درمان عفونت واژن در خانه + راه درمان و پاکسازی خانگی

درمان عفونت واژن

 درمان عفونت واژن با مترونیدازول درمان عفونت واژن در خانه نی نی سایت درمان عفونت واژن در خانه با نمک بهترین قرص برای عفونت رحم قویترین داروی ضد قارچ واژن درمان قطعی عفونت واژن قرص برای عفونت واژن برای عفونت رحم چه بخوریم

از شایعترین بیماری های عفونی بین خانم ها می توان به عفونت واژن اشاره کرد. زمان بروز این مشکل از شروع دوران بلوغ تا یائسگی است. عفونت واژن ناحیه تناسلی و مجاری ادراری بانوان را درگیر میکند. به طور معمول ۳۰ در صد از بانوان به بیماری عفونت واژن دچار میشوند. در ادامه شما را با درمان عفونت واژن و انواع این عفونت ها آشنا میکنیم. با ما همراه شوید.

از کجا بفهمم عفونت رحم دارم؟ درمان خانگی عفونت رحم

انواع عفونت واژن و علائم آن

🟪عفونت قارچی: عفونت قارچی یکی از شایع ترین عفونت های واژن است که با خارش و ترشحات پنیری شکل و غلیظ همراه است.

🟪تریکومونیازیس: این نوع عفونت علائمی مثل بوی بد و خارش از خود بروز میدهد. هنگامی که به این عفونت دچار شوید ترشحات مایل به سبز و کف مانند از واژن شما خارج میشود

 

🟪تریکوموناس: یک نوع عفونت انگلی که با روابط جنسی همراه با درد، ترشحات زرد رنگ و سوزش خود را نشان میدهد.

 

🟪کاندیدیاز: یک نوع عفونت واژن از انواع عفونت های قارچی که با ترشحات پنیری، رابطه جنسی دردناک و خارش همراه است.

 

راه درمان عفونت واژن

عفونت های واژن را میتوان هم با درمان خانگی و هم با درمان دارویی از بین برد. در ادامه شما را بیشتر با این درمان ها آشنا می کنیم.

درمان های خانگی

🟥ماست: دوبار در روز ماست را به صورت موضعی استفاده کنید. به این منظور می توانید ماست را بر روی تامپون، تنظیف و یا یک تکه پارچه کتان بمالید و بر روی موضع مورد نظر قرار دهید، دو بار در روز این عمل را تکرار کنید. همچنین خوردن روزی دو فنجان ماست می تواند میزان عفونت را تا حد زیادی کاهش دهد.

🟥اسید بوریک: یکی از قوی ترین ضد عفونی کننده ها به منظور از بین بردن عفونت واژن اسید بوریک است. برای از بین بردن عفونت های واژینال می توانید از شیاف اسید بوریک استفاده کنید. اما حتما توجه داشته باشید استفاده از اسید بوریک در دوز بالا میتواند باعث ایجاد مشکل در کلیه ها و سیستم گردش خون شود و در صورت استفاده بیش از حد حتی میتواند باعث مرگ شود. در صورت بارداری، حساسیت پوستی و شکستن پوست سخت شیاف استفاده از اسید بوریک را سریعا متوقف کنید.

همچنین بخوانید:  درمان زود انزالی در چند مرحله ساده و سریع را بیاموزید

 

🟥پونه کوهی: پونه کوهی یکی از بهترین درمان ها برای عفونت های واژن است. این روغن به دلیل مقادیر بالای تیمول و کارواکرول توانایی مقابله با عفونت های قارچی واژن را دارد. سه تا پنج قطره از روغن پونه کوهی را بر روی موضع مورد نظر بمالید. از این روغن به صورت خالص استفاده نکنید، آن را با یک روغن مثل روغن زیتون یا بادام مخلوط کنید.

🟥روغن درخت چای: روغن درخت چای از اساسی ترین راه ها به منظور درمان عفونت واژن است. این روغن باعث نابودی انواع قارچ، باکتری و ویروس می شود، همچنین می توانید از شیاف واژینال این روغن استفاده کنید. این روغن را به صورت خالص استفاده نکنید و حتما در صورت داشتن پوستی حساس به دنبال درمان دیگری بگردید و از مصرف آن اجتناب کنید.

 

🟥جوش شیرین:دو قاشق غذاخوری جوش شیرین را در دو لیتر آب حل کرده و برای ۲۰ دقیقه در آن بنشینید. همچنین از این محلول برای شست و شوی موضعی واژن نیز استفاده کنید. جوش شیرین یک درمان موثر در زمینه بهبود عفونت های واژینال است.

 

🟥سرکه سیب:سرکه سیب جزو معروف ترین درمان ها برای عفونت واژن است. برای درمان عفونت با سرکه سیب کافی است نیم پیمانه از آن را با کمی آب گرم‌ مخلوط کنید و به مدت ۲۰ دقیقه در آن بنشینید. این کار را هر روز تا زمان درمان کامل تکرار کنید.

 

درمان های دارویی

داروهای موثر برای درمان عفونت های زنانه باید زیر نظر پزشک و بر اساس نوع عفونت تجویز شوند. اما چند داروی معروف در این زمینه را برای شما نام میبریم:

همچنین بخوانید:  راه های کوچک کردن بینی بدون جراحی + تمرین کوچک کننده بینی

🟩مترونیدازول

🟩کلوتریمازول

🟩شیاف نیستاتین

🟩پماد عفونت واژن میکونازول

رابطه جنسی هنگام عفونت واژن

در زمان ابتلا به عفونت های واژن بهتر است تا یک هفته از برقراری رابطه جنسی پرهیز کنید.

چرا عفونت ها طولانی میشوند؟

🟦عدم انجام درمان مناسب

🟦داشتن رابطه جنسی با افراد متعدد

🟦مصرف داروهای کورتونی

مبتلا شدن به عفونت واژن شما را در معرض خطر جدی قرار نمیدهد، اما باید با درمان به موقع از نفوذ آن به نواحی ادراری خود جلوگیری کنید. بهتر است در صورت پاسخ ندادن موارد گفته شده در این مقاله به پزشک مراجعه کرده تا مشکل خود را اصولی و درست برطرف کنید.

 

تاریخ انتشار: چهارشنبه 31 خرداد 1402

نظرات کاربران

1 دیدگاه

  1. ارزو ژوئن 26, 2023 at 5:08 ب.ظ

    ممنونم از برنامه کوگل

Loading more posts...
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام مجله یتو و لینک مستقیم بلا مانع است. تمامی تصاویر از سطح اینترنت جمع‌آوری شده‌اند. برای حذف تصاویر با ایدی تلگرام @siz_dah ارتباط برقرار کنید.