راه کاهش درد پریود با طب سنتی + راهکار خانگی و دارویی

کاهش درد پریود

 دارم از درد پریود میمیرم کاهش سریع درد پریود خانگی برای درد پریودی چی خوبه بخوریم بهترین قرص برای کاهش درد پریود آیا عفونت باعث درد پریودی میشود درد پریودی معادل چه دردی است کاهش سریع درد پریود در روز اول ماساژ برای کاهش درد پریودی

خانم ها بعد از رسیدن به سن بلوغ با پدیده ای طبیعی به نام پریود در بدن خود مواجه می شوند. پریود یا چرخه قاعدگی در بیشتر مواقع با درد همراه بوده و با توجه به ساختار بدنی هرکس متفاوت است. در هر ماه، رحم خود را با ایجاد یک لایه محافظی آماده نگهداری از جنین میکند. هنگامی که زن باردار نشود این لایه محافظتی به مرور از بین رفته و به شکل ترکیبی از خون و بافت از بدن فرد خارج‌ می شود. چرخه پریود در هر ۲۸ روز اتفاق افتاده و با انقباض و درد در شکم، زیر شکم و کمر همراه است. اگر درد حاصل از پریود شما بیش از حد شد طبیعی است به یک پزشک متخصص زنان مراجعه کنید. در این‌ مقاله شما را با راه کاهش درد پریود آشنا میکنیم.

برای درد پریود چی بخوریم خوبه؟ کاهش سریع درد پریود خانگی

علائم‌ شروع پریود چیست؟

علائم پریود در هر خانم‌ متفاوت است ولی ما تعدادی از شایع ترین علائم را برای شما نام میبریم:

🟪سردرد

🟪اسهال

🟪جوش صورت

🟪بی خوابی

🟪نفخ شکم

🟪سرگیجه

🟪درد سینه ها یا درد شکم

🟪خستگی

🟪اختلال در روده

🟪تغییر در اخلاق

🟪اختلال در خواب

🟪کمردرد

درمان خانگی برای درد های پریود

درمان های خانگی زیادی به منظور کاهش درد پریود وجود دارند، برخی از این درمان ها باعث کاهش درد در مدت زمان کوتاهی شده و برخی دیگر درد دوره های بعدی را کنترل و کم‌ میکنند. در ادامه چند مورد از این درمان ها را به شما معرفی میکنیم، اما توصیه میشود در صورت شدید شدن درد مراجعه به پزشک را جزو اولین اقدام های خود قرار دهید.

گرم کردن

🟥استفاده از کیسه آب گرم و حمام کردن با آب گرم میتواند درد ناحیه شکم و زیر شکم را تا حد زیادی کاهش دهد.

تغذیه صحیح

🟥مصرف منیزیم یکی از راه های جلوگیری از گرفتگی عضلات در دوران پریود است. به جای غذاهای چرب مصرف بیشتر سبزیجات را در برنامه غذایی خود قرار دهید. حداقل ۸ تا ۱۲ لیوان آب بنوشید و از بادام و اسفناج به منظور جذب بیشتر منیزیم استفاده کنید. از نوشیدنی ها الکلی، قهوه، نوشیدنی های گازدار، مصرف دخانیات و غذاهای شور تا حد زیادی پرهیز کنید.

ماساژ

🟥یکی از بهترین راه های کاهش درد ماساژ است. این راه علاوه بر کاهش درد تاثیرات خود را تا شش هفته بعد نیز حفظ میکند. برای کاهش درد در دوران پریود از ماساژ متمرکز بر رحم و عضلات همراه با روغن های گیاهی استفاده کنید. انجام ماساژ بهتر است ۱۰ روز پیش از شروع قاعدگی باشد.

قرص های مسکن

🟥داروهایی مثل ژلوفن، مفنامیک اسید، اسپروفن، آسپرین، سلکوکسیب و ناپروکسن درد در دوران پریود را تا حد زیادی تسکین میدهد. سعی کنید از ژلوفن تنها در صورت شدید بودن درد استفاده کنید و مفنامیک اسید را در دو روز اول پریود بخورید. البته این قرص ها برای کاهش درد های سطحی کار ساز هستند به منظور کاهش درد های شدید پریود بهتر است با یک‌ متخصص مشورت کنید.

برای تسکین درد پریود چی بخوریم؟

روش های گیاهی و سنتی زیادی به منظور کاهش درد پریود وجود دارد. این گیاهان و خوراکی ها هیچگونه عوارض و خطری برای شما ندارند پس با خیال راحت از آنها برای کاهش درد خود بهره ببرید.

🟦دارچین: دارچین با کاهش انقباضات رحمی درد قاعدگی را کاهش میدهد.

🟦شکلات تلخ: شکلات تلخ باعث توقف انقباض در ماهیچه های شما می شود.

🟦زنجبیل: از زنجبیل برای کاهش هورمون های درد خصوصا در دوران پریود استفاده کنید.

🟦رازیانه: روزی دو بار و از سه روز پیش از آغاز پریود مصرف رازیانه را شروع کنید. رازیانه یکی از قوی ترین‌ مسکن ها برای آرام کردن درد پریود است.

🟦آب: نوشیدن آب گرم باعث افزایش بهتر جریان خون در بدن شده و همچنین می تواند راهی برای کاهش درد و نفخ شکم باشد.

🟦اسید چرب: مصرف برخی غذاها و آجیل ها مثل ماهی، بادام و گردو باعث افزایش اسیدهای چرب در بدن‌شما میشود و درد پریود شما را تا حد زیادی کم‌ میکند.

چه زمانی به پزشک مراجعه کنیم؟

در صورت شدید یا غیرعادی شدن درد پریود و ادامه یافتن آن طی چند روز باید حتما به یک پزشک متخصص زنان مراجعه کنید.

همچنین بخوانید:  همه چیز در مورد ریزش مو در کودکان + علت و راه های درمان ریزش موی کودکان
تاریخ انتشار: سه شنبه 30 خرداد 1402

نظرات کاربران

1 دیدگاه

  1. داود طنوریان ژوئن 20, 2023 at 6:07 ب.ظ

    ببخشید همه این موارد را رعایت کرد ند ومامایی هم رفتند آیا بارارابطه جنسی درد قاعدگی ویا پر یود به نظر شما کمتر می شود موفق باشید

Loading more posts...
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام مجله یتو و لینک مستقیم بلا مانع است. تمامی تصاویر از سطح اینترنت جمع‌آوری شده‌اند. برای حذف تصاویر با ایدی تلگرام @siz_dah ارتباط برقرار کنید.