منافذ بسیار بزرگ

🟦منافذ سر سفید

🟦منفذ آکنه ای

🟦منافذ افتاده

درمان منافذ با روش های خانگی

اکنون چند راه ساده به منظور درمان و بهبود منافذ پوست را به شما معرفی میکنیم.

استفاده از یخ

یخ باعث انقباض سلول های سطح پوست می شود. استفاده از یخ به طور مداوم در طول زمان به کوچکتر شدن این‌ منافذ کمک زیادی میکند. کمی آب را داخل فریزر قرار دهید، بعد از یخ زدن آن را به آرامی بر روی پوست خود بکشید. در تماس اول ممکن است با حس سوزش و آزار مواجه شوید ولی بعد از چند لحظه صورت شما به سرمای یخ عادت میکند. این عمل را دو تا سه بار در هفته تکرار کنید تا به نتیجه مطلوب برسید.

ماسک خاک رس

خاک رس یک ضد باکتری فوق العاده است. این ماسک را هر سه روزی یکبار استفاده کنید. سعی کنید از خاک رس سفید و آبی استفاده کنید تا تاثیر عالی آن را بر روی پوست خود ببینید. یک قاشق خاک رس را در مقداری آب گرم بریزید تا بافتی غلیظ به خود بگیرد، سپس بر روی صورت خود بمالید و بعد از گذشت ۱۵ دقیقه با آب ولرم بشویید.ماسک خاک رس باعث:

همچنین بخوانید:  آموزش لاغر نشان دادن صورت با آرایش | چطور آرایش کنیم که لاغر به نظر برسیم؟

🟩کنترل چربی

🟩حفظ رطوبت

🟩عدم ایجاد ضد جوش

🟩پاکسازی عمیق

🟩حفظ رطوبت

🟩نرم کنندگی

در سطح پوست شما می شود.

سفیده تخم‌مرغ و آبلیمو

سفیده تخم مرغ به دلیل خاصیت جمع کنندگی و سفت کنندگی که دارد یک درمان عالی برای از بین بردن منافذ پوست است. یک سفیده تخم مرغ و دو قاشق چای خوری آبلیمو را باهم مخلوط کرده و بر روی پوست خود بمالید، بعد از خشک شدن آن را با آب ولرم آبکشی کنید. توجه کنید آبلیمو دارای خاصیت اسیدی است به همین دلیل از تماس آن با نواحی دارای زخم و جوش پرهیز کنید.

عسل و دارچین

سه قاشق غذاخوری عسل را با یک قاشق دارچین مخلوط کنید و بر روی پوست خود بمالید. بعد از خشک شدن با آب خنک آبکشی کنید‌. ماسک عسل و دارچین یک اسکراب فوق العاده است که باعث از بین رفتن جوش های سرسیاه و در نتیجه بسته شدن منافذ حاصل از آنها می شود.

شیر و ژلاتین

مقدار برابر از شیر و ژلاتین را با هم ترکیب کنید و برو روی پوست خود بمالید، پس از خشک شدن مجددا یک لایه بر روی آن بمالید و دوباره بعد از خشک شدن یک لایه به آن اضافه کنید. بعد از خشک شدن لایه سوم میتوانید ماسک را با دست از روی صورت بردارید یا در صورت حساس بودن پوست آن را بشویید. این‌ماسک چربی داخل منافذ را خارج کرده و باعث بسته شدن آنها میشود.

پیشگیری از ایجاد منافذ

راه ها و روش های زیادی به منظور جلوگیری از ایجاد منافذ باز بر روی صورت وجود دارد که عبارت اند از:

همچنین بخوانید:  باید ها و نباید های رنگ کردن مو در زمان پریودی + زمان مناسب برای رنگ کردن مو

🟨ژل شست و شوی مناسب

🟨رطوبت رسانی به پوست

🟨لوازم آرایشی فاقد چربی

🟨استفاده از ضد آفتاب

🟨اسکراب پوست

🟨نوشیدن آب به میزان کافی

🟨خواب کافی

در آخر باید بدانید اصلی ترین راه مراقبت از پوست تمیز نگه داشتن آن است تا از ایجاد آکنه و منافذ بر سطح پوست شما جلوگیری شود. ما در این مطلب شما را با روش های خانگی، راه های جلوگیری از ایجاد منافذ و انواع آنها آشنا کردیم. اما بهتر است بدانید پیش از هر اقدامی لازم است با یک‌ پزشک متخصص مشورت کنید تا باعث ایجاد آسیب بر سطح پوست خود نشوید.

تاریخ انتشار: چهارشنبه 31 خرداد 1402

نظرات کاربران

Loading more posts...
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام مجله یتو و لینک مستقیم بلا مانع است. تمامی تصاویر از سطح اینترنت جمع‌آوری شده‌اند. برای حذف تصاویر با ایدی تلگرام @siz_dah ارتباط برقرار کنید.