درمان لکه های قهوه ای صورت + راه خانگی از بین بردن لک پوستی

درمان لکه های قهوه ای صورت

 از بین بردن لکه های قهوه ای صورت لکه های قهوه ای روی پوست پا لکه های قهوه ای قارچی روی پوست بدن لکه های پوستی خطرناک از بین بردن لکه های قهوه ای صورت نی نی سایت لیزر لکه های قهوه ای پوست لکه های قهوه ای روی پوست بدن لکه های قهوه ای روی پوست شکم

به منظور از بین بردن لکه های قهوه ای رنگ روی پوست راه های بسیار زیادی وجود دارد. درمان این لکه ها از طریق  راه های پزشکی و خانگی که باعث رفع دائمی لکه ها میشوند و گاها استفاده از کرم پودر و مواد آرایشی که این لکه ها را به طور موقت محو میکند و شما را به نتیجه دلخواه می رسانند. اما دلیل تشکیل این‌ لکه های قهوه ای چیست؟ هنگامی که تولید ملانین از ملانوسیت ها بیشتر باشد این لکه های پوستی ایجاد میشوند. آفتاب سوختگی، بارداری، افزایش سن و التهابات پوستی نیز از دلایل اصلی ایجاد این لکه ها ی قهوه ای رنگ هستند. در این‌ مقاله سعی داریم راه های خانگی رفع این لکه های قهوه ای رنگ را به شما معرفی کنیم. با ما همراه شوید.

چگونه لکه های قهوه ای صورت را از بین ببریم؟ درمان خانگی و مدرن لکه های قهوه ای روی صورت

راه های رفع لکه های پوست

اکنون شما را با چند راه ساده از بین بردن لکه های قهوه ای رنگ از روی پوستتان آشنا می کنیم:

ویتامین C

🟦ویتامین C اگر به صورت موضعی استفاده شود، یک مانع بزرگ برای ایجاد آسیب حاصل از اکسیداتیوها به وسیله رادیکال های آزاد سطح پوست است. اکسیداتیوها همچنین می توانند باعث ایجاد چین و چروک در سطح پوست و کدر شدن پوست شما شوند. برای استفاده از ویتامین C کافی است، روزانه چند قطره از آن را صبح ها بر روی پوست تمیز و بدون آلودگی خود ماساژ دهید.

کوجیک اسید

🟦کوجیک اسید از قارچ یا برنج تخمیر شده به دست می آید. کوجیک اسید باعث توقف فعالیت رنگدانه های صورت شده و از التهابات پوستی جلوگیری میکند. از کوجیک اسید در مقدار خیلی کم شب ها پیش از خواب استفاده کنید. تاثیر کوجیک اسید در طولانی مدت اتفاق می افتد و حتما باید فقط بر روی نقاط دارای لکه استفاده شود‌.

سویا

🟦طبق تحقیقات انجام شده، عصاره گرفته شده از دانه های سویا که به نام عصاره سویا شناخته می شوند، یکی از راه های سفید شدن پوست هستند. به دلیل همین خاصیت، سویا یکی از اصلی ترین مواد اولیه مورد استفاده در محصولات روشن کننده پوست است. سویا به دلیل جلوگیری از رسیدن ملانین به سطح پوست از ایجاد لکه های پوستی جلوگیری میکند. عصاره سویا را صبح و شب پیش از استفاده از مرطوب کننده بر روی صورت خود بمالید.

آزلائیک اسید

🟦آزلائیک یکی از محصولات کمتر شناخته شده است، که توسط پزشک های زیبایی به منظور درمان لکه های تیره روی پوست تجویز می شود. این عصاره در جو دوسر، گندم و چاودار یافت می شود و همچنین به دلیل خاصیت آنتی باکتریایی که دارد برای از بین بردن آکنه و جای آن موثر است. از این عصاره در طول روز یک یا دو بار استفاده کنید.

هیدروکینون

🟦هیدروکینون باعث توقف تولید ملانین به وسیله کاهش آنزیم تیروزیناز در بدن می شود. تاثیر هیدروکینون در مدت زمان بین ۲ تا ۱۲ هفته بروز پیدا می کند. در صورت مشاهده قرمزی، سوزش و خشکی پوست استفاده از این ماده را متوقف کرده و از هیدروکینون یک بار در روز پیش از خواب استفاده کنید.

روش های شیمیایی

روش های گفته شده در بالا روش های خانگی و در دسترس برای همه افراد هستند. شما میتوانید از روش های پزشکی نام برده در ادامه نیز استفاده کنید که شامل:

🟨لیزر: گران ترین اما موثر ترین روش از بین بردن لکه های پوستی استفاده از لیزر است. انجام شش جلسه لیزر در فاصله زمانی سه تا چهار هفته کافی است.

🟨لایه بردار های شیمیایی: لایه بردار های شیمیایی با از بین بردن سلولهای مرده پوست عاملی برای درخشش و روشن تر شدن پوست هستند.

🟨میکرودرمابراسیون: یک روش لایه برداری شناخته شده در زمینه درمان لکه های قهوه ای روی پوست است، که در سه تا شش جلسه در فواصل زمانی دو تا شش هفته شما را نتیجه دلخواه می رساند.

به عنوان نکته پایانی لازم است به شما بگوییم نباید استفاده از ضد آفتاب را فراموش کنید. با استفاده از ضد آفتاب میتوانید از ایجاد لکه های پوستی جلوگیری کنید تا دردسر درمان آن‌ را تجربه نکنید. سعی کنید از ضد آفتاب هایی با spf حداقل ۳۰ استفاده کنید.

در این‌ مطلب روش های لازم‌ برای درمان لکه های پوستی را به شما معرفی کردیم اما بهترین راه مشورت با یک متخصص است تا راه درست درمان لکه های قهو ای صورت را به شما معرفی کند.

همچنین بخوانید:  مدل هایلایت مو شیک برای خانم های اهل مد و با سلیقه
تاریخ انتشار: سه شنبه 30 خرداد 1402

نظرات کاربران

10 دیدگاه

  1. فرح ژوئن 23, 2023 at 10:03 ق.ظ

    بسیار عالی مطالبتون بسیار پربار بود با سپاس از شما

  2. بهار ژوئن 23, 2023 at 1:36 ب.ظ

    اتفاقا من یکبار از ضدآفتاب خیلی هم گرون استفاده کردم و همون
    باعث لکه های پوستی روی صورتم شد !!!

  3. سالاری ژوئن 25, 2023 at 11:48 ب.ظ

    با سپاس از شما بخاطر مطالب پرباروکاربردی …راهتان پررهرو….

  4. ناشناس ژوئن 26, 2023 at 9:26 ق.ظ

    عالی بود مطالبتون ممنون

  5. ناشناس ژوئن 26, 2023 at 3:34 ب.ظ

    خود ضد آفتابهای رنگی باعث ایجاد لک های بیشتر رو صورت میشن . فقط ضد آفتاب سفید استفاده کنید.
    همون جنس های ایرانی هم خوبن.

  6. بهار ژوئن 27, 2023 at 11:20 ق.ظ

    سلام
    الان اینا در دسترس و خانگی بودن، آیا؟!؟! 😒

  7. ناشناس ژوئن 27, 2023 at 10:20 ب.ظ

    سلام واقعا که خسته نباشین با این همه راه کار خانگی😐😆

  8. مسی ژوئن 28, 2023 at 4:47 ق.ظ

    چقدرم خانگی بود 😐قانع کننده بو سپاس ازشما🤤

  9. شبگرد جولای 15, 2023 at 7:01 ب.ظ

    خیلی تاثیرگذاربود 😐 دمت گرم خیلی خانگی بودن🤙

  10. ناشناس آگوست 3, 2023 at 5:22 ب.ظ

    ضد افتاب باعث شد لک صورتم زیاد بشه …چند سالرهم درگیرم و رفع نمیشه

Loading more posts...
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام مجله یتو و لینک مستقیم بلا مانع است. تمامی تصاویر از سطح اینترنت جمع‌آوری شده‌اند. برای حذف تصاویر با ایدی تلگرام @siz_dah ارتباط برقرار کنید.