راه درمان خانگی سلولیت بدن زنان و دختران + درمان سریع سلولیت

درمان سلولیت بدن


بهترین دستگاه برای از بین بردن سلولیت
پماد رتینول برای درمان سلولیت
درمان سلولیت در یک جلسه
آمپول رفع سلولیت
قاتل سلولیت
درمان سلولیت در منزل
قرص برای از بین بردن سلولیت

 

ناهمواری های سطح بدن در باسن، شکم و کشاله ران سلولیت نام دارند. سلولیت ها درمان خیلی قطعی ندارند اما با ورزش، رژیم غذایی و درمان های متعارف میتوان آنها را بهبود بخشید. سلولیت ها برای سلامت بدن مضر نیستند. برای درمان سلولیت ها روش های متنوعی به وجود آمده است. ما در این مقاله راه درمان سلولیت بدن را در اختیار شما قرار میدهیم. با ما همراه شوید.

چگونه سلولیت را درمان کنیم؟ درمان سلولیت در منزل

برای درمان سلولیت راه های مختلفی وجود دارد. ورزش، درمان های طبیعی، داروها و درمان های زیبایی. در ادامه چند روش خانگی راه درمان سلولیت را به شما معرفی میکنیم.

ماهی قزل آلا

🔴ماهی قزل آلا یک منبع غنی از امگا۳ و چربی های مفید برای بدن است. ماهی های روغنی می توانند یک راه درمان برای سلولیت های بدن باشند. چربی های موجود در این ماهی ها باعث تثبیت غشای سلولی بدن میشود.

چای سبز

🔴مصرف چای سبز باعث افزایش متابولیسم بدن و کاهش وزن میشود. همچنین حضور چای سبز در رژیم غذایی میتواند به دلیل وجود آنتی اکسیدان کاتچین باعث توقف و کاهش تجزیه کلاژن در بدن میشود.

توت ها

🔴توت ها غنی از آنتی اکسیدان و ویتامین C هستند، که باعث از بین رفتن رادیکال های اشعه ماوراء بنفش و ضعیف شدن بافت های همبند میشوند.

تخم مرغ

🔴تخم مرغ ها سرشار از پروتئین، اسیدهای آمینه، پرولین و لیزین هستند که باعث افزایش میزان کلاژن سازی در پوست میشود. خوردن تخم مرغ به اندازه کافی باعث ایجاد پوستی مستحکم و قوی تر و با انعطاف پذیری بالاتر میشود.

فلفل دلمه ای

🔴ویتامین C موجود در فلفل دلمه ای یک راه فوق العاده برای از بین بردن سلولیت است. با افزایش ویتامین C یکی از حیاتی ترین مواد مورد نیاز برای تولید سلولیت در بدن تامین میشود که به پوست خاصیت ارتجاعی می دهد و همچنین باعث داشتن پوستی بدون سلولیت میشود.

کلم بروکلی

🔴کلم‌بروکلی سرشار از ویتامین C و ایندول است. پژوهشها و مطالعات پزشکی حاکی از این است که افزایش ایندول با تاثیر بر استروژن ها به درمان سلولیت های بدن می انجامد.

سرکه سیب

🔴سرکه سیب به دلیل پروبیوتیک و آمینو اسید باعث هضم بهتر غذا و سم زدایی بدن میشود. اگر بدن سم زدایی نشود، باعث از بین رفتن کلاژن و الاستین موجود در پوست و در نتیجه ایجاد سلولیت در بدن میشود.

دانه کتان

🔴دانه کتان حاوی مقدار زیادی لیگنان است. لیگنان نوعی از فیتواستروژن است که باعث ایجاد اثر ضعیف استروژنی و ضد استروژنی در بدن میشود.

آب

🔴یکی از ساده ترین و کارساز ترین راه های درمان سلولیت بدن نوشیدن آب است. آب باعث جلوگیری از خشک شدن پوست بدن، از بین بردن سموم عامل تجمع چربی و جریان بهتر گردش خون و جریان لنفاوی میشود.

روغن نارگیل

🔴روغن نارگیل یک مرطوب کننده قوی برای پوست است. این روغن باعث نرم شدن بدن و از بین بردن چربی های زیر سطح پوست می شود. با ماساژ روغن نارگیل بر روی پوست می توانید باعث از بین رفتن ناهمواری های حاصل از سلولیت کمک کنید.

گوجه و رب گوجه فرنگی

🔴میتوانید از گوجه یا رب گوجه فرنگی طبیعی استفاده کنید تا با استفاده از لیکوپن موجود در آن از شکستن و از بین رفتن کلاژن در پوست خود جلوگیری کنید.

عصاره هسته انگور

🔴روغن هسته انگور باعث افزایش جریان خون در قسمت های مختلف بدن میشود. در نتیجه این جریان خون میزان سلولیت ها تا حد زیادی کاهش پیدا میکند. که یک راه درمان سلولیت فوق العاده موثر است.

آیا کاهش وزن باعث کاهش سلولیت در بدن میشود؟

بدن هر کس با دیگری متفاوت است، برخی افراد با انجام ورزش های قدرتی و کاهش وزن می توانند باعث از بین رفتن سلولیت های سطح پوست خود شوند. داشتن رژیم غذایی خوب، انجام تمرینات ورزشی در کنار دیگر درمان ها میتواند باعث درمان سلولیت ها از سطح پوست شوند.

در آخر لازم است بدانید امروزه روش های بسیار زیادی برای از بین بردن سلولیت های بدن با استفاده از تزریق و لیزر به وجود آمده است. باید بدانید این روش ها هرکدام عوارض و آسیب های مخصوص به خود را دارند که برخی از آنها غیر قابل جبران هستند. بهتر است پیش از هر اقدامی ابتدا با یک پزشک مشورت های لازم را انجام دهید.

همچنین بخوانید:  علت و درمان خشکی پوست سر چیست؟ + راه خانگی درمان پوسته سر
تاریخ انتشار: دوشنبه 29 خرداد 1402

نظرات کاربران

Loading more posts...
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام مجله یتو و لینک مستقیم بلا مانع است. تمامی تصاویر از سطح اینترنت جمع‌آوری شده‌اند. برای حذف تصاویر با ایدی تلگرام @siz_dah ارتباط برقرار کنید.