درمان کبد چرب با خوراکی + راه ساده و خانگی درمان کبد چرب

درمان کبد چرب


کبد چرب را سه سوته درمان کنید
تست کبد چرب در خانه
درمان کبد چرب دکتر خیراندیش
دمنوش برای کبد چرب
میوه های مضر برای کبد چرب
قاتل کبد چرب
درمان گیاهی کبد چرب
چه چیزهایی برای درمان کبد چرب خوبه

کبد یکی از اصلی ترین و مهم عضو های بدن است به گونه ای که در صورت آسیب جدی به آن یا نبودن کبد فرد قادر به ادامه زندگی نخواهد بود. از دلایل اصلی چرب شدن این عضو نداشتن فعالیت ورزشی، نوشیدن الکل، مصرف غذاهای چرب و اضافه وزن است. در فرایند درمان کبد چرب اولین قدم کاهش وزن است. کم کردن پنج درصد از وزن می تواند باعث بهبود کبد تا حد زیادی شود. در این مطلب از سایت یتو ما قصد داریم راه ها و روش های خانگی درمان کبد چرب را در اختیار شما قرار دهیم. با ما همراه شوید.

برای کبد چرب چی بخوریم؟ درمان فوری کبد چرب

کبد باعث پاکسازی و دفع برخی مواد مضر مثل داروها های شیمیایی و الکل موجود در خون می شود. همچنین کبد مواد وارد شده به بدن را به موادی قابل استفاده و مفید برای بدن تبدیل میکند. این عضو حیاتی باعث پاکسازی خون به وسیله تمیز کردن آنزیم ها و پروتئین ها و همینطور ذخیره پلاکت های خون نیز می شود.

درمان خانگی کبد چرب

مصرف برخی مواد غذایی و گیاهی باعث بهبود این‌ مشکل در بدن شما خواهد شد، در ادامه چند راه خانگی برای درمان کبد چرب به شما معرفی میکنیم:

🟪سیر: سیر له شده تاثیر بسیار زیادی در تسکین التهاب دارد. همچنین آلیسین موجود در آن باعث پاکسازی کبد به وسیله خواص ضد باکتریایی خود می شود. سیر باعث تنظیم و افزایش عملکرد مثبت کبد در بدن می شود.

 

🟪آووکادو: طبق مطالعات انجام شده بر روی آووکادو این سبزی یکی از بهترین نوع سبزیجات در پاکسازی کبد است، همچنین می تواند کبد را در برابر گالاکتوزامین و موادی از این قبیل حفظ کند. از آووکادو برای حفظ زیبایی و سلامت از طریق روش های بسیاری استفاده می شود.

همچنین بخوانید:  معرفی خواص خیار برای پوست؛ پیشگیری و درمان آکنه با استفاده از خیار

 

🟪سیب: سیب در زمینه پاکسازی کبد عملکرد قابل توجهی دارد و به دفع سموم از بدن کمک بسیاری میکند. سیب به خاطر وجود فیبر پکتین باعث کاهش و کنترل کلسترول در بدن میشود. فیبر موجود در سیب باعث بهبود عملکرد کبد می شود.

 

🟪زرد چوبه: زرد چوبه تا حد زیادی به پاکسازی کبد چرب از طریق کنترل شرایط التهابی در بدن کمک‌ میکند . این ادویه باعث جلوگیری از سرطان و کنترل متابولیسم بدن می شود.

🟪بروکلی: کلم بروکلی به دلیل وجود مواد شیمیایی باعث کاهش فشار خون و کلسترول می شود. این ماده غذایی باعث دفع اجزای مضر برای کبد، پاکسازی خون و رفع مشکلات در زمینه لخت شدن خون کمک‌ میکند.

🟪انگور: مطالعات زیادی نشان میدهند که انگور باعث پاکسازی کبد و جلوگیری از آسیب به آن می شود، این میوه خوشمزه و حتی هسته آن به دفع سموم و چربی از کبد و بدن کمک‌ بسیار میکند.

🟪مصرف آب: خوردن شش تا هشت لیوان آب در هر روز به پاکسازی کبد چرب کمک بسیاری میکند. آب آشامیدنی ساده ترین و کارساز ترین راه در زمینه پاکسازی کبد، خون و ریه است.

🟪سرکه سیب: سرکه یک ماده غذایی موثر برای کاهش وزن است. مصرف سرکه سیب به صورت مداوم باعث درمان کبد چرب، پاکسازی خون، پاکسازی ریه و ترمیم کبد میشود.

🟪قهوه: باعث محافظت از کبد میشود. این نوشیدنی را به مقدار سه فنجان در روز میل کنید. تا باعث بهبود عملکرد کبد شما تا حد زیادی شود.

🟪چای بابونه: مصرف این چای برای افرادی با مشکلات جدی در کبد بسیار موثر است. این چای به دلیل آنزیم های موجود در خود با ترمیم کبد و جلوگیری از آسیب دیدگی آن می شود. این چای را دوبار در روز به طور مرتب میل کنید تا تاثیر آن در عملکرد بدن خود شوید.

در این مقاله ما به بررسی درمان کبد چرب و مواد غذایی مناسب برای بهبود و درمان آن پرداختیم. پیش از انجام هر اقدامی به شما توصیه می کنی.م با یک پزشک مشورت کنید.

همچنین بخوانید:  علت ضعف در پاها + راه درمان ضعف و خستگی پا
تاریخ انتشار: جمعه 2 تیر 1402

نظرات کاربران

Loading more posts...
کپی برداری از مطالب سایت با ذکر نام مجله یتو و لینک مستقیم بلا مانع است. تمامی تصاویر از سطح اینترنت جمع‌آوری شده‌اند. برای حذف تصاویر با ایدی تلگرام @siz_dah ارتباط برقرار کنید.